2146
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

597 Inlägg
2 oktober 2008
#281
Detta hände min polare i verkstan:

En kvinna i 25års åldern kommer in i verkstan och fråga min kompis om han vet vart hon kan få tag på ett 710lock till motorn. Polaren kollar förvånat på kvinnan och frågar henne vad ett 710lock är för något, hon svarar: Det borde väl du veta som mekaniker eller? sedan tar hon fram ett trasigt lock där det står OIL på hon hade läst texten upp och ner och såg inte att det stod OIL...

Sedan var det även en äldre man som kom in i butiken och köpte 2liter olja, efter ca 5 min kommer han tillbaka och köper ytterligare 2l olja 5min går och vips gubben är tillbaka och nu köper han fyra liter olja... lite tid går och han kommer tillbaka igen denna gång vill han ha 2liter killen i kassan frågar då gubben om han hamstrar oljan och då svarar gubben nej jag har fyllt på flera liter men det blir ju aldrig fullt lol
Sedan förklarar vi att han måste tömma oljan och fylla på igen denna gång med rätt mängd...

1 963 Inlägg
2 oktober 2008
#282
HAHAHAHAHA de blir ju aldrig fullt vilken stjärna big_smile

Men are not born - Men are made

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
2 oktober 2008
#283
En snubbe som skröt och sa att han ska köpa en Miata för man kan stegra med dom orginal. gick inte att tala vett i helvettet heller.

174 Inlägg
2 oktober 2008
#284
kommer inte direkt på någon myt om bilar, bara om mopeder!

en kille som gick i min klass på högstadiet drog några myter...

Kommer inte direkt ihåg exakt vad han sa, men typ att man inte kan köra så snabbt länge för att kolven i kröken kan smälta big_smile big_smile

Sen frågade samma kille en annan klasskompis som hade en trimmad moppe,
Vart kan man köpa gasres? (100% seriös också! big_smile )

210 Inlägg
3 oktober 2008
#285
Vi frågade en klasskompis hur många tändstift en 4 cylindrig motor hade, och han svarade 2 big_smile åå som vi garva

Ps, går i fordon också så man borde ju veta bättre

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
#286
PlatinumRacing skrev:
Jag och en kompis skulle åka från gbg till skövde, vi hade köpt en kebbabrulle var. Efter en stunds körande bestämde vi oss för att parkera bilen och äta, rullarna hade vid det här laget kallnat och då kom kompisens brilijanta ide: Vi värmer upp rullarna genom att köra in dem mellan utblåsen och köra en bit tills de värms upp. hmm... Tro fan att jag inte gick med på det skrattade som in i helvete
Inte mycket till myt, förövrigt så är nog ovanpå motorn en bättre idé.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2008
#287
FireTraXX skrev:
PlatinumRacing skrev:
Jag och en kompis skulle åka från gbg till skövde, vi hade köpt en kebbabrulle var. Efter en stunds körande bestämde vi oss för att parkera bilen och äta, rullarna hade vid det här laget kallnat och då kom kompisens brilijanta ide: Vi värmer upp rullarna genom att köra in dem mellan utblåsen och köra en bit tills de värms upp. hmm... Tro fan att jag inte gick med på det skrattade som in i helvete
Inte mycket till myt, förövrigt så är nog ovanpå motorn en bättre idé.
Hehe man har ju hört om dom som värmt piroger osv på motorn också, bara linda in i lite folie (stavas?) och lägga på grenröret big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 814 Inlägg
3 oktober 2008
#288
Xqsme skrev:
Vi frågade en klasskompis hur många tändstift en 4 cylindrig motor hade, och han svarade 2 big_smile åå som vi garva

Ps, går i fordon också så man borde ju veta bättre
lol

klockrent, vill nog inte att han ska pilla  min bil i framtiden tongue

12 086 Inlägg
4 oktober 2008
#289
steifan skrev:
_Glenne_ skrev:
en sak som ja skrattar gott åt är folk som tror att ford sierra är framhjulsdriven lol
Ser ju allmänt framhjulsdriven ut wink
hur fan kan en bil se framhjulsdriven  ut? tongue

Ace Ventura
1 240 Inlägg
4 oktober 2008
#290
JapMax skrev:
steifan skrev:
_Glenne_ skrev:
en sak som ja skrattar gott åt är folk som tror att ford sierra är framhjulsdriven lol
Ser ju allmänt framhjulsdriven ut wink
hur fan kan en bil se framhjulsdriven  ut? tongue
Genom att se ut som en sierra big_smile


234 Inlägg
4 oktober 2008
#291
Caffe skrev:
Mycket dumt har man ju hört, men jag står för en egen tabbe lagom innan norrköpingsträffen...

