3613
Sök

Billack hjälp mig snälla!??

Kettunen
8 maj 2007
Trådstartare
Hej hååå..
Nu e d så att jag behöver köpa färg till Firebirdén ( Efter krock ) Liten..
Men jag har inte en blekaste aning om vad det kostar per liter :S
Hur mycket lack behöver jag????
Snälla hjälp mig från start till slut tack ! Är riktig nybörjare när det gäller lackering

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 maj 2007
Kettunen skrev:
Hej hååå..
Snälla hjälp mig från start till slut tack ! Är riktig nybörjare när det gäller lackering

Tjabba tjena hallå tongue
Kolla färg koden. om du kör bilen så åk till bilfärgsaffären i ditt län och visa upp bilen.. de hjälper dig där och visar hur du sa göra.. bättre än att få det beskrivet i ord smile
inte sant?
mvh kimpa big_smile

Kettunen
8 maj 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Kettunen skrev:
Hej hååå..

Kolla färg koden. om du kör bilen så åk till bilfärgsaffären i ditt län och visa upp bilen.. de hjälper dig där och visar hur du sa göra.. bättre än att få det beskrivet i ord smile
inte sant?
mvh kimpa big_smile

Joo det är ju det. Men det är ju så att bilen är ju avställd tongue
Så vågar inte åka så lågnt. Har ca 2 mil.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 maj 2007
Kettunen skrev:
kimpan_90 skrev:
Kettunen skrev:
Hej hååå..

inte sant?
mvh kimpa big_smile

Joo det är ju det. Men det är ju så att bilen är ju avställd tongue
Så vågar inte åka så lågnt. Har ca 2 mil.

Okej då¨vart det ett problem tongue men va är det som ska lackas då?
Ska du bara lacka den skadade ytan heller hela framspoilern?
Knäpp kort om så går och berätta för dem på färgfirman så hjälper de dig.. De är ju deras jobb tongue så hjälp kan jag lova.. färgen är nog inte dyr i literpris..
mvh kimpa

Meister
6 763 Inlägg
8 maj 2007
De har förmodligen en pärm eller dator med massor med frägkoder så de slår bara upp på firebird så får de fram vad du ska ha för färg. De kanske till och med har som med andra reservdelar att de slår på regnummret.

Kettunen
8 maj 2007
Trådstartare
Så här ser skadan ut.

Tänkte om det finns nått annat sätt att göra. För att ta av kofångarn behövs det ett jävla massa jobb till det. Mycket mer än vanligt. Måste ta av sidoskärmar osv sad

http://img79.imageshack.us/img79/791/dsc00197yg3.jpg

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
8 maj 2007
Tyvär så e ju färgkoder en mindre djungel!:S
En kod kan ha flera alternativ....
Men du kan ju kanske skruva av ditt tanklock, kontrollera att det e samma färg mot kofångaren å ta med det till färgfirman så kan de säkert hjälpa dig! De kan säkert oxå hjälpa dig att beräkna hur mkt färg du behöver till det du ska lacka. Men tänk dig för å var inte "dumsnål" bättre å få lite över än å stå med torr spruta...

Är det du själv som ska lacka? Nyfiken...

Lycka till iaf!smile
Senast redigerat av HardcoreHunny (8 maj 2007)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Kettunen
8 maj 2007
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Men du kan ju kanske skruva av ditt tanklock, kontrollera att det e samma färg mot kofångaren å ta med det till färgfirman så kan de säkert hjälpa dig! De kan säkert oxå hjälpa dig att beräkna hur mkt färg du behöver till det du ska lacka. Men tänk dig för å var inte "dumsnål" bättre å få lite över än å stå med torr spruta...

Lycka till iaf!smile

Tack för ett bra tips där!! Ska ta av tanklocket. En aning enklare. smile
Jaa en kompis till mig ska lära mig lacka med kompressor så jag ska jobba på den tills det blir klart. Han sa att jag inte får gå därifrån förens han godkänner det xD
Men jag måste ju som sagt var fixa färgen då. JÄTTE TACK!

92 Inlägg
9 maj 2007
Lycka till med omlackeringen! Lägg gärna upp en bild på resultatet sedan så vi också får bedöma. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 maj 2007
HardcoreHunny skrev:

Lycka till iaf!smile

mycket bra vägledning smile
Men ska dock tilllägga en sak tongue
De flesta seriösa billaceringsfiromorna har "färganvisare" som de målat på en fyrkantig bit. där ser de direkt vilken färg du ska ha smile
Mycket bra lösning me att ta deen tanklocket wink
mvh kimpa

Lackerare
159 Inlägg
9 maj 2007
Tjena

Kolla lite här inne på detta forum jag byggt, det handlar enbart om lackering / Motivlackering, kanske du hittar nått där smile

http://lackering.forum24.se/

MVH
Morris

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

Kettunen
9 maj 2007
Trådstartare
Tack för hjälpen Grabbar & flickor wink
Lägger upp bilder när det blir klart. Ska Eventuellt börja imorgon med det eller på Måndag.

Sök