2645
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 december 2008
#301
Pillevinken skrev:
Måste mobba min kusin lite här då. 

Jag och min andra kusin (hennes bror) försökte övertala henne att INTE köpa en ny Seat Ibiza -05 med lille motorn och ingen utrustning. Vi gick igenom alla nackdelar (begagnatpriser och dylikt) och sen frågar vi henne varför hon bara MÅSTE ha en sån..
-Men den är ju gul
Alltså... det är verkligen bara brudar som kan säga en sån sak... Precis som min flickvän
som bara skulle kunna köpa en ny bil bara för att den har snygg färg...


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 december 2008
#302
_Wallis_ skrev:
Det där stämmer så jävla bra in på en fd. kompis till mig. Klarar inte av han,
Han Vänder sig dit vinden blåser så att säga.

Först var volvo bäst. sedan köpte hans far en Saab Aero, Sedan dess är det som som gäller. han kan allt om allt när det gäller Saab (Killen vet knappt hur man byter hjul), kan förklara allt och berätta långa ingående historier om saab bilar som finns (men i själva värket inte finns)
All design på ALLA bilar är stulet ifrån Saab, det är dom som uppfann det.
Saab turbo är bässt dom bygger världens bästa turbo agg. Jas är saabs konstruktion och där ifrån är Aero bilarna inspereade det är därför dom e så snabba (Saab har gjort planet Volvo gör Motorn!.
Saabs Paneler har volvo kopierat... ( Jag har alldrig sett någon volvo med en 100x40cm mattgrå arbetsplast panel i)
HAHA! Så jävla bra. Snacka om att verkligen ha snöat in på ett endaste spår...
Den här tråden är verkligen underbart rolig. Finns mycket kul.


1 302 Inlägg
1 december 2008
#303
Hörde en gång av en bilintresserad: Saab 9-5 är bakhjuls drivna.
hahaha smile


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 december 2008
#304
Irmscher Vectra skrev:
Såg förresten en äldre dam som stod och tankade spolarvätska i tanken på sin sprillans nya SAAB 9-5 häromdan. Jag körde upp till henne och förklarade. Hon hade tankat 20 LITER!!!
Hon fick låna min mobiltelefon och ringa sin man. Denne ringde i sin tur upp en bärgare, men innan damen lade på ville hennes man prata med mig. Gubben säger "Ta bilnyckeln från henne för i helvete!"
Jag höll på att garava på mig.. Men jag var snäll och väntade på att dom hämta saaben. Aldig fel med en saab på en bärgare. tongue
HAHAHAHA! Det där gjorde nästan min dag!
Tjaa... tanter vet du. Och sen när dom har sånna där "spolarvätsketankar" på vissa
mackar nu mera också. Haha. Illa, illa. Ungefär som när jag var uppe i Idre i somras.
Då var det någon halvdöv/blind tant som inte visste hur man tankade med kort. Så
jag fick hjälpa henne. Hon gav mig kort, kod och allt... Hade jag varit elak hade jag
kunnat göra lite vad som helst, i det läget. wink
...Tanter är inte att leka med!


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 december 2008
#305
Rille0 skrev:
"fan min granne har skaffat en mustang som går som fan, o han har en knapp som gör att alla ventiler i motorn öppnar o då drar den 36 liter milen"
.. en inte fullt så smart kompis
HAHA! Dålig bil som drar 36 liter milen. Åk två mil sen är tanken slut! big_smile


291 Inlägg
1 december 2008
#306
Hexenhammer skrev:
Rille0 skrev:
"fan min granne har skaffat en mustang som går som fan, o han har en knapp som gör att alla ventiler i motorn öppnar o då drar den 36 liter milen"
.. en inte fullt så smart kompis
HAHA! Dålig bil som drar 36 liter milen. Åk två mil sen är tanken slut! big_smile
Shijt är det racekam i den?!?!?lol


