2156
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Beslutsångest.
322 Inlägg
11 januari 2010
#481
På mitt jobb lagar vi punkor osv. En dag kom det in två killar med ett punkterat däck på fälg och sa ''Vi satte eltejp över hålet så att det höll hit iaf''. Hjulet satt på bilen och de hade luftat på en mack innan där jag jobbar och luften hade inte hunnit åka ur särskilt mycket än, därav de trodde att eltejpen hjälpte...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
#482
habomaster skrev:
Rquired skrev:
norpan skrev:

Ja din kompis verkar inte så dum ändå, kolla vilka som går mest på tävling... Det är majoritet på framhjulsdrivet! Ett litet exempel, Vart är alla saab 99:or? svar: på prispallen i folkrace o 2150cc rallycross
Det området är minerat här på Garaget, låt oss säga som så att det finns vitt skilda åsikter och bevis som stödjer båda sidor.
Renault MéganeRS R26.R är snabbare än många bakhjulsdrivna och några fyrhjulsdrivna bilar runt nordschleife t.ex Nissan Skyline GT-R R32, BMW M3 E46, Nissan 350Z, Audi TTS Coupé.. källa http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Alla är produktionsbilar.. (Renaulten har dock R-däck, vilket var en option på R26.R)
Och därmed är framhjulsdrift bäst? roll

Som sagt, denna tråd handlar inte om i vilken ände bilen skall driva.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

oseriös medlem
239 Inlägg
11 januari 2010
#483
en bekant försökte lura i mig att när hans kompis motor rasade så flög kolvarna ut genom huven, 4 runda hål på rad.

YEAH RIGHT.
Hade han super hårda kolvar en atombomb i sumpen eller???
Senast redigerat av Hyperhead (11 januari 2010)

1 697 Inlägg
11 januari 2010
#484
Hyperhead skrev:
en bekant försökte lura i mig att när hans kompis motor rasade så flög kolvarna ut genom huven, 4 runda hål på rad.

YEAH RIGHT.
Hade han super hårda kolvar en atombomb i sumpen eller???
Tror det finns en film när en dragracing förare får kolven från sin motorcykel i bröstet. Men alla fyra?


Svetsare
3 150 Inlägg
11 januari 2010
#485
Juvakka skrev:
Hyperhead skrev:
en bekant försökte lura i mig att när hans kompis motor rasade så flög kolvarna ut genom huven, 4 runda hål på rad.

YEAH RIGHT.
Hade han super hårda kolvar en atombomb i sumpen eller???
Tror det finns en film när en dragracing förare får kolven från sin motorcykel i bröstet. Men alla fyra?
Det är nog _LITE_ mer varv och vrid i maskineriet på en sån jävel än en random 4 cyl. bil.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 697 Inlägg
11 januari 2010
#486
Fattar jag oxå, dem lirar i olika ligor. Menar bara att det KAN hända.


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
11 januari 2010
#487
habomaster skrev:
Rquired skrev:
norpan skrev:

Ja din kompis verkar inte så dum ändå, kolla vilka som går mest på tävling... Det är majoritet på framhjulsdrivet! Ett litet exempel, Vart är alla saab 99:or? svar: på prispallen i folkrace o 2150cc rallycross
Det området är minerat här på Garaget, låt oss säga som så att det finns vitt skilda åsikter och bevis som stödjer båda sidor.
Renault MéganeRS R26.R är snabbare än många bakhjulsdrivna och några fyrhjulsdrivna bilar runt nordschleife t.ex Nissan Skyline GT-R R32, BMW M3 E46, Nissan 350Z, Audi TTS Coupé.. källa http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Alla är produktionsbilar.. (Renaulten har dock R-däck, vilket var en option på R26.R)
Ja men då kan du vara så snäll för mig att berätta varför alla riktiga tävlingsbilar är bakhjulsdrivna och inte framhjulsdrivna!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2010
#488
Thunderbird88 skrev:
habomaster skrev:
Rquired skrev:

Det området är minerat här på Garaget, låt oss säga som så att det finns vitt skilda åsikter och bevis som stödjer båda sidor.
Renault MéganeRS R26.R är snabbare än många bakhjulsdrivna och några fyrhjulsdrivna bilar runt nordschleife t.ex Nissan Skyline GT-R R32, BMW M3 E46, Nissan 350Z, Audi TTS Coupé.. källa http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Alla är produktionsbilar.. (Renaulten har dock R-däck, vilket var en option på R26.R)
Ja men då kan du vara så snäll för mig att berätta varför alla riktiga tävlingsbilar är bakhjulsdrivna och inte framhjulsdrivna!
Viktbesparing?
Lättare att undvika understyrning?
Häftigt? tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
#489
FireTraXX skrev:
Thunderbird88 skrev:
habomaster skrev:

