Du kommer inte ångra dig, har en sån kamera själv och den fungerar riktigt bra!
Förövrigt så är jag inne och tittar på ditt projekt dagligen, och uppskattar verkligen det du gör, Fortsätt så. Mvh.
phonic skrev:
Var och köpte mig en digitalkamera idag, trött på dessa halvdåliga j-vla bilderna.. Det blev en Sony Cybershot 7.2mp med massa lull-lull-funktioner kostade 3lök så får hoppas att det blir sjyssta bilder annars blir jag besviken..
Tog lite bilder på kollektorn idag..
Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Kul att höra.. Man är ju lite halvrädd när man köper något säljarna säger alltid att det är så jävla bra sen när man kommer hem så är det rena kinaskräpet..
Trevligt att arbetat uppskattas av andra än försäljarna som säljer prylar till en
__Marcus skrev:
Du kommer inte ångra dig, har en sån kamera själv och den fungerar riktigt bra!
Förövrigt så är jag inne och tittar på ditt projekt dagligen, och uppskattar verkligen det du gör, Fortsätt så. Mvh.
phonic skrev:
Var och köpte mig en digitalkamera idag, trött på dessa halvdåliga j-vla bilderna.. Det blev en Sony Cybershot 7.2mp med massa lull-lull-funktioner kostade 3lök så får hoppas att det blir sjyssta bilder annars blir jag besviken..
Idag monterades det kolvringar. Usch, så lätt att göra bort sig.. Första gången jag gör det på en bil, har bara donat med mopeder/crossar innan och på dem har det bara varit singel så det är ju inte riktigt samma sak.. Men det gick bra, trots allt, var nära brottgränsen ett par gånger tror jag allt
Har stått stilla några dagar. Ska precis åka och hämta veven som är färdig polerad samt mina vev/ramlager. Så i helgen kan det bli aktuellt att plocka ihop motorn.
Bilen står just nu ute inatt och fryser och grenröret ska bli klart i helgen blev jag lovad.
Kom precis hem ifrån K-stad där jag hämtade min nypolerade vevaxel som också var uppmätt och den var perfekt. Bifogar en bild på ram/vevlagerna jag köpte. Är det rätt lager som ni andra kör med?
Kvällen idag gick åt att lyfta ur motorn och fixera grenröret mot grenrörsflänsen, ett jäkla lyftande in och ut men det får man ta. Här är iallafall en bild på hur det såg ut när vi vart klara..
Jag hoppas innerligt att grenröret blir klart i dagarna så jag kan börja montera ihop motorn, vill ju ha den inkörd innan snön faller så jag vet karaktären på motorn så jag har ett humm om vad jag behöver åtgärda tills säsongen nästa år..
Idag plockade vi ur och isär det lilla av motorn som var monterat och började rengöra. Upptäckte lite smårepor under ramlagerna funderar på om det har något betydelse, borde ju inte det sålänge ramlagerna ligger där de ska.
Plockade fram alla prylarna som jag ska ha till ihopmonteringen, det blev ett par stycken bara till själva bottendelen och toppen.
Det tråkiga i det hela var att precis när allting var urlyft och isärplockat så ringer Mac och säger att grenröret är klart och han vill ha det provpassat en sista gång, riktigt åtdraget så vi VET att det är 100% där det ska vara så det inte har slått sig, så imorgon blir det till att sätta ihop det igen och provpassa och sedan har jag ett färdigt grenrör som förhoppningsvis kommer bli grymt.