4118
Sök

panikråd...

33 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
ska köpa bil ikväll eller imoron bitti..

är dom här det står emellan.. snabba tips och råd..

http://www.blocket.se/vi/11434589.htm?ca=4_s

http://www.blocket.se/vi/11433688.htm?ca=4_s

måste ha någon som kan övertala mig om vilken som e mest värd å lägg apengarna på..

grogghej!

1 926 Inlägg
5 april 2007
inte för jag kan något spec om bilarna men jag skulle nog satsat på sierran smile den är ju bakhjulsdriven så då kan du leka lite  wink och så tycker jag sierran vad finare än audin i detta fall..

1 436 Inlägg
5 april 2007
Är du tråkig, ekonomisk och har bilen för att ta dig från punkt a till b?
Köp audin.

Gillar du att busköra, meka bil och impa på moppefuckon och småfjortisar?
Köp Sierran.

Edit: Skulle helt klart ta Sierran. big_smile
Senast redigerat av Caffe (5 april 2007)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Dr Snuggles
956 Inlägg
5 april 2007
Köp forden.
Ser roligare ut + att du får bakhjulsdrift på köpet.

/Oscar

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
5 april 2007
Sierran så klart, lite roligare men bakhjulsdrift tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2007
om jag skulle välja så kan du nog lista ut vilken jag skulle välja wink

nä men enligt mig (INTE för att jag har en 2,9 cossie replica själv) så är sierran mkt mera bil än en audi 80 då jag tycker att sierran är skit snygg och jag tycker audi 80 är fula, och jag tror inte att det skiljer så mkt i skatt å försäkring heller, visst sierran kanske tar lite mer soppa men då är det mer att köra med istället och den drar inte heller så farligt med soppa, runt litern blandad körning (min iaf) och då är det ju iaf en 2,9 liters v6:a så jag tycker inte de är så farligt

och kvalitetsmässigt så tycker jag sierra 2,9 är en bra bil, alldrig haft nått allvarligt problem med min (lite små pyssel är det ju med alla  gamm bilar) slitstark motor om man är noga med oljebyten då dom har trånga olje kanaler 

har inte allt för stor erafarenhet av audi men vi har iaf haft 1st audi 80 i familjen som jävlades betydligt mer en fordarna vi har haft,

och nu kommer alla tro att jag rekomenderar sierran på grund av att jag har en själv men så är det inte för jag TYCKER DET ÄR BRA BILAR

ps fan va snygg den där sierran var!!! smile

edit glömde att nämna att en sierra 2,9 går riktigt bra för att bara ligga på 146hk orginal.. håller jämt med en nissan 200sx s13 och drar en  omega 3000 (dom äldre som ligger på strax över 150hk)  kanske ska nämna att enligt nått test jag läst om så har sierran 157 hk utan kattar smile
Senast redigerat av _Glenne_ (5 april 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Jubelidiot
196 Inlägg
5 april 2007
är du dum? behöver du ens fråga vilken du ska ha? klart du ska ha sierran!!!!!! inget snack om saken åk och köp den annars blir jag arg på dej big_smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^

33 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
haha känns inte som om forden har överläge winkwink blir nog den om inte nån kommer med en grym anledning att skita i den wink

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
5 april 2007
tycker att du ska köpa audi:n

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Kettunen
5 april 2007
Klart Audi! Den sierra var ju bara cosworth stylad. Med andra ord så går den pottaskit! Audi 90 finns det krut i alla fall!

33 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
nu vart de lite konflikter ju big_smile bråka på litegrann så ska ja ser vilka som vinner wink sierragrabbsen eller audi folket

Kettunen
5 april 2007
Köper du forden får du nog till 90% börja laga rost någonstans. ( På dom flesta iaf gammla Ford iaf ) Det behöver man inte göra lika ofta i en audi. För det är tysk kvalite

33 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
edit glömde att nämna att en sierra 2,9 går riktigt bra för att bara ligga på 146hk orginal.. håller jämt med en nissan 200sx s13 och drar en  omega 3000 (dom äldre som ligger på strax över 150hk)  kanske ska nämna att enligt nått test jag läst om så har sierran 157 hk utan kattar smile

får man inte körförbud på dom då? big_smile hur mkt extra skulle man vinna på en race katt tro?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 april 2007
sierran helt klart smile

inte som alla andra...
127 Inlägg
5 april 2007
Audin alla dagar i veckan!! en pigg femma med ett av dom underbaraste ljuden i världen!

och hur kul är det att ha en bil som går hälften av vad den ser ut??? (forden)

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

439 Inlägg
5 april 2007
seriöst,ta sierran o va glad,audin e bara problem..

old,low and slow....

1 002 Inlägg
5 april 2007
välj sj tongue eller ta något annat märke tongue

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

33 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
på forden säger karln som säljer den att den har quickshift.. vafan e de? big_smile

3 Inlägg
5 april 2007
Tror väl iof att audin är en bättre bil igentligen, men sierran ser ju klart roligare ut och som nån nämde tidigare sierran impar nog betydligt bättre på brudarna än "farfars gamla audi" Vilket ju inte är till nån nackdel när kjolarna börjar komma fram på brudarna i sommar..tongue

33 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
DavidGustafson skrev:
Tror väl iof att audin är en bättre bil igentligen, men sierran ser ju klart roligare ut och som nån nämde tidigare sierran impar nog betydligt bättre på brudarna än "farfars gamla audi" Vilket ju inte är till nån nackdel när kjolarna börjar komma fram på brudarna i sommar..tongue

har en poäng där....

tror varenda förälder säger nått i stil med: " herregud vad ska du med en v6a till? å hur ska du kunna göra med forden på vintern när den e så låg. mm "bäst du kör på audin för den verkar mycke trevligare å är bensinsnål....

blir nog fordägare om de blir som ja vill wink

Sök