Jag fick hjärnsläpp och tänkte liiite fel, så när jag la handen på kylarvätskebehållaren frågar jag polaren om han kört hårt för bromsvätskan är fan varm. tongue *ridå*

(Kan tillägga att jag mycket väl vet vad som är vad egentligen... men på nått sätt slog det fel i skallen. tongue )

/C
Liknaden saker har hänt mig med ^^,
Ibland så snackar man innan man tänker helt tongue
Men andra dår sig ju ett gott skratt så vad gör det ?
big_smile

Motorcyklar <3

30 Inlägg
4 oktober 2008
#292
När jag gick på fordon så hade vi typ bytesdagar, så vi lärde OP-tjejer lite enklare "roadside-repairs" och dem lärde oss första hjälpen osv..
Mitt uppdrag var att lära damerna att skifta hjul, när en har skiftat och slängt på hjulet ska hon givetvis dra åt bultarna, och frågar hur hårt man ska dra.

- Dra så hårt du orkar, säger jag då, varpå hennes svar blir:
- Jasså? Jag trodde inte att hjulen snurrade om man drog för hårt.



Hade även en störtskön mytoman till klasskompis, han berättade om hur han hade dragit upp en Volvo 850 "på bakan".
När jag förklarade att det var framhjulsdrift på dessa bilar så blev han ganska tyst.. hmm

1 963 Inlägg
4 oktober 2008
#293
HAHA känner några mytomaner o de är alltid lika kul att lyssna på dem. Fast ja avslöjar aldrig något för skäms så förbannat hehe

Men are not born - Men are made

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
4 oktober 2008
#294
Det snordummaste jag har hört från en polare som verkligen ljög ner sin röv 8dock på fyllan), var att hans polare ägde en camaro 67 med ca 400 hästar, men genom en trimpistol som man tryckte ner i motorn som hade fem lampor som blinkade 10000 per sekund, detta skulle då om man valde nivå 5 på denna sk trimpistolen ge camaron 250 hästar till. Dessa kunde enbart köpas i texas fick vi också höra.

Jag satt o skrek av skratt för det lät så jävla dumt. Men han gav inte upp, han skulle verkligen ge min bil denna trimpistol så jag frågade jaså funkar den i min bil också. Svaret: jaja den är universal för alla amerikanska bilar, men jag vet inte om den funkar på din för den är köpt i Sverige... (bör tilläggas att den är direktimporterad från texas)

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

178 Inlägg
30 november 2008
#295
Går fordons, och läraren frågade klasse om nån visste vad som händer om man pallnitar med en lastbil som är olastad. En i klassen svarar, den tippar över (han manar att den går upp på framhjulen och tippar över)

En killer kollar ner i motorummet på en 740TIC,  VA FAN Varför tar den in luft via kylarn !!?????



Fridens


3 354 Inlägg
1 december 2008
#296
När Enzon hade funnits ett tag så hittade jag o min kusin en bild på en krockad. då säger han att den hade frontmonterad motor...för han såg kablar hänga i fronten...

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 714 Inlägg
1 december 2008
#297
Seth skrev:
När Enzon hade funnits ett tag så hittade jag o min kusin en bild på en krockad. då säger han att den hade frontmonterad motor...för han såg kablar hänga i fronten...
hehe.... roll

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Mästare
2 947 Inlägg
1 december 2008
#298
Kmarcus skrev:
KimVsWorld skrev:
Kmarcus skrev:
Vissa kanske tycker det är kul, jag blir tokig (Porschefan), är när människor tycker att de äldre Porscharna liknar gamla saabar. Men... Det är bara att dra på smilbanden och låsas som om man inget hört...  smile
920/940 liknar faktiskt lite Saab wink
Jasså? Vilka modeller är det? Aldrig hört om eller sätt någon... tongue
Jag syftade mestadels på 911:or, vilket jag anser är den riktiga Porschen.
Okej, Såna är det Nackskott på!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

7 120 Inlägg
1 december 2008
#299
Har bra många mytomaner i min klass.
Några ex. på skit dem hittat på:
*Man får 120hk(org. 53) ur en VW 1303(Bubbla) genom att byta förgasare, porta och plana.
*En killes farsa har en Plymouth med 800hk på hjulen, men bara 700 i motorn.
*Samma kille påstår också att han kört i 190 på en liten 70-väg i skogen med full bil(Peugoet 406) och dragit handbromsen för att vända och köra tillbaka smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 december 2008
#300
fritzo skrev:
Tjejen kom hem en dag och berättade att hon hade sett en sån där bil jag gillar!

-Jaha, vaddå för nån sa jag.
-Ingen aning......men den var RÖD

Hon är lite lustig ibland.....
Det låter som att det hade kunnat vara min flickvän. Det bästa av allt är att min dock ALLTID yttrar sig
sådär, mer eller mindre. T.ex:

Hennes pappa frågar:
- Jaså, har Jacob köpt en ny bil? Vad är det för bil?
- En Volvo, svarar hon (NEHE!... Då vet man precis vad det är för bil).

Jag ringer hem från jobbet och frågar vad det är för modell på vår lilla LCD-TV, inför försäljning,
hon svarar: "En LG". NEHE! Jag menade antagligen MODELLBETÄCKNINGEN. LG har ju inte bara
en TV-apparat liksom....

Vi ser på "The Day After Tomorrow". Där kommer det en stor båt in i New York, mitt i filmen.
Jag säger:
- Det där är Titanic (självklart bara på skoj).
- Va, är det? Vad coolt, säger hon.
Hon är jävligt klipsk den där kvinnan...



Sök