2725
Sök

Missnöjd med däckonline.se

1 231 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
#1
Hej

Förra våren beställde jag två däck från däckonline.se. De lovade klart och tydligt att däcken skulle komma efter 3-5 arbetsdagar.. 2 veckor senare hade inga däck kommit. Jag ringde x antal samtal och dom hade inget svar på var däcken var och lovade bara att skicka nya (för övrigt är det ett rent h*lvete att få tag i dom på telefon, och mailen svarar dom inte på). Efter MYCKET om och men kom till slut 2 uppsättningar däck.. Dom fick komma och hämta den andra uppsättningen senare.

Nu tänkte jag ge dom en andra chans och beställde en hel uppsättning Eagle F1 för lite drygt två veckor sedan. Två av däcken kom i torsdags som planerat men de andra två har enligt DPD(fraktfirman) varit fast i kolding (DK) sen den 30:e mars.

Jag har inte hört något alls från däckonline.se om varför eller att mina däck är försenade/bortslarvade(just like last year). Idag ringde jag själv upp dom och fick prata med en riktig kärring smile

Jag förklarade hur det låg till och hon sa att hon inte kunde göra något men att hennes kollega skulle kolla upp det och ringa tillbaka idag. Tror ni dom ringde tillbaka? nej.. utan jag fick ringa upp själv(Precis så här var det förra året med, de lovade snällt att ringa/maila tillbaka men aldrig hörde man något). Då hade hon helt glömt bort vem jag var och jag bad att få prata eller åtminstonde få nummret till hennes chef. Men det gick inte för sig, hon hade nämligen ingen chef som man kunde prata med.

Efter mycket tjat och inte allt för glada toner från min sida sa hon att hon kunde ge mig 3% rabatt och skicka nya däck imorgon alternativt ge mig pengarna tillbaka. Det vägrade jag gå med på och fick tillslut ett nummer till någon person i malmö som jag får ringa imorgon.

Jag vet att en hel del har besällt från däckonline.se utan problem. Vill bara att ni skall vara medvetna om att när det strular så strular det ordentligt. Går inte att få tag i dom och när man väl får det är hjälpen och förståelsen lika med noll."Kunden går alltid först" har dom inte riktigt förstått.

Slutsats: Har ni gott om tid på er kan ni gott beställa och hoppas på att ni slipper ha något med dom att göra, annars skulle jag avråda.

(Kan även peta in att jag pratade med posten idag, det var ett känt problem hos dom att lapparna på däcken ofta lossnade och dom fick försöka para ihop däck med beställare som inte fått sina)

Någa fler som haft liknande problem med däckonline.se? Hur löste ni det isf?

Mvh Christian

Mitt projekt: Evo III

671 Inlägg
10 april 2007
#2
fan vilken skit... nackdelen med internet-handeln helt klart...
gummihuset har jag beställt från 2 ggr har funkat bra varje gång.

Second is the first loser

22 Inlägg
10 april 2007
#3
Fan vilket möögg......har precis beställt en uppsättning fälgar + däck av svenska gummihuset.....tog 4 dagar sen hade jag dom hemma.
Riktigt trevliga att snacka med också!

2.3 litre turbo-charged........Aero

Supraman
2 300 Inlägg
10 april 2007
#4
Problemet med däckonline är att dom inte har någon riktig kundservice som man lätt kan nå på telefon.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

265 Inlägg
10 april 2007
#5
Stefan Varberg skrev:
Problemet med däckonline är att dom inte har någon riktig kundservice som man lätt kan nå på telefon.

Hehe, precis. Den enda kundservice dom har är ett mail med trasig svenska skrivet av någon dansk. lol

1 231 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
#6
Ztyling skrev:
Stefan Varberg skrev:
Problemet med däckonline är att dom inte har någon riktig kundservice som man lätt kan nå på telefon.

Hehe, precis. Den enda kundservice dom har är ett mail med trasig svenska skrivet av någon dansk. lol

Ja precis. Och har man sån tur att man får tag i dom på telefon är det en kärring man inte föstår många ord av heller.

Mitt projekt: Evo III

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 april 2007
#7
däckonline är ju kända för att låta kunderna gå sist jag kommer nog handla på hemmaplan tror jag asså  eller på svenska gummihuset har ju snygga fälgar men problema är ju att dom tar i skärmkanten och jag vill inte kapa bort dom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

266 Inlägg
10 april 2007
#8
de har ju sitt säte i tyskland tror jag !! beställde 2 st däck där för nåra år den!! markerade faktura betalning!! men så ringde nån ryss lr nåt till mig efter jag mailat till dom om varför jag inte fått nå däck på 2 veckor och frågade vad problemet var! han ville ha förskott betalning även fast faktura fanns som alternativ!!?? märkligt?? jaaaaa.......! men iaf betalade den nätta summan av 1500 spänn för 2 däck= billigt! och fick däcken nåra dagar efter!! priset e det som lockar mest med däckonline! sen kundservicen e väl inte den bästa:)
mvh niclas


3 120 Inlägg
10 april 2007
#9
När jag höll i en stor upphandling av miljö-däck för Kristianstads kommun så var däck-online en av anbudsgivarna. Vi ställde ganska (läs oerhört) tuffa krav på produkten, tjänsten osv. Många leverantörer var direkt uppretade och irriterade av miljökraven, men däck-online tillhörde den skaran som istället ville lära sig mer om miljön och vad alla krav var bra för. De skickade in ett felfritt anbud och hade läst och förstått vad jag  hade skrivit, däremot fick de inte avtalet pga prisbilden.