Renault MéganeRS R26.R är snabbare än många bakhjulsdrivna och några fyrhjulsdrivna bilar runt nordschleife t.ex Nissan Skyline GT-R R32, BMW M3 E46, Nissan 350Z, Audi TTS Coupé.. källa http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Alla är produktionsbilar.. (Renaulten har dock R-däck, vilket var en option på R26.R)
Ja men då kan du vara så snäll för mig att berätta varför alla riktiga tävlingsbilar är bakhjulsdrivna och inte framhjulsdrivna!
Viktbesparing?
Lättare att undvika understyrning?
Häftigt? tongue
Offtopic? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
12 januari 2010
#490
FireTraXX skrev:
Thunderbird88 skrev:
habomaster skrev:

Renault MéganeRS R26.R är snabbare än många bakhjulsdrivna och några fyrhjulsdrivna bilar runt nordschleife t.ex Nissan Skyline GT-R R32, BMW M3 E46, Nissan 350Z, Audi TTS Coupé.. källa http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Alla är produktionsbilar.. (Renaulten har dock R-däck, vilket var en option på R26.R)
Ja men då kan du vara så snäll för mig att berätta varför alla riktiga tävlingsbilar är bakhjulsdrivna och inte framhjulsdrivna!
Viktbesparing?
Lättare att undvika understyrning?
Häftigt? tongue
Är det inte billigare att göra bilen FWD om motorn sitter fram?

Och andra punkten är ju ett plus för varför RWD är bättre än FWD big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

451 Inlägg
12 januari 2010
#491
Hörde en kollega som funderade på en värsing toyota med en rak V6a i sig haha! Han kom dock inte ihåg vad modellen hete:P

451 Inlägg
12 januari 2010
#492
Fredrik89 skrev:
har en kompis som är övertygad om att han har en rak v8 hemma.. hmm man börjar ju undra lite.. en annan jag känner tror att han har dubbla Weber 45:or på sin 740 insprutare
Haha jag har en kollega som kollade på en toya som hade en rak V6a, finns ju folk till allt haha!

451 Inlägg
12 januari 2010
#494
MightyMike skrev:
"Jag missade en växel"
Men de säger man ju jämt å ständigt när man kör passaten nu på vintern haha. Jävla skitbil!

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
12 januari 2010
#495
Fick höra en liten kul story idag =P En kille jag går utbildningen med berättade att hans polare har en Lotus omega med SMG låda i, den är helt orginal från fabrik dessutom wink och att hans gamla "opel amazon" går värre än dagens rallybilar wink

Hehe många roliga historier har man hört.
Senast redigerat av Merc_ (12 januari 2010)


194 Inlägg
12 januari 2010
#496
Vart och tankade preluden i somras och plötsligt hör jag en kvinna på andra sidan pumpen säga; "åh, kolla! en porsche! big_smile", komiskt tänkte jag och svarade att det "tyvärr" va en honda..

Kvinna sa att hon inte visste men inte fan trodde jag att någon skulle tro att min liknade en porsche, hur okunnig man än är smile


+Uppfinnare+
643 Inlägg
12 januari 2010
#497
Crl skrev:
Vart och tankade preluden i somras och plötsligt hör jag en kvinna på andra sidan pumpen säga; "åh, kolla! en porsche! big_smile", komiskt tänkte jag och svarade att det "tyvärr" va en honda..

Kvinna sa att hon inte visste men inte fan trodde jag att någon skulle tro att min liknade en porsche, hur okunnig man än är smile
Men är man helt grön inom området så är det förståeligt wink men rätt skoj ändå.

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

1 661 Inlägg
19 januari 2010
#498
Crl skrev:
Vart och tankade preluden i somras och plötsligt hör jag en kvinna på andra sidan pumpen säga; "åh, kolla! en porsche! big_smile", komiskt tänkte jag och svarade att det "tyvärr" va en honda..

Kvinna sa att hon inte visste men inte fan trodde jag att någon skulle tro att min liknade en porsche, hur okunnig man än är smile
Hehe det är lätt hänt, min GT har blivit kallad Ferrari oräknerliga gånger.

KHRacing
19 januari 2010
#499
Thunderbird88 skrev:
Ja men då kan du vara så snäll för mig att berätta varför alla riktiga tävlingsbilar är
bakhjulsdrivna och inte framhjulsdrivna!
Definiera en RIKTIG tävlingsbil ?

183 Inlägg
19 januari 2010
#500
Niklasw skrev:
Detta gäller prat kring 2,2L femman som sitter i gamla Audi S4. Då yttrar sig någon och säger att:" en sån där har min brorsans bästa kompis lyft ner sin Audi, fast de har tagit bort en cylinder för att få mer vrid"................
den va bra!


Sök