4401
Sök

panikråd...

184 Inlägg
5 april 2007
Audin helt klart.. underbara att köra och håller fint big_smile
GranatMagnuS : De sitter ingen turbo på den och 100 000 mil är ganska långt wink om du inte menad 10.000

Audi Freak :)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 april 2007
blaadh skrev:
_Glenne_ skrev:
edit glömde att nämna att en sierra 2,9 går riktigt bra för att bara ligga på 146hk orginal.. håller jämt med en nissan 200sx s13 och drar en  omega 3000 (dom äldre som ligger på strax över 150hk)  kanske ska nämna att enligt nått test jag läst om så har sierran 157 hk utan kattar smile

får man inte körförbud på dom då? big_smile hur mkt extra skulle man vinna på en race katt tro?

haha jaa man får ju igentligen inte köra utan kattar så.. och racing katt vet jag inget om så där tänker jag inte svara.. och ni som säger att audi 2,3 är pigga, så kan jag inte hålla med er till 100% då jag kört nåra stycken, alltså dom går väll inte dåligt men då går sierran bättre och BRA KVALITET, att vissa säger att det är skit är väll från bil till bil.. vissa håller andra inte så är det bara och de går inte att komma ifrån, alla bilar jävlas nån gång, min sierra är den bil som har funkat och hållit bäst för mig och då har jag haft lite olika märken endå och fordarna vi haft inom familjen är dom som hållt bäst utav dom bilar vi har haft så varför folk tycker ford är skit vet jag inte då jag tycker det är bättre hålla i dom än i en audi,  fast visst sierran är ju stylad och då förmodligen ungdomskörd, så den kan väll vara hårt körd men det finns även dom ungdomar som kör lungt.. men audin ser mer välvårdad ut.. så då jag gillar både audi och ford så kan jag inte riktigt rekomendera nått lixom så mitt råd är att åka och kolla, köra och lyssna efter missljud osv så kommer du nog komma på vilken du vill ha efter du kollat på dom smile

lycka till med bilköpet! smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Kettunen
6 april 2007
Hade en Audi 100 med 5a 2,3E Och den var underbart grym att köra!!!!! Ångrar än idag att jag sälde den.

33 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
tack för alla svar... har nånstans fattat själv att audin är en mycket bättre bil och vill jag att bilfan ska hålla så blir de nog den... + att det kanske inte är så kul att åka i en bil som går hälften vad den ser ut att göra som nån nämde tidigare... har hört mycket skit om 6orna i sierran men bara bra saker om audifemman... så har ringt på den och ska kolla den om en halvtimme wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 april 2007
blaadh skrev:
tack för alla svar... har nånstans fattat själv att audin är en mycket bättre bil och vill jag att bilfan ska hålla så blir de nog den... + att det kanske inte är så kul att åka i en bil som går hälften vad den ser ut att göra som nån nämde tidigare... har hört mycket skit om 6orna i sierran men bara bra saker om audifemman... så har ringt på den och ska kolla den om en halvtimme wink

vill bara påpeka att det finns många som inte vet vad dom snackar om... om vi säger så här att jag har inte haft/kört nån sortsbil och då är det lätt för mig att hacka ner på just nån av dom bilarna.... alla säger att gammla volvos är slit tåliga, och jag säger att en ford 2,9 motor är MINST lika slit tålig om inte ännu mer slit tålig.... folk snackar mer än vad dom vet så är det bara så bara kolla och testa båda bilarna sen blir nog allting mkt lättare att bestämma sig... fast i det här fallet så måste jag nog säga att audin är mer bil igentligen fast absolut inte lika rolig och snygg men ska du bara ha en bruksbil så ska du nog satsa på audin om du vill veta min mening smile
Senast redigerat av _Glenne_ (6 april 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

132 Inlägg
6 april 2007
Audin.

Se upp så att inte Sierran är totalt sönderkörd. Köper man en sån bil får man räkna med att det har buskörts en hel del. =/

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 april 2007
Bojjan skrev:
Audin.

Se upp så att inte Sierran är totalt sönderkörd. Köper man en sån bil får man räkna med att det har buskörts en hel del. =/

precis så jag menade med mitt sista inlägg (att audin säkert var mer bil i det här fallet).... men till trådskaparen: skriv i tråden vilken det blir smile

perpelle
6 april 2007
Sierran var skitful! Eller, alla sierror är. Orginal ligger dem lika lågt som volvo och stylade gör dem ännu fulare!

