3005
Sök

Sälja bilen, folk som ringer

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
23 april 2007
#21
FireTraXX skrev:
Be killen lägga en handpenning som du ger tillbaka om han bestämmer sig för att inte köpa den.
är inte grejen med handpenning att om man inte köper bilen så betalar man inte tillbaka handpenningen?

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

DFFL
9 020 Inlägg
23 april 2007
#22
Machin skrev:
FireTraXX skrev:
Be killen lägga en handpenning som du ger tillbaka om han bestämmer sig för att inte köpa den.
är inte grejen med handpenning att om man inte köper bilen så betalar man inte tillbaka handpenningen?
mmm låter ju väldigt förnuftigt om man t.ex ska köpa en bil för 500 000kr och ska lägga en handpenning på 10%.
-50 000kr ifall man ändrar sig...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
24 april 2007
#23
Lagd handpenning ligger!

När man lägger en handpenning så ska man vara helt säker på att man kommer att genom föra affären inom den utsatta tiden som köpare.
Det är lämpligt att skriva ett kontrakt mellan köpare och säljare på vilken tidsfrist det är som gäller. Låt säga att tidsfristen är på 48timmar, har då inte köparen gjort klart affären på den tiden så har hans pengar helt enkelt brunnit inne! Å självklart så måste ju den som säljer vara anträffbar under denna tiden...endast extremt allvarliga saker berättigar till frånvaro och då har självklart köparen rätt att få tillbaks sina pengar om affären kraschar p.g.a att säljaren inte kunde genomföra affären.

Hoppas ni förstår vad jag menar!smilewink

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Colaberoende
1 219 Inlägg
24 april 2007
#24
SVIKARE!!!

Skoja bara.
Hoppas du får det du vill ha för bilen.
Fixa ett riktigt kontrakt redan nu som du tar med dig. Finns på nätet att ladda hem. skriv det med ordning och giltig legitimation från köparens sida.

DU ska lägga på ägarbeviset själv och det gör du ju naturligtvis när du har kommit hem eller på en låda på vägen. Finns personer som köper bilen och erbjuder sig att lägga på ägarbeviset åt säljaren och skiter i det. Då är det problem.

Ta med dig en kompis eller två och åk i två bilar.

Och lycka till. Ska bli kul att se vad du hittar för ny bil om affären går igenom.
Du Gjorde Seaten Helgrym!!!

Mvh. Ena


1 059 Inlägg
24 april 2007
#25
Har sålt min s2 avant o tjejens a4 nu i vinter vår o det ringer så jäkla många drömmare/skojare.Sälj bilen hemma,va säker på att han/hon som kommer har pengar o inte bara ska sälja sin bil först eller gå till banken o få lån mm.
Du ska inte åka o visa upp den eller massa andra konstiga saker.
Den som är seriöst intresserad ringer o är seriös o krånglar inte..prutar gör du hemma så e det  ditt övertag,blir ju han som får åka hem utan bil..lycka till nu.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 854 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
#26
Tack för alla svar..

Han har inte ringt upp igen så han försökte nog blåsa mig..

Fan va trött man blir på oseriöst folk när man ska sälja sin pärla..

Får hoppas på att det ringer nån seriös som har cash, så man kan börja spana på lägenhetsköp smile

1 854 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
#27
Ena skrev:
SVIKARE!!!

Skoja bara.
Hoppas du får det du vill ha för bilen.
Fixa ett riktigt kontrakt redan nu som du tar med dig. Finns på nätet att ladda hem. skriv det med ordning och giltig legitimation från köparens sida.

DU ska lägga på ägarbeviset själv och det gör du ju naturligtvis när du har kommit hem eller på en låda på vägen. Finns personer som köper bilen och erbjuder sig att lägga på ägarbeviset åt säljaren och skiter i det. Då är det problem.

Ta med dig en kompis eller två och åk i två bilar.

Och lycka till. Ska bli kul att se vad du hittar för ny bil om affären går igenom.
Du Gjorde Seaten Helgrym!!!

Mvh. Ena
Hehe, det blir seat igen men inte efter Leonen..

Det blir inte en lika grym bil som Leonen men iaf turbo som det ser ut nu, den ligger i 30k klassen så jag har råd att flytta efter sommaren..

Tack för kommentaren i slutet smile kommer ta imot o sälja bilen..

Mvh Jocke

1 277 Inlägg
24 april 2007
#28
onej84 skrev:
Jag har bilen på annons och så ringde en äldre och frågade saker om bilen, och vi kom överens om pris på telefon.

Nu till saken
Han sa att jag ska åka och lämna bilen i stockholm och han köper den om den är i det skick jag sa, men han sa att han inte ska köpa den till sig själv, utan till en kund?

Låter helskumt, nån som försöker blåsa mig eller?
Han ringer med dolt nummer..


Har nån vart med om det? Skulle ni åka dit med bilen?
Han har ringt mig två gånger nu, vid två olika tillfällen..
Har han lite rosslig röst??

Inte fan åker jag till honom med bilen...
Senast redigerat av BMW635_Robban (24 april 2007)


1 854 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
#29
BMW635_Robban skrev:
onej84 skrev:
Jag har bilen på annons och så ringde en äldre och frågade saker om bilen, och vi kom överens om pris på telefon.

Nu till saken
Han sa att jag ska åka och lämna bilen i stockholm och han köper den om den är i det skick jag sa, men han sa att han inte ska köpa den till sig själv, utan till en kund?

Låter helskumt, nån som försöker blåsa mig eller?
Han ringer med dolt nummer..


Har nån vart med om det? Skulle ni åka dit med bilen?
Han har ringt mig två gånger nu, vid två olika tillfällen..
Har han lite rosslig röst??

Inte fan åker jag till honom med bilen...
Stämmer bra, rosslig röst, "heter" peter?


Sök