4068
Sök

slutsteget lyser men basen säger bump sen inget mer:S

1 813 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
som texten lyder..

allt funkade hur bra som helst igår sen stängde jag av å gick å sov startade bilen i morse och basarna spelade men sen så blev det tyst..

basarna e INTE sprängda då jag har provat dom inne nu..
har kollat störmen till steget och jordkabeln steget lyser och varje gång jag startar stereon så säger det bump i basen bara dom hoppar ut å in 1 gång sen e det bara diskanterna och mellan registrena som fungerar...

någon som har någon anning om vad detta kan vara?

kom gärna med tips så man kan ut och prova..

den har ätit upp 2 säkringar på + kablen vid motorn men nu satte jag en bit sladd där och dela upp den grova sladden vid steget med 2 säkringa så kablen + från batteriet blir 2 säkringar vid steget och till 2 sladdar (2 st + kablar) till steget och nu går inte säkringarna men basen gör ändå som den gjorde innan bump :S

Åk före du så väntar jag på dig där..!

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
dj_padde skrev:
som texten lyder..

allt funkade hur bra som helst igår sen stängde jag av å gick å sov startade bilen i morse och basarna spelade men sen så blev det tyst..

basarna e INTE sprängda då jag har provat dom inne nu..
har kollat störmen till steget och jordkabeln steget lyser och varje gång jag startar stereon så säger det bump i basen bara dom hoppar ut å in 1 gång sen e det bara diskanterna och mellan registrena som fungerar...

någon som har någon anning om vad detta kan vara?

kom gärna med tips så man kan ut och prova..

den har ätit upp 2 säkringar på + kablen vid motorn men nu satte jag en bit sladd där och dela upp den grova sladden vid steget med 2 säkringa så kablen + från batteriet blir 2 säkringar vid steget och till 2 sladdar (2 st + kablar) till steget och nu går inte säkringarna men basen gör ändå som den gjorde innan bump :S

ligger basarna på slutsteget och hur många watt är slutsteget på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
bort med ena sladden och säkringen räcker me den feta kablen plus en fetare säkring  12 gånger nånting ska bli ditt slutstegs watt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 813 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
bytte steg nu och då funka det felfritt.. såg att den röda lampan tändes så fort steget gick igång... steget är ett mummy på 2800w protec lampan tänds direkt när man startar stereon.. men jag prova ju med ett annat steg å då funka det utan några problem:S

inte en anning vad fan som kan ha hänt och ingen garanti kvar på steget heller:S
så nått e fel på det steget iaf men vad:S !!

1 813 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
får väl göra det.. hade öppet steget för å kolla innan men kan inte hitta någon stanns det har bränt:S  ne nu får jag väl springa ut å kolla upp allt lika bra å göra lite innan man ska gå och sova:P

1 813 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
asså jag blir helt skum på mitt steg nu asså...:S !!! sätter jag i ett annat steg funkar det fel fritt... men sätter jag i mitt andra steg som e det bästa jag har så tändst den röda lampan direct:S öppnade steget och hittar inte något bränt nägon stanns:S   vad fan e felet.. det bumpar bara till i basarna sen inget mer.. protect lampan lyser så fort steget får ström..!!!

det har ju funkat så bra innan..:S

säkringarna kan gå ibland fast protect lampan lyser hur vet jag inte men skumt är det..

vågar man trycka i lite störe säkringar? sitter 30säkringar i nu men vågar man tex slå på 35 ?? kan det vara därför lampan tänds att det e för klen säkring???

måste få igång mitt steg det jag har nu ligger på 2*75W som jag får köra med så länge men det ger ju inget ljud:S  vill ha mitt 2800W mummi steg igen...

snälla någon som kan hjälpa mig tro???
till och med fläkten på steget snurrar när det får ström så steget e ju inte dött:S !!!

666 Inlägg
4 juni 2007
protectorlampan tänds när steget går ner i protect läge, detta gör det för att något är fel i steget oc för att inte skada det mer... så byta upp säkringar kommer antagligen leda till att du bränner steget ännumer...

