Hej
Förra våren beställde jag två däck från däckonline.se. De lovade klart och tydligt att däcken skulle komma efter 3-5 arbetsdagar.. 2 veckor senare hade inga däck kommit. Jag ringde x antal samtal och dom hade inget svar på var däcken var och lovade bara att skicka nya (för övrigt är det ett rent h*lvete att få tag i dom på telefon, och mailen svarar dom inte på). Efter MYCKET om och men kom till slut 2 uppsättningar däck.. Dom fick komma och hämta den andra uppsättningen senare.
Nu tänkte jag ge dom en andra chans och beställde en hel uppsättning Eagle F1 för lite drygt två veckor sedan. Två av däcken kom i torsdags som planerat men de andra två har enligt DPD(fraktfirman) varit fast i kolding (DK) sen den 30:e mars.
Jag har inte hört något alls från däckonline.se om varför eller att mina däck är försenade/bortslarvade(just like last year). Idag ringde jag själv upp dom och fick prata med en riktig kärring
.
Jag förklarade hur det låg till och hon sa att hon inte kunde göra något men att hennes kollega skulle kolla upp det och ringa tillbaka idag. Tror ni dom ringde tillbaka? nej.. utan jag fick ringa upp själv(Precis så här var det förra året med, de lovade snällt att ringa/maila tillbaka men aldrig hörde man något). Då hade hon helt glömt bort vem jag var och jag bad att få prata eller åtminstonde få nummret till hennes chef. Men det gick inte för sig, hon hade nämligen ingen chef som man kunde prata med.
Efter mycket tjat och inte allt för glada toner från min sida sa hon att hon kunde ge mig 3% rabatt och skicka nya däck imorgon alternativt ge mig pengarna tillbaka. Det vägrade jag gå med på och fick tillslut ett nummer till någon person i malmö som jag får ringa imorgon.
Jag vet att en hel del har besällt från däckonline.se utan problem. Vill bara att ni skall vara medvetna om att när det strular så strular det ordentligt. Går inte att få tag i dom och när man väl får det är hjälpen och förståelsen lika med noll."Kunden går alltid först" har dom inte riktigt förstått.
Slutsats: Har ni gott om tid på er kan ni gott beställa och hoppas på att ni slipper ha något med dom att göra, annars skulle jag avråda.
(Kan även peta in att jag pratade med posten idag, det var ett känt problem hos dom att lapparna på däcken ofta lossnade och dom fick försöka para ihop däck med beställare som inte fått sina)
Någa fler som haft liknande problem med däckonline.se? Hur löste ni det isf?
Mvh Christian