2956
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

1 215 Inlägg
19 september 2011
#601
haha idioter xD

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 september 2011
#602
hede_racing skrev:
1 kompis testkörde en polares 740 epa på våran gräsmatta, han hae alldrig kört manuell inan så detta var ett fint sätt, han kom iväg fint, dock höga varv, på ettan, å körde runt lite.
sen så skulle han backa, och vi skulle lära honom dragläge, då fråga han: Måste jag göra kopplingen? yikes
ahah
vad var det för kul ??
Låter ju som de flesta amatörer gör.

C H E V R O L E T <3

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 september 2011
#603
Softis skrev:
En kvinnlig bekant berättade för några år sen om en grej som hände ganska nyligen efter hon skaffat körkort.

Bilen i fråga (bagge) starta inte för tjejen och hennes kompis när dom skulle ut och åka.
Så dom kom på iden att använda startgas.... Sagt och gjort, dom spraya och spraya men bilen startade inte.
Till slut så fick dom lov att fråga en killkompis till dom om hjälp.....Killar kan ju allt?
Dom visade hur dom hade gjort och han bara skratta åt dom och dom fattade inte varför.
Då talade han om för dom att man inte ska ha startgas i tändningslåset och skrattade...
Han tog flaskan och visade hur man skulle göra..... Dumfan spraya i avgasröret!

Vet inte om dom fick igång på bilen till slut, men det är jag jävligt skeptisk till.
Den ena sämre än den andra big_smile
HAHAHAHAHHAHA!!!  lol  lol  lol

C H E V R O L E T <3

1 215 Inlägg
21 september 2011
#604
en kompis hade fått en audi 100 avant av en kärring som an skulle "fräsha upp".

Den va rostlagad på skuffen så de va massa svart färg på bakskärmarna som han ville ta bort.

Han sprayade färgborttagningsmedel på färgen och började skrapa med kniv. Jag fattar inte varför han blev förvånad när den vita originallacken också lossnade xD

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt &#9829;

663 Inlägg
25 september 2011
#605
mycket kompisar här men i själva verket är det ni själva som gjort det=))

31 Inlägg
26 september 2011
#606
Jag lyckades lura i en jobbarkompis att han hade dåligt med luft i baklyset och att det kunde börja brinna om han inte fyllde på.
Det va väldigt svårt att hålla masken, men det gick smile


The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 september 2011
#607
Jag fick förklarat för mig att jag inte kunde köra för breda fälgar på min bil för då skulle jag välta när jag svänger. Jag snackade om 8-9" breda bara. Och vid gatkörning med vanliga gatdäck. lol

Fick också reda på att en Sinther(sinter?) koppling  inte finns, utan det heter slinter koppling och den slirar hela tiden tongue och att den inte alls är mer av-på än en vanlig koppling. När ja påpekade felet i detta så blev man idiotförklarad och ombedd att "läsa på" vad en koppling är. Jag hänvisade till en hemsida där det förklarades vad en sinterkoppling är och sen var det tyst. wink

Detta från en jävlig bilintresserad före-detta bekant som gått 3år på fordon och mer eller mindre sitter vid datorn och tittar/läser om bilar helar dagarna.

En raggare som jag träffade på en utbildning sa att han kört ifrån en BMW m5 med sin 60 tals Taunus lol

Sen finns det en a-traktor som gör 192 km/h här i byn också, och dem har kört 192 km/h på grusväg med den smile vi snackar om en gammal duett med b20 som låter ganska halvtaskig i motorgången IMO.

En sak jag alltid undrat är varför folk alltid ska överdriva med sina bilar? jag brukar ju faktiskt säga som det är, jag ljuger inte om hur fort jag kört, eller hur många jag dragit, eller hur mycket jag gasade. Eller hur lite soppa min bil drar. Det är ju bara pinsamt att ljuga om nått sånt.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Forummoderator
17 906 Inlägg
26 september 2011
#608
Skön tråd.

Som bilhandlare kollar man ofta bilars regnummer som parkerar utanför. Så vet man vad som väntar vid ett ev. inbyte. En gång kom en yngre herre in som hade en Volvo 740 GL -90 enligt datorn. Han tittade på en ny Hyundai Cupé V6 -05. Skröt om att hans 740 Turbo+ hade mycket mer mos i maskin än denna patetiska 174 hästars snurra.