KTM 660
537 Inlägg
1 december 2008
#307
Hexenhammer skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Såg förresten en äldre dam som stod och tankade spolarvätska i tanken på sin sprillans nya SAAB 9-5 häromdan. Jag körde upp till henne och förklarade. Hon hade tankat 20 LITER!!!
Hon fick låna min mobiltelefon och ringa sin man. Denne ringde i sin tur upp en bärgare, men innan damen lade på ville hennes man prata med mig. Gubben säger "Ta bilnyckeln från henne för i helvete!"
Jag höll på att garava på mig.. Men jag var snäll och väntade på att dom hämta saaben. Aldig fel med en saab på en bärgare. tongue
HAHAHAHA! Det där gjorde nästan min dag!
Tjaa... tanter vet du. Och sen när dom har sånna där "spolarvätsketankar" på vissa
mackar nu mera också. Haha. Illa, illa. Ungefär som när jag var uppe i Idre i somras.
Då var det någon halvdöv/blind tant som inte visste hur man tankade med kort. Så
jag fick hjälpa henne. Hon gav mig kort, kod och allt... Hade jag varit elak hade jag
kunnat göra lite vad som helst, i det läget. wink
...Tanter är inte att leka med!
Haha den gjorde min sista timme på jobbet till att inte va lika tråkig.
Fan va ja garvade lol

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

77 Inlägg
12 december 2008
#308
Har en historia. Var ingen kompis som sa det. men iaf, Jobbade på en märkes oberoende bilverkstad för ca 5år sen. det kommer in en dam med en Volvo 740 och ville byta olja och filter. tog in bilen i verkstaden o damen skulle iväg för att handla eller nåt så länge. tömmer och byter filter och oljan som hon sa. men tyckte där var ovanligt mycket olja. men hällde iaf på olja som där skulle vara, och bilen var färdig. efter ett tag kommer damen tillbaka och hämtar bilen. efter ca 10minuter kommer hon tillbaka och var så förbannad att jag trodde hon skulle få en hjärnblödning eller nåt. Frågar såklart vad felet är? då berättar hon att hon hade kört bort till macken för att "kolla att jag gjort mitt jobb" och då hade hon upptäckt att jag inte fyllt på olja som hon hade betalat för. Och jag förklara att det hade jag ju såklart gjort. men hon insisterade på att jag skulle betala tillbaka pengarna för olje bytet eftersom hon hade fått köpa flera liter olja för att fylla på motorn ända upp till locket!

Visste inte riktigt hur jag skulle tackla detta, mer än att förklara att det inte ska vara så mycket olja i motorn. men hon tyckte att där skulle vara så mycket olja som där fanns plats till! Chefen kommer ut för att hjälpa till och förklara för henne men hon gav sig inte, utan gick förbannad där ifrån och sa att hon inte skulle rekomendera oss till någon hon kände!! hmmhmm

"men bara min åsikt.."

1 722 Inlägg
12 december 2008
#309
BeMWe skrev:
Har en historia. Var ingen kompis som sa det. men iaf, Jobbade på en märkes oberoende bilverkstad för ca 5år sen. det kommer in en dam med en Volvo 740 och ville byta olja och filter. tog in bilen i verkstaden o damen skulle iväg för att handla eller nåt så länge. tömmer och byter filter och oljan som hon sa. men tyckte där var ovanligt mycket olja. men hällde iaf på olja som där skulle vara, och bilen var färdig. efter ett tag kommer damen tillbaka och hämtar bilen. efter ca 10minuter kommer hon tillbaka och var så förbannad att jag trodde hon skulle få en hjärnblödning eller nåt. Frågar såklart vad felet är? då berättar hon att hon hade kört bort till macken för att "kolla att jag gjort mitt jobb" och då hade hon upptäckt att jag inte fyllt på olja som hon hade betalat för. Och jag förklara att det hade jag ju såklart gjort. men hon insisterade på att jag skulle betala tillbaka pengarna för olje bytet eftersom hon hade fått köpa flera liter olja för att fylla på motorn ända upp till locket!

