3799
Sök

Larm från Biltema. Kopplas hur?

81 Inlägg
27 augusti 2005
Trådstartare
Har nyss köpt en bil i vilken det sitter ett larm från Biltema. Allt funkar som det ska men jag upptäckte idag två kablar som inte är inkopplade. Dessa är betydligt grövre än övriga, ca 1,5 mm, o är orange/ljusbruna till färgen.
Tror inte någon yttre signal är inkopplad o undrar nu o dessa två är till ett signalhorn? Det är det enda jag kan komma att tänka på..

Någon som VET vad dom är till?

OPEL - Ett sätt att ha det bra!

692 Inlägg
28 augusti 2005
Biltema ska du inte ha alls, en polare till mig hade det. Och bilen stog utanför ja ytterdörren, då han plingade på ringklockan så låstes bilen upp. Sen kan du öppna varandra bilar med bitema larmet

81 Inlägg
28 augusti 2005
Trådstartare
Smoke skrev:
Biltema ska du inte ha alls, en polare till mig hade det. Och bilen stog utanför ja ytterdörren, då han plingade på ringklockan så låstes bilen upp. Sen kan du öppna varandra bilar med bitema larmet

Tack för din något ovidkommande åsikt, men det var ju inget svar på frågan.

81 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
Lyfter frågan o hoppas fortfarande på svar. :-)

sixten
252 Inlägg
15 februari 2006
jadu, hittar du inget signalhorn nån annanstans så kan de vara mycket troligt... tongue

17 Inlägg
15 februari 2006
tror att det kan vara till centrallåset?? eller är det inkopplat?? har haft ett sånt larm men kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut.
men de är en riktigt skit larm.. parkera brevid en annan bil och den bilen smäller igen dörren så går ditt larm. tryck sensorn är lite väl överdriven. på mitt räkte med att en lastbil åkte förbi.

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
15 februari 2006
köp ett riktigt larm.. som är godkänt.. du tjänar på det i längden

Team Insane Racing

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
15 februari 2006
Malm3n skrev:
köp ett riktigt larm.. som är godkänt.. du tjänar på det i längden

Det var inte direkt ett svar. Han har ju inte köpt larmet, det satt redan i bilen. Tycker det är onödigt med sånna kommentarer.

/Gormanz

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
15 februari 2006
oj.. missförstod hela grejjen.. uppfattade det som om han hade köpt ett larm från biltema!

Team Insane Racing

781 Inlägg
15 februari 2006
spelar roll om larmet är dåligt lr inte..

som sakt prova få larmet att utlösas:P tjuster de då?? då är de ju redna ett horn inkopplad.. annars är dom kablarna kanske till det..

centrallåset ja? är de inkoplat? så larmet larmas när du låser bilen?

736 Inlägg
15 februari 2006
Mycket möjligt att kablarna är fejk. På ett gammalt larm jag hade fanns det massor med kablar som inte ledde någonstans, men utlöste larmet om man klippte dem... Gick till en klump varefter bara två kablar gick vidare tongue

Avstängd
257 Inlägg
16 februari 2006
kolla vad det heter sen kan du kolla på deras sida eller maila dom så kan dom skicka över ett kopplings schema till dig!

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

81 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Har av misstag utlöst larmet flera gånger, o det tutar bara inne i bilen. Centrallåset funkar med larmdosan. Kan vara så att någon tidigare ägare tröttnade på att av misstag sätta igång larmet, eftersom detta verkar vara lätt gjort, så denne koppla ur signalhornet kanske..
Maila Biltema var ingen dum idé. Kostar ju inget att försöka iaf. :-)

1 Inlägg
26 februari 2006
Allo,allo...

Write your mail adress were 2 send U instal. instr. in swedish (pdf) or mail 2 me and I´ll get back 2 ya!!

-MacDafox@hotmail.com-

3 Inlägg
26 februari 2006
det är nog till starspärren, brukar vara en gul o grön lite grövre

Sök