3201
Sök

Ponera att jag vill turbokonvertera min 2.8 V6.

543 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
#1
Tjae.

Ponera att jag skulle vilja turbokonvertera motorn i Audin.
Jag kan absolut ingenting om sådant, hur mycket jobb skulle det bli om man hade hjälp av någon kunnig? Det här är bara en tanke (LÄS Tanke).
Skulle det inte vara tufft med en turbokonverterad V6a?
Inga jävla kommentarer om att det skulle bli billigare att köpa en s2a direkt, för det här är bara spekulationer och med största sannolikhet inte blir av.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

385 Inlägg
10 maj 2007
#2
Jag har hittat massor med info, guider och bilder om hur man turbokonverterar... Har dock inte sparat länkarna eftersom jag är mer inne på att byta motor helt och sen regga om den så att den blir laglig... Men iaf, sök så hittar du, det finns massvis med info smile

Tycker det låter som ett kul projekt! Och jag håller med om att sådana kommentarer som att köpa en annan bil är dryyyyyyyga neutral

Edit: Glömde säga att det inte verkar vara såååå jävla mycket jobb. Men någon kunnig person behöver du.
Senast redigerat av evilmaster (10 maj 2007)


1 436 Inlägg
10 maj 2007
#3
Vad behöver bytas då?

Turbo ska ju på, med IC, dump och waste. Sedan göra om avgaset och stoppa trycktåliga rör till insugsgrenröret. Men vad säger lmm och bilen styrsystem om detta?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 813 Inlägg
10 maj 2007
#4
fråga dom som har gjort det med sina vr6or finns några st.. sök här på garaget på någon användare som kanske har gjort det å fråga;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

543 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
#5
Caffe, det är väl ungefär det jag vet =P
Dj_Padde, det var ju lite därför jag startade tråden, för att slippa leta tongue

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

1 813 Inlägg
11 maj 2007
#6
okay.. jo förstår det med.. men alla sitter tyvärr inte i trådarna å hjälper folk:S sökte på golf vr6 turbo och fick upp 4 st vr6or med turbo så sök efter dom så kan du höra med dom kanske=) tongue !!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

33 Inlägg
11 maj 2007
#7
Tjena, har hittat en guide på hur de gör med ford, både 4or och 6or  e lite meck men de e de lätt värt , lycka till mvh danne

www.skogenracing.com

direktlänk till turbokonvertering : http://skogenracing.editboard.com/Tekni … ar-t28.htm[/url]


workoholic
146 Inlägg
11 maj 2007
#8
e ju en turbokonverteringsguide klistrad här

12 086 Inlägg
11 maj 2007
#9
Ponera? =P
Slår vad om att 9 av 10 på de här forumet inte kan så avancerad svenska! smile

Till ämnet, de är troligen en ganska välbyggd motor.
Sätt på turbon, och koppla på ett piggyback styrsystem. Ev/troligen byta till större spridare.
De lär duga en bra bit.
Senast redigerat av JapMax (11 maj 2007)

543 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#10
JapMax, haha. Då borde väl ha klarat av grunskolans svenska iaf? tongue

Men man blir ju riktigt sugen att göra det, skulle nog bli bra skjuts i den, eller vad tror ni? smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

1 827 Inlägg
12 maj 2007
#11
Du får ju räkna med att bygga ett dubbelturbosystem på den V6an. Kan bli svårt med placeringen av turbon och grenrören annars.

Kompressor är ett vettigare alternativ.

Fråga: Vad sitter det för spridare orginal i denna?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

543 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
#12
Eisenhut skrev:
Du får ju räkna med att bygga ett dubbelturbosystem på den V6an. Kan bli svårt med placeringen av turbon och grenrören annars.

Kompressor är ett vettigare alternativ.

Fråga: Vad sitter det för spridare orginal i denna?

Okej, jag är ju inte så hajj på det här, men varför skulle jag föredra dubbelturbo?
Utveckla lite mer wink Hur mkt jobb skulle det vara med kompressormatning då?
inte en aning vad det sitter för spridare, kan försöka ta reda på det om du vill smile
annars kan du googla och säga till mig sen vad det är för spridare smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

1 417 Inlägg
13 maj 2007
#13
Kompressorn ger nog en jämnare kurva. Och det kanske finns kompressorer byggda för v6or, det vet inte jag. Ska du ha en turbo kommer du få huvudbry när du ska till att bygga ETT grenrör som ska gå ihop innan turbon. Därför lättare med 2 agg.


5 710 Inlägg
13 maj 2007
#14
Hur du än vrider och vänder på det är det en extremt dyr och komplicerad historia.
Och inte blir det så speciellt heller eftersom var och varannan Audi just åker runt med dubbla turbo på en V6:a.neutral

MVH Jonas
..............

543 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
#15
jonTe skrev:
Hur du än vrider och vänder på det är det en extremt dyr och komplicerad historia.
Och inte blir det så speciellt heller eftersom var och varannan Audi just åker runt med dubbla turbo på en V6:a.neutral

Ja, men det finns ju ingen coupé med v6a och turbo (A) smile
Och jag kan i princip räkna ut med den där ytan mellan penis och rövhålet att det kommer bli dyrt, men tack för upplysningen smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.


Sök