2462
Sök

stylingtips till 850!?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
ja. som rubriken lyder så är jag ute efter lite allmäna tips och trix till volvo 850. är nyfiken på vad alla med 850 har hittat på. behöver inspiration.

If You Can`t Drive A Car You Don`t Know How To Live

SSS -12
3 217 Inlägg
8 maj 2007
Inte för mycket plast... Gärna ett R-paket!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
ja ett R-paket är fint. var får man tag på det billigast? är ju inte pojken med guldbyxorna (ÄNNU) smile

SSS -12
3 217 Inlägg
8 maj 2007
Från någon som har en R, som redan har stylat sin med annat...?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
kanske är en bra ide!

1 174 Inlägg
8 maj 2007
Utsidan

R-paket, tonade rutorm, snygga fälgar med "smoke färg", vbita blinkers, lackade ok' (röda), gärna en utmanade lack på bilen eller svart, Säkning, tonade baklysen, avgassystem, dump ventil.

Insidan
Mätare i a-stolpe, neon (om du vill styla på korv shorren), Kanske nya lister?, annan färg på listerna, ljudanläggning med blixtljus å neon osv osv finns massvis åk runt till olika företag tyup micro, realcars osv osv lr kolla på internet!

Puss!

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Akka skrev:
Utsidan

R-paket, tonade rutorm, snygga fälgar med "smoke färg", vbita blinkers, lackade ok' (röda), gärna en utmanade lack på bilen eller svart, Säkning, tonade baklysen, avgassystem, dump ventil.

Insidan
Mätare i a-stolpe, neon (om du vill styla på korv shorren), Kanske nya lister?, annan färg på listerna, ljudanläggning med blixtljus å neon osv osv finns massvis åk runt till olika företag tyup micro, realcars osv osv lr kolla på internet!

Puss!

jag har redan

tonade rutor runt om
bra ljudanläggning.
neon i bilen

funderar på att lacka listerna i samma färg som bilen.
på med en vinge.
nya klarglas fram
nya baklysen
NYA FÄLGAR (ser ut som skit nu)
R-Front
sänkning kanske

men vad ska jag ha för mätare i a-stolpen. har ingen turbo. så jag behöver inget sånt. voltmätare är ointressant.!?
Senast redigerat av FanGus (8 maj 2007)

Fartdåre
217 Inlägg
8 maj 2007
Kan bli väldigt bra om du gör det du tänkt. Vad det gäller mätare så tycker jag personligen att det inte behövs om du inte har turbo/massa trim. Men ska man ha för att det är snyggt kan tex. volt vara en bra idé smile

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

67 Inlägg
8 maj 2007
realcars nya paket till 850 är jäkligt snyggt.. men fälgar och sänkning gör ju väldigt mycket.. det är ju bara en ekonomisk fråga igentligen..

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
rocker skrev:
realcars nya paket till 850 är jäkligt snyggt.. men fälgar och sänkning gör ju väldigt mycket.. det är ju bara en ekonomisk fråga igentligen..

jo det är ju pengarna som styr.
har dreglat på realcars kit länge. o nya R-fälgarna. men plånboken är inte den största.

kanske finns några andra "små" saker som är billigare att fixa till.

275 Inlägg
8 maj 2007
lacka listerna och r-front är ju nästan ett måste(då det gör bilen grymt mycket snyggare för en rätt billig peng).
men tyvärr (eftersom det kostar en hel del) är det ju fälgarna som gör absolut mest på en bil...
men 17-tummare är ju inte så dyrt nu...en snygg modell bara så...
personligen tycker jag att titan-fälgarna är snyggast på en 850/s70, men då helst 18-19 tum förstås smile
Senast redigerat av mo_tattoo (8 maj 2007)

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
mo_tattoo skrev:
lacka listerna och r-front är ju nästan ett måste(då det gör bilen grymt mycket snyggare för en rätt billig peng).
men tyvärr (eftersom det kostar en hel del) är det ju fälgarna som gör absolut mest på en bil...
men 17-tummare är ju inte så dyrt nu...en snygg modell bara så...
personligen tycker jag att titan-fälgarna är snyggast på en 850/s70, men då helst 18-19 tum förstås smile

Håller med dig till 100%. ett par 17-18" titan är det ultimata.
men det är ganska svårt att hitta en "billig" r-front i sthlm?

