2864
Sök

Hjullås. Vilka är bäst?

6 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Överlycklig som jag va hade jag fått mina nya kompletta däck och smällt på dom och bara stått o njutit av resultatet.

Ena natten står jag framför garaget, andra natten på min ordinare parkering.

Nästa morgon på väg till jobbet så tycker jag min bil står väldigt framåtlutad. då står den såklart på två bilbatterier o lutar mot bromsskivorna fram.

1. Varför oooh varför finns dessa människor.sad

2. Jag hade hjullås, ingen aning om modell eller liknande, hjullås helt enkelt.

Så finns det olika "säkerhets" klasser på hjullås?, finns de några som e betydligt bättre än dom andra och eventuellt var finns det att köpa?.

Vore oerhört tacksam för svar då den nya uppsättningen kommer snart och vill inte stå där hjullös igen.

// Max

793 Inlägg
19 april 2007
Gör ett eget hjullås för att vara säker... men vill man ha ett par fälgar så kan man ta dem oavsätt lås..

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

550 Inlägg
19 april 2007
Finns inga bra hjullås. Det stoppar bara klåparna dom som vill ha hjulen tar dom oavsett hjullås eller ej.

tyvärr ;(

1 297 Inlägg
20 april 2007
Du borde köpa ett larm. Jag vet att Cargard har ett nivå larm som larmar om någon lyfter bilen.

6 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
En grej för att undvika kanske vore att backa in mot min parkeringsgranne, så att vi har passagerardörrarna mot varandra så man kan stå jätte jättetajt så dom bara kan ta 2 däck o fälgar om dom nu e så desperata.

Borde det inte räcka med vibration / lutnings larm sjufräs?

Vad jag hörde från verkstaden var att dom hade någon typ av "sak" som när man vred åt öppnar hållet på bulten så var det ett inrede som klämde fast sej i bulten utanpå, och ju mer dom vred ju mer klämde den åt bulten, låter helt otroligt i mitt huvud men.

Tänkte om det fanns någon typ av bult med snurrande huvud, så dom måste ta den "inifrån"

men då kanske dom bara borrar upp skiten om dom är proffs?

1 297 Inlägg
20 april 2007
Jag tror att volvo har "snurrande huvud" på någon låsmutter. Kommer sitta en sån på min bil smile

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
20 april 2007
kör 4 olika modeller på låsbultar. Blir lite svårare då. smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Sök