Han hade ärvt pengar och skulle köpa en ny bil. Ville nu trots allt provköra Cupén. Jag frågade om han ville byta in Volvon? Ja, det kunde han tänka sig. Bra!, sa jag. Då går vi ut och tittar på din bil och kör en sväng först! Du ska få riktigt bra betalt för den! Nja... Det var han inte så pigg på. Jag sa att eftersom du ljuger om en 740 GL så tvivlar jag lite på arvet också. Han lommade ut och försvann.

2008 kom en Volvo 850 in på parkeringen. En snabb slagning visade att den var stulen och efterlyst! In kommer en herre på 25-30 som är hög som ett hus. Han ville prova den röda Mitsubishi evo IX jag parkerat på gräsmattan vid vägen har jag för mig. Kollegan fick honom att sitta ner för att räkna på mellanskillnaden och en annan ringde polisen som var där mycket snabbt. Han fick syn på poliserna och sprang genom verkstaden ut på gården rakt i armarna på en polis...

En annan dag kom en snubbe in som jag tvivlade ens var 18 år gammal. Han ville prova en Citroen C4. "Den ska precis in på service" sa jag och sneglade på kollegan som förstod och gick ut och flyttade C4:an. Så tyvärr... Men en C5 skulle han kunna tänka sig att dra en repa med. Nu var helt plötsligt alla ute och åkte! "Vad har du jag kan prova då?" Jag bad honom gå.

En bekant har en bilfirma i trakten. Det kom in en herre på 40+ cirka. Välklädd, social och gick länge runt en BMW (E39 nånting) som han ville prova. Sagt och gjort! Bilen återfanns flera månader senare i Malmö. 35 mil bort...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 september 2011
#609
Det var en kille som var sugen på att köpa min bil och vi smsade med varandra hur han kom till mig osv. han frågade: "Har den en såndär som puffar när man växlar?" alltså dumpventilen. Kanske inte det dummaste, men väldigt sött.


Självlärd
3 083 Inlägg
26 september 2011
#610
Dieselsmurfen skrev:
Skön tråd.

Som bilhandlare kollar man ofta bilars regnummer som parkerar utanför. Så vet man vad som väntar vid ett ev. inbyte. En gång kom en yngre herre in som hade en Volvo 740 GL -90 enligt datorn. Han tittade på en ny Hyundai Cupé V6 -05. Skröt om att hans 740 Turbo+ hade mycket mer mos i maskin än denna patetiska 174 hästars snurra.

Han hade ärvt pengar och skulle köpa en ny bil. Ville nu trots allt provköra Cupén. Jag frågade om han ville byta in Volvon? Ja, det kunde han tänka sig. Bra!, sa jag. Då går vi ut och tittar på din bil och kör en sväng först! Du ska få riktigt bra betalt för den! Nja... Det var han inte så pigg på. Jag sa att eftersom du ljuger om en 740 GL så tvivlar jag lite på arvet också. Han lommade ut och försvann.

2008 kom en Volvo 850 in på parkeringen. En snabb slagning visade att den var stulen och efterlyst! In kommer en herre på 25-30 som är hög som ett hus. Han ville prova den röda Mitsubishi evo IX jag parkerat på gräsmattan vid vägen har jag för mig. Kollegan fick honom att sitta ner för att räkna på mellanskillnaden och en annan ringde polisen som var där mycket snabbt. Han fick syn på poliserna och sprang genom verkstaden ut på gården rakt i armarna på en polis...

En annan dag kom en snubbe in som jag tvivlade ens var 18 år gammal. Han ville prova en Citroen C4. "Den ska precis in på service" sa jag och sneglade på kollegan som förstod och gick ut och flyttade C4:an. Så tyvärr... Men en C5 skulle han kunna tänka sig att dra en repa med. Nu var helt plötsligt alla ute och åkte! "Vad har du jag kan prova då?" Jag bad honom gå.

En bekant har en bilfirma i trakten. Det kom in en herre på 40+ cirka. Välklädd, social och gick länge runt en BMW (E39 nånting) som han ville prova. Sagt och gjort! Bilen återfanns flera månader senare i Malmö. 35 mil bort...
Det måste vara underbart att vara bilhandlare ibland big_smile. Du måste ju ha miljonär sån här historier på lager.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Forummoderator
17 906 Inlägg
26 september 2011
#611
Volvo142_73a skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Skön tråd.