Visste inte riktigt hur jag skulle tackla detta, mer än att förklara att det inte ska vara så mycket olja i motorn. men hon tyckte att där skulle vara så mycket olja som där fanns plats till! Chefen kommer ut för att hjälpa till och förklara för henne men hon gav sig inte, utan gick förbannad där ifrån och sa att hon inte skulle rekomendera oss till någon hon kände!! hmmhmm
mad fan vad jag gillar såna personer roll

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

183 Inlägg
12 december 2008
#310
En polares polare hade en CIAO moppe som gick dåligt, han hoppa av moppen å sa - ja tror inte den går på alla cylindrar!

144 Inlägg
13 december 2008
#311
dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile
det går! har gjort det själv så jag vet att det går!

Svetsare
3 150 Inlägg
13 december 2008
#312
En min klass stod och stirrade på ett topplock och sa sen - fan va platt motor     xD

Samma kille blev tillsagd att hämta ett förfilter till matarpumpen - han kommer tillbaka med en fettspruta  (?!)    xDDD

Jag och en polare sökte affärer på eniro.se, och hittade en som vi kanske skulle åka till - "samma kille" :  Ni kan ju inte åka till eniro, det ligger inte i karlskrona      xDDDDDDDDDDDDDD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

7 274 Inlägg
13 december 2008
#313
Boggiaxeln på lastbilar är till för att man inte ska tippa bakåt i uppförsbackar wink


1 436 Inlägg
13 december 2008
#314
Hum, känner att jag borde passa in mig själv i den här kategorin... Får väl bjuda på det.

Först kan jag säga att jag inte alls är särskilt kunnig om bilar, men helt dum är man väl inte (förutom ibland då bevisligen).

Är iväg en sväng till grannkommun med en polare och hans S4 och den får väl veta att den lever. Vi kör runt och stannar efter ett tag till hos någon släkting till honom, öppnar huven (där är det varmt ++) och jag lägger handen på bromsvätskebehållaren och kläcker ur mig "Fan så du kört, bromsvätskan är ju helt varm". Det är bara det att det är expanderkärlet till kylaren och jag känner att jag är dummast i länet typ. Förresten blir väl inte bromsvätskan varm på det sättet?

Men när jag ett tag senare skulle tanka min egen bil på en obemannad bensinstation och killen vid det andra paret pumpar går över till "min" kortautomat, drar kortet och sedan undrar varför han inte kan tanka. Tittar runt och ser en kortautomat på sin sida, blir fly förbannad, sätter sig i bilen och gasar runt till den sidan jag står på. Bara att han glömde stoppa tillbaka pumphandtaget i pumpen. Ka-Flojnk och så var bilen lite repig och ägaren ännu argare på sig själv... Såg sjukt kul ut. Då kände jag mig inte lika dum längre. big_smile

Go Jul.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Avstängd
74 Inlägg
13 december 2008
#315
En tjej jag känner skulle kolla oljan i sin saab, när jag kom dit hade hon hunnit fylla på 3 liter!
men grejen va ju den att hon kollat på stickan till vxl lådan och det fattades lite olja trots att hon hinkat i 3 liter! :-P

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

12 086 Inlägg
13 december 2008
#316
Nämnde jag han som skulle kompsänka sin bakaxel? lol

583 Inlägg
13 december 2008
#317
nosushi skrev:
en jobbar kompis som sa att Toyota bör vara bästa bilen
http://www.garaget.org/video/sx0yyjes8hv2

i rest my case
Senast redigerat av Liner (13 december 2008)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

1 417 Inlägg
13 december 2008
#318
Min jättegulliga och supersnälla syster undrade varför inte bakhjulen vred sig när jag svängde med min Sierra.
"Den var ju bakhjulsdriven?"

smile


733 Inlägg
13 december 2008
#319
Hon som utroppade att hon låg bakom en v70 kombi.  Eller att hennes ena bil är en Golf Polo...

*Personen i fråga går fordonsrelaterad utbildning*

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

2 021 Inlägg
13 december 2008
#320
nosushi skrev:
en jobbar kompis som sa att Toyota bör vara bästa bilen
Är nog trots allt sant, bara kolla hur många som sålts genom åren



Sök