Kan tänka mig att de har en väldigt slimmad organisation och därför kanske har svårt att hinna med ärenden som går snett. Det är väl så att man betalar ju för servicen och produkten och i däck-onlines fall betalar man ju inte så mycket så kan tänka mig att just servicebiten är den springande punkten. Privat har jag handlat en 3-4 uppsättningar hos däck-online och det har funkat ok, men det som du råkat ut för Lone Star är inte acceptabelt.


Reparatör
306 Inlägg
10 april 2007
#10
Har också försökt handla från däckonline.se.
Kan bara säga att dom suger som fan.
Kom aldrig några däck eftersom dom annulerade ordern utan att meddela mig eller ens förklara varför.
Tacka vet jag svenska gummihuset.
Helt kanon service och sakerna kommer när dom ska.


793 Inlägg
10 april 2007
#11
va bara lugnt, de kommer nog snart

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

1 231 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
#12
viccoA skrev:
När jag höll i en stor upphandling av miljö-däck för Kristianstads kommun så var däck-online en av anbudsgivarna. Vi ställde ganska (läs oerhört) tuffa krav på produkten, tjänsten osv. Många leverantörer var direkt uppretade och irriterade av miljökraven, men däck-online tillhörde den skaran som istället ville lära sig mer om miljön och vad alla krav var bra för. De skickade in ett felfritt anbud och hade läst och förstått vad jag  hade skrivit, däremot fick de inte avtalet pga prisbilden.

Kan tänka mig att de har en väldigt slimmad organisation och därför kanske har svårt att hinna med ärenden som går snett. Det är väl så att man betalar ju för servicen och produkten och i däck-onlines fall betalar man ju inte så mycket så kan tänka mig att just servicebiten är den springande punkten. Privat har jag handlat en 3-4 uppsättningar hos däck-online och det har funkat ok, men det som du råkat ut för Lone Star är inte acceptabelt.

Jo håller med dig. Man får lite vad man betalar för och det får man givetvis vara medveten om.   
Visst kan man förlåta att det strular ibland, inget företag är felfritt. Men 2/2 gånger samt deras bemötande är det jag tröttnat på.

3% rabatt var ju annars grejjer det smile Frågan är om det inte vore bättre av dom att ge mig däcken än att jag gjorde den här tråden roll

Jerry: Gummihuset har jag inte hört något illa om, blir det nästa gång! Där ser man vad ett gott rykte gör

Mitt projekt: Evo III

648 Inlägg
10 april 2007
#13
aldrig haft några problem med dom


Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 april 2007
#14
Beställde mina däck från gummihuset, fick dom efter en vecka, helt perfekt.
När jag skulle hämta dom på posten frågade dom som jobbade där lite skämtsamt om det var till en traktor (pga storleken), sen trodde dom det skulle vara till en suv. Men när jag svarade att det är till en vanlig familjebil fick jag lite konstiga blickar. smile Har jag onormalt stora däck eller? hmm


3 059 Inlägg
10 april 2007
#15
Inte jag heller.


684 Inlägg
10 april 2007
#16
har också varigt med om en sån sak. Jag skulle beställa nya sommardäck förra sommaren, och skulle då ha fyra stycken som vanligt. Sen efter någon vecka senare får jag hem dubbla uppsättningar alltså 8 däck, och ska säga också att detta var nog 2 veckor efter då vi också fick ringa och klaga efter dom, och vad kommer man fram till, jo en dansk som inte fattar ett skit svenska, men som tur var så snacka fassan han till rätta med sin skånskdanska tongue, men iaf så då fick 4 däck skickas tillbax, dom verkar inte veta vad dom håller på med, men billigare är dom jhu.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

1 297 Inlägg
10 april 2007
#17
tack för varningen! där kommer inte jag handla mina däck iaf smile


.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
10 april 2007
#18
köpte däck där engång däcken kom å allt va frid å fröjd, men ingen faktura fick jag, så ja tänkte ska de inte ha betalt, så de gick några veckor, sen så fick ja kravbrev på posten från dem yikes betalade in de fakturan då, men inte nog me det, fick nytt krav brev när ja hade betalat in det första yikes så ja skickade iväg ett mail som ja fick svar på knackig svenska att de skickar ut faktura me mail...hmm å den hade hamnat på skräppost, där kollar man ju itne allt för ofta,, känns inte så seriöst å få fakturan på mail tycker jag, vill hellst ha det på papper... men billigt va de wink

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

257 Inlägg
10 april 2007
#19
Jag är me riktigt nöjd med mina däck därifrån. levererades på nolltid. de ända lite negativa var att 2 däck kom ena dagen och de andra 2 dagen efter.


7 100 Inlägg
10 april 2007
#20
jag har alldrig haft problem med dom,fick min a däck efter 3 dagar=)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!


Sök