3098
Sök

Strömkablarna från slutsteget..

132 Inlägg
20 augusti 2005
Trådstartare
#1
Tja..
Har satt ihop mitt ljudbygge lite provisoriskt till jag får mer tid över, men ja har ett problem..

Vart är det smidigast att dra strömkablarna från slutsteget till batteriet? Jag har en 9000 -90.. någon som har ett bra tips så e ja mycket tacksam

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

719 Inlägg
21 augusti 2005
#2
brukar funka att dra en bakom listen som sitter på golvet

live free, die young.

132 Inlägg
21 augusti 2005
Trådstartare
#3
hehe.. men den listen går inte ut i motorrummet.. Jag vill veta vart jag ska dra kabeln ut till motorrummet.. tack ändå! smile

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
21 augusti 2005
#4
följ kablarna i motorrummet som går in i coupén dra + kabeln samma väg

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

132 Inlägg
21 augusti 2005
Trådstartare
#5
du hade ingen 9000 ne.. Tro mig, jag har försökt.. Får ju montera ner hela motorn om ja ska följa den vägen.. Får inte ner lillfingret i bakkant på motorrummet..

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

1 417 Inlägg
21 augusti 2005
#6
genom skärmarna på nått sätt då? eller borra eget hål tongue


859 Inlägg
21 augusti 2005
#7
Fråga på något Saabforum eller på tex. lazzat.se om du inte får något vidare svar här. Önskar jag kunde hjälpa dig, men saab är ett av de få märkena jag inte gjort någon insallation i.

MVH Theo


494 Inlägg
23 augusti 2005
#8
hej jag tror de ska finnas ett hål med en gummi plupp ovanför rattstången kolla från insidan så borde du se den sen är de bara att trixa ut sladden, är inte säker på att du har en sådan, känner en som dragit i en 9000 ska höra med han så kan du få ett defenitift svar,,

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

96 Inlägg
23 augusti 2005
#9
kolla in denna sidan, det inte om det ser så i -90:an men du kan ju kolla på sidan iaf då det är mycket om ett bygge i en SAAB 9000.

http://hem.passagen.se/mkaudio/kablage.html


Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
24 augusti 2005
#10
Fnn, Seriös kabeldragning! Världsklass...
Senast redigerat av GT90 (24 augusti 2005)


2 122 Inlägg
24 augusti 2005
#11
9000Turb0 skrev:
du hade ingen 9000 ne.. Tro mig, jag har försökt.. Får ju montera ner hela motorn om ja ska följa den vägen.. Får inte ner lillfingret i bakkant på motorrummet..
det går alltid in en kabel till norrlandspaketet (kupévärmaren) eller så är den borttagen kolla om den finns jag drog in min där iaf

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

6 Inlägg
30 januari 2006
#12
hehe hadde samma problem med min men jag drog direct från stereon går ju en plus kabel dit big_smile


132 Inlägg
2 februari 2006
Trådstartare
#13
haha.. ja gjorde lite modifikationer och fick igenom kabklarna på ett inte lika smidigt sätt som jag hoppats.. men om du tar ström från plus kabeln till sterion kan du inte få så mycke kräm i grejerna.. den i ju lkika tjock som en sytråd :S

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

6 851 Inlägg
2 februari 2006
#14
tobbe.77 skrev:
kolla in denna sidan, det inte om det ser så i -90:an men du kan ju kolla på sidan iaf då det är mycket om ett bygge i en SAAB 9000.

http://hem.passagen.se/mkaudio/kablage.html
Vill bara göra en komentar om denna länk. Nu ser jag inte vilken 9000 det är, skulle tro att det är en CS/E kaross. Du hade en -90 och med andra ord en CC eller CD kaross. Om du tänker dej batteriet, sen följer du upp mot torpedväggen, där brevid ena fjäderbenet så finns där några svarta gummi pluttar på torpeden. DÄR är det rätta stället att gå med strömkabel i din bil wink.

Lägger en länk på vart jag menar, syns lite dåligt, men du ser på ett ungefär iaf.

http://www.garaget.org/?car=7746&image=138813

(Om du klickar på bilden så syns en svag röd pil, där nere går du in med + på din bil)
Senast redigerat av Tiaz (2 februari 2006)


156 Inlägg

Sök