Har du fortfarande inte fått ordning på bilen, så kan ja ha lösningen här.
Jag har en E30 316i med M40 motor i, som jag hade samma problem med, och testade att byta både termostat och vattenpump. kollade kylststemet efter läckor, kontrollerade flödet i allting osv osv. men inget hjälpte.
Lånade därför en fin grej av en verkstad, som man kopplade till sin tryckluftskompressor, och på sin kylare. Fast innan jag började så tömde jag ut så mycket kylarvatten jag kunde. Sen så när man startade kompressorn så skapade den ett vakuum i hela kylsystemet, så all luft och vatten var borta. När man hade skapat jättemycket undertryck så kopplade man på en sorts slang istället för vakuumpumpen, och andra änden av denna slangen lade man ner i t.ex. en stor spann med vatten. Sen öppnade man en ventil, och så sög kylsystemet automatiskt i sig allt det vatten den behövde, utan luftfickor osv.
Detta gjorde att min BMW slutade koka, och fungerar nu finfint.
Vet dock inte var man kan få tag på sånna här verktyg i affärerna, men det borde ju gå att köpa. Ta och snacka med lite verkstäder.
Min bil fungerar klockrent nu iaf. Lycka till!
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.