Som bilhandlare kollar man ofta bilars regnummer som parkerar utanför. Så vet man vad som väntar vid ett ev. inbyte. En gång kom en yngre herre in som hade en Volvo 740 GL -90 enligt datorn. Han tittade på en ny Hyundai Cupé V6 -05. Skröt om att hans 740 Turbo+ hade mycket mer mos i maskin än denna patetiska 174 hästars snurra.

Han hade ärvt pengar och skulle köpa en ny bil. Ville nu trots allt provköra Cupén. Jag frågade om han ville byta in Volvon? Ja, det kunde han tänka sig. Bra!, sa jag. Då går vi ut och tittar på din bil och kör en sväng först! Du ska få riktigt bra betalt för den! Nja... Det var han inte så pigg på. Jag sa att eftersom du ljuger om en 740 GL så tvivlar jag lite på arvet också. Han lommade ut och försvann.

2008 kom en Volvo 850 in på parkeringen. En snabb slagning visade att den var stulen och efterlyst! In kommer en herre på 25-30 som är hög som ett hus. Han ville prova den röda Mitsubishi evo IX jag parkerat på gräsmattan vid vägen har jag för mig. Kollegan fick honom att sitta ner för att räkna på mellanskillnaden och en annan ringde polisen som var där mycket snabbt. Han fick syn på poliserna och sprang genom verkstaden ut på gården rakt i armarna på en polis...

En annan dag kom en snubbe in som jag tvivlade ens var 18 år gammal. Han ville prova en Citroen C4. "Den ska precis in på service" sa jag och sneglade på kollegan som förstod och gick ut och flyttade C4:an. Så tyvärr... Men en C5 skulle han kunna tänka sig att dra en repa med. Nu var helt plötsligt alla ute och åkte! "Vad har du jag kan prova då?" Jag bad honom gå.

En bekant har en bilfirma i trakten. Det kom in en herre på 40+ cirka. Välklädd, social och gick länge runt en BMW (E39 nånting) som han ville prova. Sagt och gjort! Bilen återfanns flera månader senare i Malmö. 35 mil bort...
Det måste vara underbart att vara bilhandlare ibland big_smile. Du måste ju ha miljonär sån här historier på lager.
Om! Gäller att komma ihåg dom bara!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Självlärd
3 083 Inlägg
26 september 2011
#612
Dieselsmurfen skrev:
Volvo142_73a skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Skön tråd.

Som bilhandlare kollar man ofta bilars regnummer som parkerar utanför. Så vet man vad som väntar vid ett ev. inbyte. En gång kom en yngre herre in som hade en Volvo 740 GL -90 enligt datorn. Han tittade på en ny Hyundai Cupé V6 -05. Skröt om att hans 740 Turbo+ hade mycket mer mos i maskin än denna patetiska 174 hästars snurra.

Han hade ärvt pengar och skulle köpa en ny bil. Ville nu trots allt provköra Cupén. Jag frågade om han ville byta in Volvon? Ja, det kunde han tänka sig. Bra!, sa jag. Då går vi ut och tittar på din bil och kör en sväng först! Du ska få riktigt bra betalt för den! Nja... Det var han inte så pigg på. Jag sa att eftersom du ljuger om en 740 GL så tvivlar jag lite på arvet också. Han lommade ut och försvann.

2008 kom en Volvo 850 in på parkeringen. En snabb slagning visade att den var stulen och efterlyst! In kommer en herre på 25-30 som är hög som ett hus. Han ville prova den röda Mitsubishi evo IX jag parkerat på gräsmattan vid vägen har jag för mig. Kollegan fick honom att sitta ner för att räkna på mellanskillnaden och en annan ringde polisen som var där mycket snabbt. Han fick syn på poliserna och sprang genom verkstaden ut på gården rakt i armarna på en polis...

En annan dag kom en snubbe in som jag tvivlade ens var 18 år gammal. Han ville prova en Citroen C4. "Den ska precis in på service" sa jag och sneglade på kollegan som förstod och gick ut och flyttade C4:an. Så tyvärr... Men en C5 skulle han kunna tänka sig att dra en repa med. Nu var helt plötsligt alla ute och åkte! "Vad har du jag kan prova då?" Jag bad honom gå.

