3558
Sök

Kass radiomottagning efter byta av stereo.

34 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Hej

Som rubriken antyder så har jag kass mottagning när jag försöker lyssna på radion, det är knappt att jag lyckas få en bra signal av P3. Jag tror att det blev efter byte till en ny stereo, jag hade dock bara haft bilen i 2-3 dagar innan jag bytte så jag är inte helt säker.

Jag har kollat att kontakten i stereon sitter bra osv, kan problemet vara glapp vid antennen eller något annat? Och var sitter isåfall antennen på en Vento? (den har ingen extern) smile

/David

474 Inlägg
10 april 2007
Hallå!! Det du behöver är en antennförstärkare..Det är kännt problem i vw bilar att mottagningen blir dålig när man byter stereo..Du kan köpa en sån på BRL.

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

169 Inlägg
11 april 2007
Har oxå kasst ljud på radio i flickan bmw hade det i hennes fd mazda med oxå efter byte av stereo så jag tror inte att det beror på just vw bilar tongue vet inte vad det beror på

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

34 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Knasig_Racer skrev:
Hallå!! Det du behöver är en antennförstärkare..Det är kännt problem i vw bilar att mottagningen blir dålig när man byter stereo..Du kan köpa en sån på BRL.

En antennförstärkare låter vettigt, om det inte är så att det bara är en glappkontakt nånstans som har blivit av att man har dragit i antennkabeln. smile

Ingen som vet var antennen sitter i en Vento och hur man kommer åt den?

82 Inlägg
17 april 2007
Gralq skrev:
Knasig_Racer skrev:

En antennförstärkare låter vettigt, om det inte är så att det bara är en glappkontakt nånstans som har blivit av att man har dragit i antennkabeln. smile

Ingen som vet var antennen sitter i en Vento och hur man kommer åt den?

Typ alla vw måste ha en antennadapter/förstärkare som ovan är skrivet. Enligt brls hemsida heter den 400PC552 och kostar 148kr

Har dock ingen aning om vart antennen sitter..

Sök