3489
Sök

vad finns det för trim möjlighet till honda del sol för rimliga pengar

23 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
hej fyller 18 om någon vecka har tänkt inhandla en honda crx del sol targa. är ju en lätt stylad bil men vad har det för möjlighet till att trimmas. ska ha v-tec 1.6l på 160 hk. har ca 10- 20 000 att lägga på trimma

DFFL
9 020 Inlägg
16 april 2007
Har aldrig gjort det själv och vet inte om din kunskapsnivå, men:
http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … ts_id=1125

23000kr och då får du nog ut en ganska bra mängd med hästar.
(Men sen tillkommer ju mappning o.dyl.)
Senast redigerat av FireTraXX (16 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

23 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
aa det är nog en bra trim metod men man får nog alldrig igenom bilen genom besiktningen med e turbo

DFFL
9 020 Inlägg
16 april 2007
aassdd skrev:
aa det är nog en bra trim metod men man får nog alldrig igenom bilen genom besiktningen med e turbo

Vad är det för årsmodell?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

23 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
har ju som sagt ite köpt bil en  men ska ha något mellan 92-96

DFFL
9 020 Inlägg
16 april 2007
aassdd skrev:

Ok, är inte säker men vad jag har läst mig till här i forumet så kom helbilsgodkännande -95 eller -98.

Är ju inte helt enkelt att regga en turbokonverterad bil ändå, men är ju lättare innan en av de årtalen.
Senast redigerat av FireTraXX (16 april 2007)

Russel Crowe, Gladiator.

1 231 Inlägg
16 april 2007
aassdd skrev:

Nej då går det aldrig med turbo. Tyvärr..

Mitt projekt: Evo III

23 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
ok men porta och plana toppen hur mycket ger det och vad kostar det och va för risker utseter man motorn för då

1 231 Inlägg
16 april 2007
FireTraXX skrev:
aassdd skrev:

Ok, är inte säker men vad jag har läst mig till här i forumet så kom helbilsgodkännande -95 eller -98.

Är ju inte helt enkelt att regga en turbokonverterad bil ändå, men är ju lättare innan en av de årtalen.

Efter 88 är det omöjligt. Se sticky

DFFL
9 020 Inlägg
16 april 2007
Lone Star skrev:
FireTraXX skrev:
aassdd skrev:

Ja, se så fel man kan ha.

Undrar var jag fick -95 och -98 ifrån :S

Russel Crowe, Gladiator.

1 231 Inlägg
16 april 2007
FireTraXX skrev:
Lone Star skrev:
FireTraXX skrev:

Ja, se så fel man kan ha.

Undrar var jag fick -95 och -98 ifrån :S

Tror det kom helbilsgodkännande då (98 har jag för mig). Efter det får man väl inte byta till andra tändstift än original i princip? Så jag har uppfattat det iaf.

34 Inlägg
16 april 2007
En liten fråga bara. Vore det inte vettigare att lägga ut 10-20k extra på en annan bil? Tex en Celica eller Supra?

Om man bortser från att man kanske vill ha just den modellen då. smile

23 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
jag vet  ej tyker dom är snyggfast har även tänkt på nissa 200 sx men dom  är ju snepet dyrare

1 231 Inlägg
16 april 2007
aassdd skrev:
jag vet  ej tyker dom är snyggfast har även tänkt på nissa 200 sx men dom  är ju snepet dyrare

S13? Borde vara betydligt billigare än att lägga 20k på hondan. En s13 kan man väl få billigt? 30~k?

23 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
aa men 200sx är inte lika snygg

Sök