4165
Sök

Bra betalt eller trivas?

237 Inlägg
1 juni 2007
lanred skrev:
vad är bra lön för er?

30000:-+

Världens Häftigaste....De E Jag de...

- De är jag de.
354 Inlägg
1 juni 2007
-ROSEN- skrev:
lanred skrev:
vad är bra lön för er?

30000:-+

Exakt

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

555 Inlägg
1 juni 2007
30000+ i grundlön? eller med tillägg? vad för jobb snackar vi om?

Skaune
1 juni 2007
Trådstartare
Hehe ja de undrar jag oxå?

Byfåne
368 Inlägg
1 juni 2007
Drömen är att man har ett jobb där man trivs OCH får bra betalt. Bara att börja leta smile

Nybilven TT ägare
11 Inlägg
1 juni 2007
rör det sig om ett par tusen i månaden mer eller mindre så skulle jag lätt välja trivsel.. men snackar man 15K eller 25K i månaden så väger nog pengarna tyngre.

375 Inlägg
1 juni 2007
Ska jag jobba på ett jobb där jag inte trivs ska jag ha en jävligt bra lön. Jobbar gör man ju ändå väldigt stor del av livet så jag tycker det är väldigt viktigt att man trivs.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 juni 2007
magicTT skrev:
rör det sig om ett par tusen i månaden mer eller mindre så skulle jag lätt välja trivsel.. men snackar man 15K eller 25K i månaden så väger nog pengarna tyngre.

håller helt med dig smile

93 Inlägg
1 juni 2007
hellre trivas än få bra lön..
trivs man inte så är det ju en ren plåga att bara släpa sig dit å det skulle inte funkat för mig särskilt länge även om jag fick bra lön...så jag skulle valt lägre lön och trivas bra..

Saaboholic
3 129 Inlägg
1 juni 2007
rideharddiefree skrev:
Trevliga arbetskamrater och att man trivs helt klart, ska ha en jävla bra lön om man ska gå till ett jobb där man jobbar 40 timmar i veckan och vantrivs!big_smile

Saab linan 40timmar/veckan är inget drömjobb må jag säga wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
1 juni 2007
Hellre hög lön..fast helst lite av varje.

Men om man får en fet lön den 25.e och sen inte trivs något vidare kan man ju jobba där ett par år så man får lite extra i kassan och sen söka sig vidare till annat och hoppas på bättre arbetsförhållanden etc..

"Liberty of thought is the life of the soul"

498 Inlägg
1 juni 2007
lanred skrev:
vad är bra lön för er?

Beror iofs lite på vad det är för jobb, men låt säga från 20k, eller säg  runt 25k

Då menar jag ett vanligt 7-16 jobb utan skift, övertid och jag vet inte allt smile
Senast redigerat av andreas_940 (1 juni 2007)

555 Inlägg
1 juni 2007
svårt att hitta en sån grundlön... 20-25k...

677 Inlägg
1 juni 2007
Lever man livet för att leka med bilar och skotrar mm dyra leksaker så är ju lönen avgörande för hur mycket man kan leva ut sin hobby!

Lätt slita lite mer på veckorna och surfa i pudersnö på helgerna och ha råd att göra det som faller en in.

Kanske en annan sak när man blir äldre.

498 Inlägg
1 juni 2007
lanred skrev:
svårt att hitta en sån grundlön... 20-25k...

Jaha, kanske det är?
Jag drog bara till med något smile

Då jag själv har en grundlön på 17???:- sedan har jag för skift osv.
Och jag står bara vid ett band hela dagarna och ser dum ut big_smile

1 567 Inlägg
1 juni 2007
Jag har ett jobb jag hatar att gå till. Jobbar bara för att jag har räkningar/lån att betala.
Det är ett nattjobb och pengarna är bra!! Lönen brukar ligga på efter skatt ca 18.500:-
Men dom senaste åren så har det blivit värre och värre på det företag jag jobbar för så ett nytt jobb hadde vart det bästa..

Inte kul att jobba natt heller men  tappar så mycket socialt och missar en massa roligt som oftast sker på kvällarna.Sen jobbar man 2 helger i månaden och är ledig 2....

Nä jag skulle kunna tänka mig ett jobb som betalar lite mindre och får mig att trivas och kan börja leva igen.Ett dag jobb givetvis.....smile
Senast redigerat av 940R (1 juni 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Avstängd
658 Inlägg
1 juni 2007
lätt trivas.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
1 juni 2007
skiter i vilket bara kulorna rullar in å betalar räkningarna å att man kan sova gott om nätterna å veta att efter natten gryr en ny dag med nya förhoppningar å mål .....

En dag i sänder .......... det e allt jag begär ..... å tar ...

//S

*Peace* ...

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

1 833 Inlägg
2 juni 2007
Att trivas är ju klart det viktigaste, men lönen måste ju vara såpass att man överlever också.

Jag arbetar just nu på ett företag, de betalar inte bäst, men jag trivs med mina arbetsuppgifter och mina arbetskamrater är underbara, det gör ju jävligt mycket.

Klart att man ibland känner för att byta jobb, just för att få mer pengar, men trivseln och bekvämligheten gör att man stannar kvar.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

"the real jerk"
301 Inlägg
2 juni 2007
trivas i första hand men "the green stuff" skadar ju inte om det är mycket av heller

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

Sök