1963
Sök

Audi bra val?

78 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
hejsan alla glada fartdårar nu är det så att jag ska uppgradera mig från min första bil vidare och har kollat in audi ganska mkt gillar dom och har hört att dom har bra kvalite dessutom vet jag att dom går som satan..

jag har haft 940 turbo innan och vill ju helst ha ny lekbil så tänkte köpa mig någon av dom roliga Quattro modellerna me turbo A4 A6 eller S4 tänkte kan ni ge mig lite feedback?

är delar dyra som as? bilarna lätttrimmade etc har hört att bara chip gör rätt mkt på dom. all info är tacksam big_smile

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

Evolution
1 627 Inlägg
22 april 2007
s4 är lätt trimmade men delar e inte super billiga och det blir lite mek men underbart sköna bilar

Fäll ner pungen och landa

78 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
ja jag har hört detta oxå! okej men sånt kan jag leva med bara den inte går sönder varje dag. som min jävla volvo gjort alla S modellerna är bakhjulsdriva va?

Evolution
1 627 Inlägg
22 april 2007
p2p skrev:
ja jag har hört detta oxå! okej men sånt kan jag leva med bara den inte går sönder varje dag. som min jävla volvo gjort alla S modellerna är bakhjulsdriva va?

alla s modeller är ar audis underbara quattro

Lastbilschaffis
41 Inlägg
22 april 2007
Tjenare, Klart du ska köpa dig en Audi smile Hade tidigare en Audi S4 -92 2.2tq, det måste jag säja är en otroligt rolig bil att ha smile dock så är dom lite dyr att köra( beror ju på hur tung högerfot du har, men som sagt bilen tilllåter en så kallad aktiv körstil så brukar det bli att foten är tung). Chip på så har du ju kring 280hk.
helt klart en rolig bil inget snack om saken.
Quattro+Turbo= Myyys smile

Annars så finns ju alltid en A8 smile  Skönare har jag då aldrig åkt wink

Smärta är vekhet som lämnar kroppen

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
22 april 2007
p2p skrev:

Audis bilar är antingen framhjulsdrivna eller quattro. O klart som fan du ska köpa dig en Audi med quattro. Kan ju inte bli så mycket bättre. wink

Whine whine!

Kettunen
22 april 2007
Urkas skrev:
p2p skrev:

Audis bilar är antingen framhjulsdrivna eller quattro. O klart som fan du ska köpa dig en Audi med quattro. Kan ju inte bli så mycket bättre. wink

Junde inte sagt det bättre. Audi Quattro. Finns det bättre bilar för dom pengarna? Visst e dom dyra som fan i delar men ska det smaka ska det kosta

242 Inlägg
22 april 2007
Har du kört en quattro, kommer du alrig vilja byta till något annat big_smile

78 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
är delarna verkligen så dyra då? fan pajar nåt vill ja inte att skiten ska bli stående i all evighet... köper man något hyfast dyrt gått få mil är dom la ganska driftsäkra ett tag?

78 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
Quattronicke skrev:
Har du kört en quattro, kommer du alrig vilja byta till något annat big_smile

haha har faktiskt hört detta innan wink.. by the way riktigt riktigt fin audi du hade lagt ut en del på den antar jag?? angeleyes dyra till dom lr? ha d gött

Evolution
1 627 Inlägg
22 april 2007
delar e inte super dyra men strax över medel kanske

78 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
okej men asså kanske inte blir någon quattro inte säkert är dom framhjulsdriva modellerna så hemska då? rätt pigga oxå va? blir nog mindre däckslitage wink

Kettunen
22 april 2007
Alla Quattro är 4djuldrivna om jag inte missfinner mig. ?

Drifttekniker VA
580 Inlägg
22 april 2007
Quattro betyder fyra. Alltså Fyrhjulsdrift. Köper du en Quattro får du räkna med att den drar lite mer soppa men är mycket roligare än en grävling (framhjulsdriven) smile
Senast redigerat av Lalla78 (22 april 2007)

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
22 april 2007
Om du ska köpa dig en audi så ser jag inga andra alternativ än att du köper dig en Quattro! Det e lixom själva grejen med en audi!wink
Sen så e det ju en smaksak vilken modell du väljer...personligen så hade jag ju hellre lagt pengar på en lågmilar A4t Q lr ts Q å chippat den än en S4 för samma pengar. Så vida du inte e hyfsat tät å kan shoppa en lågmilar S4 vil säga...
För en S4 med ett gäng mil på mätaren har säkerligen rastats friskt mellan varven....det e ju en körglad bil...å har det slarvats med underhållet så kan det ju bli dyrt på allvar + att det e markant dyrare i försäkring...usch..sad

Så frågan e egentligen... Vilken prisklass talar vi om?!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

104 Inlägg
22 april 2007
försäkring är nästan igen skillnad på en a4 tsq och en s4 2,7bit

*GULAN*
647 Inlägg
22 april 2007
Håller med HardcoreHunny om TSQ mycket bra bilar som du kan trimma upp själv.

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
23 april 2007
audi_coupé skrev:

Okay......på mig vart det då flera tusen i skillnad då jag kollade upp det i höstas...
Men det e ju varierande på var man bor, hur mkt man kör å ålder....o.s.v...

Menmen...ta å kolla upp försäkringen innan du shoppar ngn bil iaf så du inte blir obehagligt överraskad!smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

78 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
audi_coupé skrev:

Okay......på mig vart det då flera tusen i skillnad då jag kollade upp det i höstas...
Men det e ju varierande på var man bor, hur mkt man kör å ålder....o.s.v...

Menmen...ta å kolla upp försäkringen innan du shoppar ngn bil iaf så du inte blir obehagligt överraskad!smile

hehe jo jag e välmedveten om vilken shock man får när man får se försäkringspriemien för en 19 åring som haft körkort knappt 1 år wink...

vi talar pengarna 40-50 tusen inte mer hade jag inte tänkt hellre låg mil

2 751 Inlägg
23 april 2007
audi_coupé skrev:

hhhahha o min seat är en Ferrari

Who Djaa bless no man curse

Sök