ironhead:
Ja, så som Pontus beskriver det hela så kan man klart tolka det som så att PB-Z var de som startade bråket. Jag är flyktigt bekant med Pontus samt flera inom TIR sedan tidigare och har ingen anledning att egentligen misstro deras version av vad som hänt.
Även om jag tvivlar på det, så är det naturligtvis ingen omöjlighet att TIR framställer saken på ett sådant sätt att skulden läggs på PB-Z. Därför anser jag att båda sidor ska få yttra sig innan man dömer någon part för det som inträffat. PB-Z, som ju är ett företag, har troligtvis inget särskilt intresse av att få denna sortens publicitet förknippad med företaget.
I sista änden är det i vilket fall vårt svenska juridiska system som skaavgöra skuldfråga och domar i saken, hur kompetent eller inkompetent detta system än må vara.
Det enda som man troligtvis med säkerhet kan säga (eftersom det enligt medierna gestaltats så av polis på plats), är att en tumme vart avbiten innan några tänder slogs ut.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex