3315
Sök

golf vr6a vs volvo s40 t4

1 813 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Hejsan..

nu e det så här..
e sugen på nått annat=)

funderar på att skaffa mej en golf vr6a isf ist för min s40 t4

bra ide??

efter som jag har funderingar på att börja köra motocross igen och vill kanske då ha en mindre bil ...  men vet inte hur jag ska göra...

smart lr o smart? :S

alla säger INTE VR6 SLUT KÖRDA.. men tror nog alla s40 t4 med e snart slutkörda ....

skriv nått bra om någon utav bilarna:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

31 Inlägg
30 april 2007
T4:a ska det vara en Fas 2 big_smile

Ja, jag kör golf

517 Inlägg
30 april 2007
Köp en R32 eller en t4 fas 3 så e dom nog inte slutkörda...

/Martin - Wolfsburg GTI

1 723 Inlägg
1 maj 2007
Vr6 är ju en typisk ungdomsbil och ingen blir förvånad om man säger att nån med nytaget körkort plågar bilen. Men jag gillar ändå Vr6or mer än S40. Utan nån som helst styling på Volvon så är den fruktansvärt gubbig och trist. Ett kjolpaket och fälgar så blir det intressantare.

Det är skönt ljud i Vr6orna. kompisen hade en med sportavgas och öppet filter. Morrade på bra. Priset och skicket på bilen säger även en del om den är slut eller inte. En välvårdad av nyare årsmodell kan jag inte tänka mig att det är nåt större fel på.

196 Inlägg
1 maj 2007
Kippy skrev:
Köp inte Vr6.. motorn suger, det säger allt!

Tycker jag.. smile

Tycker det säger mer om dig än om motorn. En fullt frisk VR6:a är allt annat än tråkig.

//Thomas

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster

6 Inlägg
1 maj 2007
Beholl din S40 t4. det är ju en fruktavsvärt rolig bil jue

1 813 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
jo en 6a har ju sitt sköna ljud... har ägt en calibra v6a innan och den hade skönt ljud i den med=)  MawE  &  SeNiD   jag äger redan en s40 t4 men funderar på å skaffa mej något annat..  kjolpacket kommer inte på frågan då jag har bilen å kör till jobbet med ibland och jag jobbar i skogen så då går det inte att ha en bil som e jätte låg och med kjolar på tyvärr.. det var därför jag fick göra mig av med min calibra för jag kom ingen stanns med den...!! får kolla runt på lite andra bilar vill inte gå ner i effekt så mkt men vill ändå ha kanske en mindre bil=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

21 Inlägg
1 maj 2007
kan oxå bara säga behåll din t4. du kommer ångra dig om du byter. smile
säkert inget fel på vr6orna.

Biltokig
870 Inlägg
5 maj 2007
Finns få bilar som slår ljudet från VR6an, bara det är nästan motivation nog till varför du skulle vilja ha en big_smile ljudet över 4000rpm får en att smälta om man är motornörd...
Men om du vill ha en mindre bil som fortfarande är körglad och går bra, dessutom om du vill ha pengar till annat är en Golf 2 GTI 16v nåt o satsa på? "bara" 136hk men bilen är lätt så den rör på sig... Dock är den väl inte särskilt bekväm så om du vill ha någon komfort är det inte rätt alternativ.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
5 maj 2007
Säger bara VR6, underbart ljud!
Men som sagt, de körs hårt.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
257 Inlägg
5 maj 2007
t4an är fin...efter en facelift...ja fick dock spö av en vr6a fast då hade han 20m försprång smile

Sök