3113
Sök

Toppfart 850 Glt?

338 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Hur mkt kan en 850 GLT göra original? vad gör era? hur mkt ska den orka varva på 5an växel? och kan en 850 GLT vara hastighetsspärrad?

124 Inlägg
16 april 2007
230 km/h fick jag upp min i!

* Voff voff *
10 582 Inlägg
16 april 2007
Till att börja med så går GLTn fortare på fyran än på femman eftersom den orkar varva mer då!

216-217 på mätaren gjorde min S70 GLT -98 och 214-215 gjorde min 850 GLT -92 så nå´nstans där ligger det nog...

Har för mig Volvo angav toppfarten till 215 km/h när bilen var ny så 214-217 mätarfart efter 25000 mil är väl ganska rimligt...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sleeper
3 084 Inlägg
16 april 2007
Wallander skrev:

pissnödig hemlängtan och nerförsbacke då eller? xD

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Avstängd
914 Inlägg
16 april 2007
Sushikocken skrev:
Wallander skrev:

haha eller hur ;D

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
16 april 2007
Testa aldrig min förra helt ut men den gjorde iaf 180 på 4:an

9 108 Inlägg
16 april 2007
Brådhis skrev:
Till att börja med så går GLTn fortare på fyran än på femman eftersom den orkar varva mer då!

eeh? Vad händer när man växlar upp till femman då, saktar den ner? Knappast troligt hehe.

1 002 Inlägg
16 april 2007
MilleN skrev:
Brådhis skrev:

eeh? Vad händer när man växlar upp till femman då, saktar den ner? Knappast troligt hehe.

faktiskt sant.. den går sämre på 5an än 4an.. orkar inte varva ur ordentligt,, har testa sj med vår förra 855 GLT 2,5 20v..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

349 Inlägg
16 april 2007
MilleN skrev:
Brådhis skrev:

ganska troligt då motor inte orkar vrida på mer i sånt luftmotstånd och volvo är ju inte direkt luftströmlinje formad!!

9 108 Inlägg
16 april 2007
ursäkta språket men fan vilken jävla skitbil i så fall.

23 Inlägg
16 april 2007
om du chipar din 850 så lär nog toppfarten öka till 230 något

* Voff voff *
10 582 Inlägg
16 april 2007
MilleN skrev:

För att den inte orkar varva ur femte växeln...?! Blir många skitbilar i dina ögon då... wink

//Brådhis

250 Inlägg
16 april 2007
Sushikocken skrev:
Wallander skrev:

Solen i ryggen glömde du wink

------------------------------------------------------

Smålänning
7 883 Inlägg
16 april 2007
Rätt så trötta är dom, så jag tippar, helt utan att överhuvudtaget kört fortare än 50, på att den gör kring 200 - 220. Den är faktiskt tröttare än min saab. I alla fall den jag testade.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

338 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
ca-220km/h har då jag kommit upp på i 5ans växel utan nedförsbake inte pissnödig å me solen i ansiktet hemlängtan hade jag kankse hehe XD då låg den på ca 5000 varv. Har inte testat mer än upp till ca 205 på 4an då låg den på ca 6000 varv sen släppte jag gasen vågar man varva mer än så på 4an? smile
Senast redigerat av Mange_GVe (16 april 2007)

9 108 Inlägg
16 april 2007
Brådhis skrev:
MilleN skrev:

För att den inte orkar varva ur femte växeln...?! Blir många skitbilar i dina ögon då... wink

//Brådhis

Nej men om den inte orkar accelerera över huvud taget på femman.

Finns inte många originalbilar över huvud taget som varvar ur femman men att den ska minska i fart för att den är så slö är ju värdelöst.

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 april 2007
210km/h enligt mätaren med 3 pers i  och plan väg (5:ans växel ...hade kanske gått å ökat lite till)

* Voff voff *
10 582 Inlägg
16 april 2007
MilleN skrev:
Brådhis skrev:
MilleN skrev:

//Brådhis

Nej men om den inte orkar accelerera över huvud taget på femman.

Finns inte många originalbilar över huvud taget som varvar ur femman men att den ska minska i fart för att den är så slö är ju värdelöst.

Alltså... Det går ju utmärkt att accelerera till 205-210 på femman men för att få ut den där sista 5-10 km/h i toppfart är fyran bättre...

//Brådhis

Smålänning
7 883 Inlägg
16 april 2007
Mange_GVe skrev:
ca-220km/h har då jag kommit upp på i 5ans växel utan nedförsbake inte pissnödig å me solen i ansiktet hemlängtan hade jag kankse hehe XD då låg den på ca 5000 varv. Har inte testat mer än upp till ca 205 på 4an då låg den på ca 6000 varv sen släppte jag gasen vågar man varva mer än så på 4an? smile

När den börjar hacka på varvstoppet så är det dags att släppa lite på gasen wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

338 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Mange_GVe skrev:

När den börjar hacka på varvstoppet så är det dags att släppa lite på gasen wink

Okejs man får väl testa de här nångång då hehe smile se om den gör mest på 4an elr 5an smile

Sök