Sandman skrev:
Growe skrev:
87:orna ska man akta sig för!!! dom är värst på alla sätt
På alla sätt hur då?
87 är ju året du kan få B230E (M-insprutning ~131hk) V-kam utan lambda/katalysator.
enda positiva med det du skrev var jhu 131hk
resten är sånna saker man helst ska vara utan
på alla sätt är B230F mycket bättre bortsätt från den eländiga M-kammen
87:orna oavsätt vilken volvo modell är oavkortat sämst
rostar mer än alla andra volvo bilar
dessutom finns 87:orna med volvos misstag..B230K motorn
mer strulig motor får man leta efter
försten förstår jag inte hur en tankgivare kan tömma en plånbok
gav 200spänn för ny givare till min 88b en 93:ans 940 givare med pump och hela baletten
tog 10minuter att byta och sedan dess har tankmätaren fungerat
försten får man inte glömma hastighetsmätaren som lever sitt egna liv
då är det en nackdel att ha 88b-90 som kan vara svåra att få tag i
men o andra sidan så finns jhu lösningen nära på 940:in som har en fina instrumentpanel
))
det där med regina systemet så har jag aldrig hörtalas om någon som haft mer problem med det systemet än lh2.4 dock är kunskapen lite mer begränasad när man kör regina
men polarn har det i sin 740 han kör både vx3 och extraktor utan problem går faktist riktigt bra dessutom