Andreas 940 skrev:
Förr-förra vintern pajade vindrutetorkarmotorn i Scanian när det var en mindre snöstorm 15min innan Eskilstuna, kl 21.30. Jag blev tvungen att stanna när det blev tvåfiligt igen och stod då så illa att jag blockerade en mindre anslutande väg. Jag ringde till chefen och förklarade situationen och han skulle ta kontakt med Scania-jouren och sa att jag skulle försöka ta mig till Scania-verkstaden i Eskilstuna. Då kom det en bonn-pöjk i en 240 på den anslutande vägen och mitt 24-metersekipage blockerade utfarten för honom.
Jag förklarade situation för killen och frågade om han hade något grovt snöre med sig som jag kunde knyta vindrutetorkarna med och köra dem med handkraft. Han hade inget i bilen men vände tillbaka till gården en kort bit därifrån och hämtade sånt där snöre som man knyter ihop höbuntar med, precis vad jag behövde.
Jag hissade ner båda rutorna, knöt fast snöret i ena torkaren och drog det genom hytten och ut genom andra fönstret och knöt den änden i andra torkaren. Sen var det bara att dra på max värme och dra torkarna fram och tillbaka med handkraft de 15 minutrarna i snöstormen tills jag kom fram till verkstaden där en av Scania-jourens personal bytte ut torkarmotorn och själva mekanismen som även den var utsliten.
Stört skönt, hade en gång när jag körde bud ner till malmö, mitt iallting på motorvägen så säger gps:en sväng höger 200 Meter, asså fattade noll va, tänkte ej mer på det, men sen 15mil innan malmö klocka 03.00, så då jävlar dör alla mätare, typ säkringen då trodde jag, "tur" som jag hade gps:en fartmätare, men den visade förlite, typ 90=140 och 110=160, tänkte ej på det, men faan vad alla körde sakta, hahaha, slutade med polisen kom, han kom fram med uppknäppt pistolhölster, satt som skakis då, vevar ner "Hejsan"
"Fattar du hur jävla snabbt du komm i"," nja, lite under 110"-regnade då, "ne du toppade 155-160km, hur jävla dum är man när man kör om en snutbil och vinkar" satan vad arg han va, trodde jag skulle bli av med kortet men jag lät han få åka med ett par km, och bevisa hur det lågtill, fick körförbud när jag komm till stockholm och över 4800:- i böter.