En bekant har en bilfirma i trakten. Det kom in en herre på 40+ cirka. Välklädd, social och gick länge runt en BMW (E39 nånting) som han ville prova. Sagt och gjort! Bilen återfanns flera månader senare i Malmö. 35 mil bort...
Det måste vara underbart att vara bilhandlare ibland big_smile. Du måste ju ha miljonär sån här historier på lager.
Om! Gäller att komma ihåg dom bara!
Kommer du på något så springer du genast hit o skriver

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

28 Inlägg
26 september 2011
#613
Att ljudet inte spelar någon roll wink

Hej jag är Sara!
Följ mig på: www.getpalmd.com -- Twitter -- Facebook

German Engineering
9 083 Inlägg
26 september 2011
#614
Freddeponken skrev:
mycket kompisar här men i själva verket är det ni själva som gjort det=))
lollollollol

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Forummoderator
17 906 Inlägg
26 september 2011
#615
Fick tänka till lite...

* En familj kom med en riktigt sunkig Toyota Previa av tidig modell. De hade sett en Seat Ibiza eller vad den nu heter på vår hemsida. 2-dörrars 2001 och Pippigul iallafall. 55000 kr var priset. Jag tittade ut på deras sjukt rostiga Previa som var nybes och sa att "Den kan ni få 8000:- för" Det tog de utan att ens reflektera över saken. Klockan var nu 1800 så jag bad de återkomma till morgonen så skulle via göra affär och Seaten skulle under kvällen ses igenom lite snabbt då den stått länge. En liten titt på BLocket innan hemgång gav mig kalla fötter. Jag hade bjudit för mycket för Previan! Pratade med chefen och han ville inte ha med skrothögen att göra. "Bjud vad du vill men du köper bilen själv då!" Inget ovanligt i det.

Ofta fick vi köpa för gamla bilar vi bytte in själva och sälja hemma. En dold löneförmån kan man kalla det. Så är det fortfarande i branschen. Jag ringde gubben då jag hade alla uppgifter för han skulle köpa Seaten på avbetalning. "Sorry, my bad! Du får 4000:- eller dra dig ur" Han accepterade. Dagen efter på morgonen drog jag en kredit på honom för att göra allt klart innan de kom. Kreditföretaget sa: "Jag får egentligen inte säga detta men han har 47 betalningsanmärkningar!!!" Va fan? Vi skrattade gott åt det och jag rev kontrakt och avtal och tog bort affären ur firmans lönesystem.

10 minuter efter vi öppnat satt herre och fru i mina stolar på kontoret och skulle byta bil. Jag sa att det blir ingen affär för banken sa nej. "Varför?" sa han då. "För du har 47 anmärkningar!" Jaså? var svaret. Han ljög förvisso inte men jag tror någon försökte dra en liten fuling där...

Annat som inte direkt har med "lögner" och göra:

* Sålde en Saab 9000 cirka -87 till en kille med HA-väst och mycket breda överarmar när jag sålde Citroen som leverne. För övrigt en bil jag bytt in för 10000:- mot att en kille köpte en Xantia -97:a Till överpriset 48500:- Stackars jävel...

Killen som köpte Saaben spände ögonen i mig och sa "Du vet att jag har livstids garanti på denna?" Ehh? Ja..? Då skrattade han och dunkade mig i ryggen. Vi pratades vid flera gånger sen. Trevlig kille!

* En kund kommer in med sin Xantia HDi -00. Han påstår att turbon är totalslut och vill byta in bilen. Den var i nyskick. Jag provkörde och hittade absolut inget fel på turbo eller nåt annat. Han ville ha en ny C5 vilket han fick. Xantian tog jag i inbyte för 7-8000 nånting. Chefen kom in till mig efter han har sett på datorn vad som skett och undrade om jag var idiot? "En trasig bil i inbyte? IDIOT! Den får du köpa själv!" Ok, sagt och gjort... Mycket bra bil som jag tjänade en ordentlig slant på. Fast skäms lite i efterhand. Därför slutade jag som handlare. Alla dessa lögner...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Almännt tokig
481 Inlägg
27 september 2011
#616
En kille som startade upp sin bil på en bilträff, och stog och gasade, Bilen hade stått 3-4timmar på utställningen. Vi sa till honom -Borde du inte varmköra motorn innan du plågar den ?
-Varmköra ? det är ju varmt ute ? tongue

En annan kille som hade en gammal audi 80 1,8  men han sa att den måste haft 2,0ans förgasare för den gick minsann som fan roll
Senast redigerat av LoFET (27 september 2011)

Inline sixes ist sie scheisse.......