1 813 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
ja men jag tror att det har suttit 35 säkringar i det innan om jag inte minns helt fel.. tyvärr har jag ingen beskrivning på steget och ska söka på google å se om jag hittar nått på det..smile
för tänkte kanske om säkringen e för liten så kanske därför det lyser på steget..:S

ska se om någon vill ta sig en titt på steget ska höra om det finns någon som kna mäta upp felet å kanske göra vid det=)

1 813 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
om det finns någon som vet nått om steget så kan du ju höra av dig..

stegets namn är   MUMMY sp-2502 2/1 channel power class pro comoeletion amplifier står det på steget...

1 813 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
ingen som vet nått om detta steget:S

Sensation
74 Inlägg
7 juni 2007
Hadde samma fel på mitt steg,förmodligen har du bränt slutsteget

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded

5 Inlägg
7 juni 2007
Hehe ja det var precis likadant för mej.. Jag tänkte lämna in mitt steg och få det fixat, men det skulle gå på en dryg 1000 lapp.. så då köpte ja nytt steg istället.

1 813 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
nej för fan det får inte vara bränt:S köpa nytt det e inte bara köpa nytt då det inte finns mer än 39som e gjorda utav just denna modellen såg jag på en sida... och dom finns inte att få tag på mer:S !!  hade det varit bränt hade man kunnat se det i steget för då brukar det finnas bränn märke och 1000:- e ju inte alls dyrt för å fixa ett steg jo kanske haraldnyborg stegen som kostar 998:- nytt men detta kostar lite mer än ett sådant steg tyvärr....  ska bara få tag på någon som kan kolla steget har inte den erfarenheten till det:P

Solfilmsmontör
947 Inlägg
8 juni 2007
dj_padde skrev:
ja men jag tror att det har suttit 35 säkringar i det innan om jag inte minns helt fel.. tyvärr har jag ingen beskrivning på steget och ska söka på google å se om jag hittar nått på det..smile
för tänkte kanske om säkringen e för liten så kanske därför det lyser på steget..:S

ska se om någon vill ta sig en titt på steget ska höra om det finns någon som kna mäta upp felet å kanske göra vid det=)

Låter som det är lågt avsäkrat för att vara 2800w roll

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

1 813 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
jo det tycker jag med.. men hittar ingen stanns där man kan få veta vad det ska vara för säkringar:S  men steget borde ju funkat fast det e liten säkring bara att säkringarna går hela tiden men säkringarna går ju inte ens sönder:S   har kollat noga i steget och hittar inte ett bränmärke någon stanns:S det funkade ju nästan bra innan det dog bara att basen kom och försvann hela tiden precis som kortslutning i sladdarna men sen dog det helt lr dog gjorde det ju inte efter som steget är igång bara att röda lampan tänds direkt:S....

vet inte någon som kna kolla på steget heller här i närheten:S

50 Inlägg
9 juni 2007
De e inte säkert att de syns om de e kortis nånstans. Bränt blir det bara om de har blivit en väldigt kraftig kortslutning... Kan mycket väl hända att felet sitter i nån effekttransistor. Då går steget igång men startar inte fullt ut. Skulle felet sitta i nån likriktare/brygga som har med strömförsörjningen att göra så skulle steget va helt dött....... Lämna in till nån kunnig verkstad och begär ett kostnadsförslag smile

....::::DIESEL POWER::::....
25 Inlägg
9 juni 2007
Jag har ett litet steg som jag hade ett liknande problem på. sad

Det hade bränt så att en lödning hade släppt, men det syntes inte innan jag tittade lite närmare på det.
Så det var bara att löda ihop o nu fungerar det perfekt igen!

Ta isär steget och kolla alla lödningar, det är inte säkert att det syns så tydligt.

....::::Spännande män luktar diesel::::....

1 813 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
ja får söka upp någon som kan kolla steget åt mig då jag inte vill pilla själv:P vet bara inte vem man ska söka upp för att be dom kolla på det... kanske tex en vanlig el affär ? ska mann höra med dom om dom kan kolla på steget?:S

Sök