har monterat en öppeb dump på min volvo 940 turbo, men när jag varvar mer än 1500 och kopplar så dör bilen ibland, han landar liksom inte på tomgången:/ vad kan man göra? eller är det bara att skruva bort dumpen igen?
Om du har öppen dump och luftmassamätare så bör dumpen ha ganska styv fjäder. Bäst är en med justerskruv på.... Om den är för "lös" så börjar den tjuva luft på tomgång och slipper den och suga luft som inte mäts av luftmassamätaren så får den inte tillräckligt med bränsle....... alltså stannar den!
Om du har öppen dump och luftmassamätare så bör dumpen ha ganska styv fjäder. Bäst är en med justerskruv på.... Om den är för "lös" så börjar den tjuva luft på tomgång och slipper den och suga luft som inte mäts av luftmassamätaren så får den inte tillräckligt med bränsle....... alltså stannar den!
japp, testade att lägga i flera brickor igår, blev kanon, förutom att han dumpar vi 5000 varv:P haha
Om du har öppen dump och luftmassamätare så bör dumpen ha ganska styv fjäder. Bäst är en med justerskruv på.... Om den är för "lös" så börjar den tjuva luft på tomgång och slipper den och suga luft som inte mäts av luftmassamätaren så får den inte tillräckligt med bränsle....... alltså stannar den!
så om jag höjer soppatrycket? då stannar den inte och ja kan öppna dumpen lite mer?
Din bil dör av den enkla anledningen att uppmätt luft släpps ut i det fria och då blir bränsle/luft blandningen för fet och den dör. Detta kan även resultera i att din kisse går sönder. Att lägga i flera brickor kan även skada dina impellrar på turbon om dumpen är för hårt spännd med för många brickor. DEt som händer då är att den avlastar luften lite för sent och det bildas tryckstötar i riktong mot turbon. Med andra ord, en bil med LMM fungerar inte bra alls med en öppen dump. Ett tråkig faktum, men så är det.
Din bil dör av den enkla anledningen att uppmätt luft släpps ut i det fria och då blir bränsle/luft blandningen för fet och den dör. Detta kan även resultera i att din kisse går sönder. Att lägga i flera brickor kan även skada dina impellrar på turbon om dumpen är för hårt spännd med för många brickor. DEt som händer då är att den avlastar luften lite för sent och det bildas tryckstötar i riktong mot turbon. Med andra ord, en bil med LMM fungerar inte bra alls med en öppen dump. Ett tråkig faktum, men så är det.