2999
Sök

Vilken går bäst av dessa?

183 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Tjena

Jag undrar vad ni tror/vet om vilken bil som går "bäst" av de två nedan? Var vänliga och svara på vilken som accar fortast, är roligast att äga, går snabbast osv osv.

Bil 1: Golf II GTI 16v -90 (med kat. = 129 hk)

Bil 2: Peugeot 205 gti -90 med 120hk

Förutsätt att båda bilar är i originalutförande, alltså inga utbytta avgassystem, luftfilter osv.

Jag undrar även, förutom vilken som accar snabbast osv, vilken som har bäst "potential" att trimmas? Det skiljer ju bara 9 hk på bilarna, hur stor skillnad är det? Hur blir båda i t.ex. accelerationen om man trimmar dem? Vilken kan man få snabbast acc i? Och toppfart.

Tacksam för svar!

Proljece?
1 464 Inlägg
30 april 2007
205 är rätt kul att leka med har en polares farsa som har en 205 som går satan men vet inte alls hur svårt det är "han e proffs"

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

183 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
haxer, tror du den går bättre än golfen då?

Nästan 50 träffar o bara ett svar =/

Proljece?
1 464 Inlägg
1 maj 2007
Jag tror det men jag tror också att golfen är säkrare att sitta i smile 2st små bilar skulle inte vilja krocka med nån av dom 2 i 200 smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

550 Inlägg
1 maj 2007
Golfen är driftsäkrare. Peugeot gti har svaga vxl lådor. Har för mig att Golfen är ngt snabbare efter typ 130 km/h.
Golfen är lttare att trimma.

Kettunen
1 maj 2007
The_Dude skrev:
Golfen är driftsäkrare. Peugeot gti har svaga vxl lådor. Har för mig att Golfen är ngt snabbare efter typ 130 km/h.
Golfen är lttare att trimma.

Golf 2 har oxå svag växellåda....
Synkringarna brukar ge sig med på Golf. Kan nästan kalla det för ( Standardfel ) Precis som volvo 740 har rost underintill & Saab på dörrarna

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
1 maj 2007
kolla på den här sidan så får du iaf reda på hur de e orginal
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

7 120 Inlägg
1 maj 2007
Skulle nog tro att 205:an är snabbare. Är väl lättare?

23 Inlägg
1 mars 2008
darkdog8 skrev:
Tjena

Jag undrar vad ni tror/vet om vilken bil som går "bäst" av de två nedan? Var vänliga och svara på vilken som accar fortast, är roligast att äga, går snabbast osv osv.

Bil 1: Golf II GTI 16v -90 (med kat. = 129 hk)

Bil 2: Peugeot 205 gti -90 med 120hk

Förutsätt att båda bilar är i originalutförande, alltså inga utbytta avgassystem, luftfilter osv.

Jag undrar även, förutom vilken som accar snabbast osv, vilken som har bäst "potential" att trimmas? Det skiljer ju bara 9 hk på bilarna, hur stor skillnad är det? Hur blir båda i t.ex. accelerationen om man trimmar dem? Vilken kan man få snabbast acc i? Och toppfart.

Tacksam för svar!

Skulle satsat på en Golf Gti 16v utan katt på 139hk dom går jämnt med en Vr6a upp till 100 om dom är i bra skick Peggan gör 0-100 på 8.5sek och golfen går betydligt bättre kan lova att även Golfen med 129hk går bättre och den toppar 200 utan problem medans Peggan kan få svårt för det och nu snackar jag ärliga km sen om nån kört 240 eller något enligt mätarn så är det bara skitsnack

Sök