275 Inlägg
8 maj 2007
vad tar folk för r-fronterna?
jag har gjort en form för ett tag sen för att kunna gjuta r-front i glasfiber, men jag har inte haft tid att gjuta någon än...
kanske skulle ta sig tid att gjuta ett par stycken...
om man kan få 1500+frakt tex skulle det nog va värt det.
skulle du betala det???

1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
mo_tattoo skrev:
jag har gjort en form för ett tag sen för att kunna gjuta r-front i glasfiber, men jag har inte haft tid att gjuta någon än...
skulle du betala det???

det skulle jag nog slå till på. det är ju halva priset:) men hur stor blir frakten? bor i sthlm/haninge

och vad skulle det kosta att få den lackad tror du?

275 Inlägg
8 maj 2007
FanGus skrev:
men hur stor blir frakten? bor i sthlm/haninge

tja, skulle nog gissa på 250-350 kr, bussgods brukar vara rätt billiga.

och vad skulle det kosta att få den lackad tror du?

citerar ett inlägg jag läste nyligen som var en fullträff:
"att fråga hur mycket en bil lackering kostar är samma sak som att fråga hur lång tid det tar att läsa en bok."
big_smile big_smile big_smile
det beror på rätt mycket, framför allt vilken firma som ska lacka men även skick på det som ska lackas, metallic eller solid osv
jag tror nog att här uppe skulle jag få en r-front lackad för 12-1500 kr...
men ni verkar få betala en hel del mer söderut.
till exempel så lackade min brorsa om en nissan 200sx för 3000 kr för ett år sedan.
(hellack hos en bra, seriös firma. yikes han gjorde förarbetet själv, men ändå...)

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
jo jag läste det oxå. men jag tänkte väll mer på att du vet hur stor den är och hur den ser ut. så jag tänkte om du hade någon hum på ett ungefär.
vill ju ha den i samma färg som bilen. och det är ju en m röd metallic

men sen är det som du säger. vi här nere betalar en hel del mer tror jag. här kostar det typ 5000 o lacka lister bara

275 Inlägg
8 maj 2007
vad skulle du kunna tänka dig att ge för en lackad och klar???
jag har jobbat som billackerare ett tag så att lacka den innan jag skickar den är ju inga problem...
men isf är det ju bäst om du skickar upp nån liten detalj(typ tanklock e.d) innan så jag kan kolla att färgen stämmer bra...
funkar ju nästan aldrig att bara lacka efter färgnumret på bilen, då blir det oftast nyansskillnad mot den gamla lacken.

Hårding
72 Inlägg
2 augusti 2007
Ja håller me. fixa ett R-paket. ser ruskigt bra ut!. Ingen som kan hjälpa mig angående neon under bilen hur man kopplar, drar kablarna och monterar på bästa sätt? mvh/ Niklas

Känn Dig Efter! Jag Ligger Före!

1 079 Inlägg
2 augusti 2007
lite småtips
sänkning
Fälgar
Byt bakljusen till nyare glasen från 1995-
R-front
R-vinge
lackade X-70 handtag
Bort med lykttorkarna och byt till nya strålkastarlister utan hål kostar ca: 250:-/st på volvo
vita sidoblinkers
Klarglas blinkers+strålkastare / alt org strålkastare med US blinkers
Originalgrill lackad svart med kromlisten/ribban sparad sätt även dit ett emblem från nyare x40
Ta bort emblem på bakluckan

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
2 augusti 2007
mo_tattoo skrev:
skulle du betala det???

gjut en och jag köper en direkt big_smile

Vilket jävla drag :)

Sök