3793
Sök

Bärbar dator och elsystem.

157 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
Hej!
Jag har ett bra tag nu planerat mitt bilbygge och ska så sanrt som möjligt inleda det. Nu är det som så att jag har köpt in en bärbar dator för lagring utav media såsom filmer, musik, bilder osv. Sen har jag en touch screen som ska koplas in mot datorn.

Touch-screenen ska sitta fram i bilen och datorn i bagaget.
Men till min fråga: För att ge datorn rätt antal watt så måste den effekt som kommer från bilen omvandlas lite. Hur gör jag detta?

MvH

Miklen
22 april 2007
För det första.. Det är VOLT . spänning som datorn vill ha.. du säger inget om biladapter så ja antar du vill köra med nätadaptern. Då behöver du en växelriktare.. som transformerar upp till 230volt. Såna finns att köpa lite här å var en laptop adapter kräver inte så många watt. rekommenderar dig dock att överdimensionera lite istället för att leva på gränsen. Kolla va din adapter är specad till ..

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 april 2007
annars är det ju bara att köpa en addapter till datorn... finns lite överallt... bara kolla hur många watt din laddare ligger på sedan köper du en 12V laptop laddare som klarar samma volt och watt som din vanliga ligger på...

typ denna: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p … nr=040050#

494 Inlägg
22 april 2007
jasså duu haru inte lyssnat på mina spekulationer tillräckligt länge:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

157 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
Jodå Henke ^^ Typ ½ har fastnat men hade inte riktigt tid att vänta till morgondagen.. Kände inspirationen flöda den kvällen. Så jag hoppades på snabbt svar här ^^

Och nu tillbaka till tråden - Jag hittade lite omvandlare på komplett som kopplades via ciggen. Tack för svaren!

Sök