Audi!

"Ijenkligen"
788 Inlägg
6 april 2007
perpelle skrev:
Sierran var skitful! Eller, alla sierror är. Orginal ligger dem lika lågt som volvo och stylade gör dem ännu fulare!

Audi!

HAHAHA!! och det kommer från killen med låtsas-porsche...

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

380 Inlägg
6 april 2007
Kanse lite sent att ge råd nu men jag skulle ha valt fååården,dock ingen ford-fantast men tror att det är en roligare bil.Så vilken bil blev det nu då?

perpelle
6 april 2007
opeltiffi skrev:
perpelle skrev:

Audi!

Du kanske inte känner till historien med 944 är lika mycket porsche som 911.

Gör inte bort dig nu.
Senast redigerat av perpelle (6 april 2007)

Studerande
463 Inlägg
6 april 2007
perpelle skrev:
opeltiffi skrev:
perpelle skrev:

Audi!

Gör inte bort dig nu.

944 har ju motorn monterad fram, vilken 911 har det?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

perpelle
6 april 2007
response skrev:
perpelle skrev:
opeltiffi skrev:

Gör inte bort dig nu.

944 har ju motorn monterad fram, vilken 911 har det?

Det har möjligen med andan att göra, inget med porsche utan era åsikter.

Om alla porschar med motorn fram inte var äkta porschar så skulle alltså;
924/944/944t/928/968 inte vara porschar, right?

Det var denna bilserie som gjorde att porsche fick en stadig ekonomi och kunde fortsätta producera bilar. Hade denna serie aldrig gjorts så hade kanske inte porsche ens funnits idag.

Så, ja, det är en porsche, lika mycket som en 911/356/928 etc!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 april 2007
vilken bil blev det??  om du inte köpt nån än så kan jag säga en sak, den där sierran gick visst i sundsvall, var på stan inatt och raggade och då såg jag den, såg faktiskt riktigt fräsch och snygg ut i verkligheten så jag tror inte den är slut körd eftersom den såg välvårdad ut.. dock så vet jag inte hur pigg den var för när jag tänkte rissa mot den så fick jag en sån där "bög pulka" (vespa) framför mig i min fil som bromskloss hmm

men som sagt så såg den riktigt fin ut, enda jag såg var att det fattades en list på fram kofångaren men den såg fri ut från rost osv fast du kanske redan har köpt audin och behöver inga åsikter längre?

Bacon
162 Inlägg
7 april 2007
vist dkvn har ett skänt jud men jag skule ta forden

Ha de Bacon

Blyfot
142 Inlägg
7 april 2007
jag skulle satsat på sierran... riktigt rolig bil..

33 Inlägg
7 april 2007
Trådstartare
blev inge bilköp... audin va hur risig som helst... handbromsen greppa inte, motorn va slö, rost hade smygit sig på, + att inga papper fanns på besiktningen, ej skattad, skitigt å äcklig inredning... + vad man än påpeka på biljäveln va de enda svartingen som sålde bilen sa "ja men skitbra högtalare" fasst de fanns ingen stereo för att kolla de heller wink ska fortsätta kolla runt lite... om nån i västernorrlands län ska sälja sin bil för under 20 000 skriv! ;DD

bitter besserwisser
644 Inlägg
7 april 2007
blaadh skrev:
blev inge bilköp... audin va hur risig som helst... handbromsen greppa inte, motorn va slö, rost hade smygit sig på, + att inga papper fanns på besiktningen, ej skattad, skitigt å äcklig inredning... + vad man än påpeka på biljäveln va de enda svartingen som sålde bilen sa "ja men skitbra högtalare" fasst de fanns ingen stereo för att kolla de heller wink ska fortsätta kolla runt lite... om nån i västernorrlands län ska sälja sin bil för under 20 000 skriv! ;DD

haha fan va nice.
"men va fan bilen är ju uppbränd!"
"ja men det är shitbra högtalare"

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 april 2007
blaadh skrev:

Vad var det jag sa... wink
Ett tips till dig: Ta det lugnt när det gäller bilköp.. släng dig inte på första bästa annons du ser. Läs mellan raderna och kräv så mycket information om bilen du bara kan. Finns inte väsentlig information kvar, tja då har väl en/flera "slarvpelle" haft bilen i sin ägo. Sen bör man ju undvika bilannonser där man redan på fotot ser om det finns rost eller att det är rostlagat (om man nu inte accepterar rost förstås).

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök