2709
Sök

beslutsångest: köpa cross eller trimma sierran?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
ja som sagt så har jag lite beslutsångest.. jag har tänkt sälja 245an och när det är gjort så kommer jag till den stora frågan, köpa cross eller trimma sierran?? jag bor ju på landet så det skulle vara jävligt kul med en cross i sommar, men det är ju också jävligt kul med en bil som går bra (bättre)..

det som är tänkt att göras med sierran är, porta och plana topparna, bygga nytt sportsystem, byta kam och det runt omkring, och chipa, och enligt mina beräkningar av vad grejjerna ger och vad den ligger på nu så kommer den bli på strax över 200hk och det räcker nog i en så pass lätt första bil smile  men om jag ska trimma sierran när jag säljer 245an så blir det bara kam byte till att börja med och kanske göra iordning topparna (kostnad runt 5-6 tusen) eftersom jag inte är rik om man säger så, resten kommer när jag får jobb smile

och en 125 cross vore också jävligt kul när man bor så här på landet och bara ser massa skog när man kollar ut typ tongue hehe

så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp att bestämma mig så därför undrar jag vad NI TYCKER jag ska köpa när vofflan är såld??

MVH
Senast redigerat av _Glenne_ (22 april 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 231 Inlägg
22 april 2007
Jag skulle kört på en cross tongue 250 dock

Mitt projekt: Evo III

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
Lone Star skrev:

hehe joo men jag tycker 250 blir så klumpig att skutta runt med i skogen smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 567 Inlägg
22 april 2007
Lone Star skrev:

Håller med där själv kör jag 250 och gemfört med 125 så är det lite mer kraft mellan benen

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

78 Inlägg
22 april 2007
250 går inte heller lika mkt på tokhögvarv vilket gör att du slipper meka varje dag leta reda på någon fin 4taktare så slipper du massa driftpengar

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

1 417 Inlägg
23 april 2007
trimma sierran såklart

Kettunen
23 april 2007
Jag hade köpt min en Honda CR 125a !

.......
2 655 Inlägg
23 april 2007
Trimma

9 108 Inlägg
23 april 2007
Köp cross så har du roligare för pengarna, dom få hästarna man får när man trimmar sugisar kan man ha roligare för! (såvida man inte överladdar)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
23 april 2007
lätt en cross

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Köp cross så har du roligare för pengarna, dom få hästarna man får när man trimmar sugisar kan man ha roligare för! (såvida man inte överladdar)

joo iofs men dom man snackar med som har lite mer erfarenhet av 2,9orna säger att det blir bra snurr på dom om man byter kam och sånt smile

151 Inlägg
23 april 2007
Tror faktiskt crossen ger mer valuta för pengarna, du lär inte ha mycket o ge mot andra ordentliga bilar om du trimmar, såvida du inte vill lägga ner massvis med pengar på det

Teddan
2 495 Inlägg
23 april 2007
köp cross...... men för guds skull köp inte en 125a .. eller ja om du väger 50kg så kanske men annars så skulle jag nog valt nått lite vassare åk.

du kan ju köpa min Vor 530 -03 , där har du vrid,årk och ändå smidighet hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Senator
323 Inlägg
23 april 2007
köp fiddy! haha! där har du nått som inte är klumpigt i skogen:P

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök