4057
Sök

BMW M3 speglar. Problem!

13 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
Hej, jag beställde ett par M3 speglar till min BMW 325 E36. Allt funkade perfekt när det gällde AV montering av gamla speglar, men när jag skulle montera på de nya. så verkar det som om De nya festplattornas 3 "distanser som sticker ut från fästplattan där man fäster fast själva spegeln på bilen eller vad man nu ska kalla det för är för långa. vilket medför att speglen inte ligger tät in på bilen så att säga. Vet någon hur jag ska göra för att få det att passa riktigt? Ska jag slipa ner Dom så att dom blir lika långa som orginal? Är lite rädd för att modda på dom, Eftersom dom var ganska dyra. och det borde väl passa tycker jag utan att modda :S 

När det gäller de här 3 "distanserna" så saknar dom också gängor till de 3 bultar som ska skruvas in i fästena. Ska jag inte använda orginal bultarna utan ta o fästa dom med vanliga Skruv?

är det någon som känner igen eller har varit med om samma problem och vet svaret?

Tacksam för svar på detta!

295 Inlägg
23 maj 2007
Tjenare.. ja bytter på min förra bil samt min nuvarande bil.. du menar altså att du får dit själva spegeln o så men du får inte fast 3" plattorna som ska sitta på insidan?? Oftast så brukar de inte vara så genomtänkt när de gäller att byta speglar på insdan.. så de kan hända att man råkar ut som för dig med att de inte passar.. kör lite sunt föruft o gör så dem passar.. man kan som du skriver att kanske få slipa lite i 3" plattorna..
sen är de ju så att om du kollar på grejjer på utsidan av bilen som att byta backspelgar ex. så kan inte dem komunisera med sånna som byter o snyggar till insidan.. som sterio grejjer då är det lättare att det uppstår problem.. så i ditt fall så skulle ja nog att slipa ner dem på insidan sen att dem är dyra o så.. så får man bita i de sura äpplet..
Slipa på du!! mitt bästa förslag..

Lycka till hoppas ja förklarat så du hajjar

13 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
jag fick inga plattor som skulle sitta på insidan neutral (?). Det är Fästplattorna alltså De här Adaptorfästena som följde med i pakten som inte verkar passa och dom ska sitta ihop med speglarna som i sin tur ska monteras utanpå bilen givetvis big_smile dom 3 pinnarna som sticker ut är för långa verkar det som, vilket medför att det är en 5mm glipa mellan fästplattorna och bilen. och sen så undrade jag om man ska skruva fast dom med vanlig skruv istället för bultar som orginal satt fast med. för det konstiga är att de här pinnarna saknar Gängor vilket orginal inte gjorde. 

hoppas denna förklaring va bättre roll

13 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
JAJA Problemet e fixat nu fick slipa ner´pinnarna o ta En 5.5mm Skruv me grova gängor o skruva fast dom. det funkade kanon.

Sök