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 september 2011
#617
LoFET skrev:
En kille som startade upp sin bil på en bilträff, och stog och gasade, Bilen hade stått 3-4timmar på utställningen. Vi sa till honom -Borde du inte varmköra motorn innan du plågar den ?
-Varmköra ? det är ju varmt ute ? tongue

En annan kille som hade en gammal audi 80 1,8  men han sa att den måste haft 2,0ans förgasare för den gick minsann som fan roll
Finns ju många som bytt te större förgasare på Audi 80 så whats the fun ?

C H E V R O L E T <3

Stölle
199 Inlägg
28 september 2011
#618
*En man av äldre generation här i familjen är minst sagt onyttigt stressad på jobbet, och hade nyligen bytt firma bil. Ford Transit -08 TDi .. Babblade i telefon o skrev OCH tankade samtidigt. Efter ca 4 timmar åkte jag förbi macken o där stod minsann den där transiten.. Men igen förare ?! Ringde o snokade lite., o jo minsann då! Göbben har åkt bensin hela livet, och det i kombo med alldeles för hög nivå av stress resulterade i 80 l 95 oktan i TDI-tanken. Resultat= Hela avdelningen mobbade honom i ett år typ.

*Skulle köra hem en något yngre,gravt obegåvad och olidligt jobbig "kompis" (läs skulle väldigt gärna vilja vara kompis) från min tjejs lägenhet till hans morsa. Lasta in honom i 244an. Då med ett ljud som jag inte ens skulle önska min värsta ovän utbrister han " HAR DU RPM MÄTARE I BILEN OCKSÅ!! BALLT!! "
Suck.. hoppas jag aldrig mer ser honom. Har dock fått chansen att träffa honom nån gång efteråt o då frågat nått bra eftersom han minsann kan ALLT om ALLA bilar.

* Stod o snackade med några polare i grannkomun, och hade lånat en bil av en bekant för han hade ingen kula på sin o de hade jag. Då när vi står där så kommer en sunkig o röten äcklig Golf II in på parkeringen med en något tappad brud bakom ratten. Och med tre lika trögtänkte o väteperoxidskadade hondjur till i bilen.
På nått sätt lyckas hon iaf lägga på en skyffel med den där lilla spottkoppen o ritar två svarta sträck en bit innan den smäller till o blir knäpptyst. Grattis, -1 på kamremsfunktion. Tänkte först pysa för de börja o bli lite för sent för en arbetsvardag, men stannade lagom länge för att bli övertalad o bogsera hem skolådan 12 km. Hade ju dock bekantens vagn så ville ej bogsera med den "IFALL att".. Så till slut satt ja i polarns dunderraket ( 9000 S ) med en svart klump i snöre bakom. Hade sagt till honom 7511 ggr att jag tar inget som helst jävla ansvar för din bil eftersom du erbjöd dig o hela den historien, o visst, han stod för allt isånna fall.
Resultatet då, undrar ni nog? Jo visst, 4 whiplashpoäng till mig, fyra fina bucklor i raketens kofångare, och en brusten bogserlina, bara för att hondjuret inte hade vett nog att koncentrera sig på vad hon höll på med. Man står INTE på bromsen i 45 knyck när man åker snöre. Blev dyrt för henne, dels för polarns bil o dels för hennes egen.

*Provkörde 855;an när jag skulle köpa den mitt i vintern, på isiga vägar i djupaste Arvikaskogen. Hade feber o va allmänt väck i skallen, men provköras skulle det minsann. O mitt uppe i allt så kläcker jag: Helvete va de släpper, fan t.o.m på fyran! Helvete! .. Grattis Albert, du kör på 10 cm stenhård snö o is, med halvslut dubbdäck, tro fan att det släpper! Skylla på feber då, går det ? Kände mig lagomt bortgjord efter det.

Jag anar ugglor som får kläder.

It's time to nut up, or shut up !
181 Inlägg
28 september 2011
#619
Dj_Albert skrev:
Massa härliga historier !
Hahaha den där om Golfen har jag tillochmed fått höra om i Karlstad ! big_smile


Stölle
199 Inlägg
28 september 2011
#620
Kan stämma det,eftersom detta utspelade sig i Forshaga, och ja själv bor i Deje.

Jag anar ugglor som får kläder.


Sök