3815
Sök

försäkringar

607 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Oj oj , har kollat upp vad min 240 skulle kosta på mitt namn, Oj vilka stora skillnader mellan företagen. Vissa kostar upp mot 6000 kr och billigaste 3000

Brynäs tigers

Smålänning
7 887 Inlägg
12 april 2007
Jag vet. Saaben kostar 6000 i halvförsäkring, ett annat bolag ville ha 6000 i trafik.

Farsans skoda felicia ville ett bolag ha 9000 för i trafik, och ett annat ville ha 4000.

Fortfaronde för dyrt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kettunen
12 april 2007
Hur kollar man upp sånt? Vill veta vad firebirden skulle kosta på morsan tongue Betalar 549:- i mån
Senast redigerat av Kettunen (12 april 2007)

Muttley
12 april 2007
min v40 kostar i mitt namn 6200 hel och merförsäkring.

celican i pappas namn 3000   i mitt namn 12-13000

4 767 Inlägg
12 april 2007
Letade runt bra länge och jämförde priser innan jag försäkrade skylinen, och det billigaste blev 20.000 helåret. smile

Det är min bil så självklart står den på mej. Har man inte råd med försäkringen har man inte råd med bilen.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

252 Inlägg
12 april 2007
min renault kostar mig 5500 trafik men volvia, de som känns mest träligt är ju att när de blir dags för fin bil efter sommaren när man tjänat massa pengar är ju att försäkringen blir så jäävla dyr för då vill man ju inte bara ha trafik... hmm

68 Inlägg
13 april 2007
Fick ner min försäkring på audin idag till 4100:-/år, helförsäkring.
Men då bor ju jag långt åt helsike och har blivit rätt så gammal enligt vissa.big_smile

Jägare
172 Inlägg
13 april 2007
Ojdå jag betalar bara 2000:- på halv på ticen . men bilen står då på morsan. hel kostar 2500:- .. jag har länsförsäkringar.

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P

Better than God \o/
1 883 Inlägg
13 april 2007
Är detta en tråd om försäkringsbedrägeri? Den som i huvudsak brukar bilen skall stå för försäkringen / äga bilen. Sätta en bil på mor / far etc är bara att bita sig själv i röven. Dels bygger ni igen bonus med skadefria år, om det dessutom händer något så ser ni till att sabba er mors / fars premie, om bolaget fattar misstankar om bedrägeri får ni inte ett öre samt kanske en häktning.

Så var smarta och betala för er från början. Jag betalade 1150:- i månaden på en av mina  bilar, en annan kostade 550:- i månaden. Det kostar att ligga på topp, fastna inte i smörfilen och lär er leva över era tillgångar. Har ni inte råd att köpa / avbetala, betala försäkring / skatt köp en billigare bil. Detta gäller både studerande och it-tekniker, har själv suttit där med studiebidraget och försökt få det att gå ihop, då vart det att åka en 900 GL-82 på trafik försäkring.    Sorry grabbar men så är det.

Edit; Medvetna om hur lätt ett ombud för ett försäkringsbolag kan sitta vid datorn och samla in uppgifter om fuskare? Bara att besöka ett motorforum...

Mvh Moralkärringen  smile
Senast redigerat av MrTurbo (13 april 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 079 Inlägg
13 april 2007
MrTurbo skrev:
Är detta en tråd om försäkringsbedrägeri? Den som i huvudsak brukar bilen skall stå för försäkringen / äga bilen. Sätta en bil på mor / far etc är bara att bita sig själv i röven. Dels bygger ni igen bonus med skadefria år, om det dessutom händer något så ser ni till att sabba er mors / fars premie, om bolaget fattar misstankar om bedrägeri får ni inte ett öre samt kanske en häktning.

Så var smarta och betala för er från början. Jag betalade 1150:- i månaden på en av mina  bilar, en annan kostade 550:- i månaden. Det kostar att ligga på topp, fastna inte i smörfilen och lär er leva över era tillgångar. Har ni inte råd att köpa / avbetala, betala försäkring / skatt köp en billigare bil. Detta gäller både studerande och it-tekniker, har själv suttit där med studiebidraget och försökt få det att gå ihop, då vart det att åka en 900 GL-82 på trafik försäkring.    Sorry grabbar men så är det.

