4285
Sök

får det att få bort bas från dörrhögtalarna??

BMW fantast
1 172 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
fick min efterlängtade adapter så jag kunde koppla in dörrhögtalarna med sitt orginal slutsteg till lågnivå men det bara basar i dom.. kan man få bort det? just nu har jag bas i baslådan, bas i orginal 6*9or bak och bas i dörrarna... bara diskant i instrumentpanelen.. vill ha diskant i dörrarna med... måste jag köpa ett delningsfilter då elr nåt?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 631 Inlägg
29 maj 2007
Det ska sitta ett inbyggt filter i original-steget till dörrhögtalarna så de bara spelar midbas. Det finns inget reglage för att justera det, men du kan ju alltid öppna steget för att se om det går att koppla förbi det...

Men du borde inte bara ha bas i dina 6x9or?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

BMW fantast
1 172 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
sak där vara diskant i 6*9orna då? för då gör det inget att dörrarna basar.. bara jag får diskant i 2 högtalare till... för då har man ju både diskant och lite bas både fram och bak... hur ändrar jag så jag får diskant i dom då? har försökt reglera på stereon, men vet itne riktigt vad jga gör.. vrider både hög och lågpass filer åt båda håll...:S fadat på båda hållen m.m...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"

1 631 Inlägg
29 maj 2007
Jag vet ju inte hur du kopplat, men original så är det fullregister på 6x9orna.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Soffliggare
83 Inlägg
29 maj 2007
Man brukar väl inte ha bas i 6x9orna? det är ju från fram och baksystemet som diskanten ska komma ifrån och basen ska komma från baslådan.

med lem
1 925 Inlägg
29 maj 2007
AeroMalm skrev:
sak där vara diskant i 6*9orna då? för då gör det inget att dörrarna basar.. bara jag får diskant i 2 högtalare till... för då har man ju både diskant och lite bas både fram och bak... hur ändrar jag så jag får diskant i dom då? har försökt reglera på stereon, men vet itne riktigt vad jga gör.. vrider både hög och lågpass filer åt båda håll...:S fadat på båda hållen m.m...

låter som att du har kopplat 69orna o de på ditt slutsteg o satt slutsteget på lågpass,,då blir det ju så ! koppla in dom på huvudenheten istället o kör bara baslådan med slutsteget

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

BMW fantast
1 172 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
AeroMalm skrev:

låter som att du har kopplat 69orna o de på ditt slutsteg o satt slutsteget på lågpass,,då blir det ju så ! koppla in dom på huvudenheten istället o kör bara baslådan med slutsteget

6*9orna är kopplade till stereon direkt.. inget slutsteg imellan...

med lem
1 925 Inlägg
30 maj 2007
AeroMalm skrev:
_fillan_ skrev:
AeroMalm skrev:

6*9orna är kopplade till stereon direkt.. inget slutsteg imellan...

då är det bara till att åka till vilken bilradiobutik som helst o be han justera ljudet åt dig smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

452 Inlägg
30 maj 2007
om du har orginalsteg i din saab så är det dom som sköter delningen av högtalarna.....
bästa man kan göra med dessa bilar är att riva ut alla orginalrylar och stoppa i något annat.

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Sök