Edit; Medvetna om hur lätt ett ombud för ett försäkringsbolag kan sitta vid datorn och samla in uppgifter om fuskare? Bara att besöka ett motorforum...

bra skrivet det är många som inte tänker på det där.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 199 Inlägg
13 april 2007
MrTurbo skrev:

När jag tecknade försäkringen på saaben så frågade jag snällt om jag hade ngn bonusklass. Då jag haft bilförsäkringar i ca 5 år i samma företag. Till svar fick jag att det inte finns ngra bonusklasser längre..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
13 april 2007
master_lars skrev:
MrTurbo skrev:

När jag tecknade försäkringen på saaben så frågade jag snällt om jag hade ngn bonusklass. Då jag haft bilförsäkringar i ca 5 år i samma företag. Till svar fick jag att det inte finns ngra bonusklasser längre..

Att de bytt namn på sättet de beräknar försäkringskostnaden innebär inte att det de inte gör det. De räknar skadefria år, antal år med körkort osv med. Skadefria år blir "0" om du inte haft en försäkring innan, låter inget lovande till att börja med. Har du då vart inblandad i olycka, fortkörning etc med "någon annans bil" får de kanske fram det med.

Ärlighet varar alltid längst, hur man än vänder och vrider på det.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

326 Inlägg
13 april 2007
Min Audi kostar mig ~1800:-/år hos Länsförsäkringar. Många (+20) skadefria år och gubbvarning är det som håller nere kostnaden förmodar jag. tongue

Jag förstår att det anses väldigt dyrt att försäkra bilar första åren man gör det, men om ni inte tar försäkringen på er kommer ni ju inte billigare undan förräns åldern tar ut sin rätt.

terazzi
13 april 2007
Ja försäkringar, undrar hur mkt d kommer kosta mig med en 200sx.. sist jag kollade så ville IF ha 7500 halvår för en Golf CL 89 års modell :S nån här som kanske vet nån annanstanns där det e billigare? ska ju köpa en 200sx sen så.. iaf om allt funkar som det ska smile det lär ju kosta skjortan iaf..

DFFL
9 020 Inlägg
13 april 2007
Min A4 kostar ~1700 just nu, har bara halvförsäkring eller trafik.
Har ju fortfarande garanti kvar på den.
Men sen blir det ~3500.

Och ja i pappas namn, jag tänker inte betala 16000kr/år för en 1.8T...
Då hade jag lika gärna kunnat köpa en M3 (Inte riktigt men de flesta förstår mig)
Senast redigerat av FireTraXX (13 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

289 Inlägg
13 april 2007
Har du försäkringen där de flesta andra skyline ägare försäkrara sina bilar? hörde genom en kompis (som har en skyline) att det finns ett bolag som har många skyline försäkrade nämligen

Erick skrev:
Letade runt bra länge och jämförde priser innan jag försäkrade skylinen, och det billigaste blev 20.000 helåret. smile

Det är min bil så självklart står den på mej. Har man inte råd med försäkringen har man inte råd med bilen.

Mvh
Erick

4 767 Inlägg
13 april 2007
Många försäkrar sina skylines hos IF försäkring. Jag har min hos trygg-hansa där det blev billigast, då jag har brf-försäkring och personförsäkring och sånt där också.

Läs och begrunda detta också!
http://www.vt.se/GEN_Utmatning.asp?Arti … eStateID=2

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

452 Inlägg
13 april 2007
Polaren skulle iväg och kolla på en skyline idag och ringde trygghansa ..
28 år, boende i hus mitt ute på landet - 1.600:-/mån helförsäkrad ..
Tyckte jag var billigt för en bil med 400hk!! smile

-:Player in the street:-
234 Inlägg
13 april 2007
gå in på insplanet så hjälper dom er att få fram bästa försäkringen gjord ja te min subaru fick kanon försäkring te den

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

terazzi
13 april 2007
hur mkt betalar du lekberg då?

Sök