3855
Sök

byta stereo på audi 80

9 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
e d nån som vet hur man smidigast ska byta stereo på en audi 80?
jag hade tänkt att bara byta radio del plus att sätta in nåra 6x9 å några andra typ 5,25" eller vad man nu får in.. jag vill helst inte ha "sönder" inredning å d. original sitter d två små under instrumentbrädan å ja undrar om dom e jobbiga att byta!
jag är väldigt dålig på detta så ja hoppas att nån av er e lite bättre.. jag skall bara slänga in ett    "nybörjar"-paket. d e familjens bil.. därav att jag inte vill ha sönder inredning m.m..

tack!

68 Inlägg
4 juni 2007
Det får bara plats 4" i instrumentbrädan, men det räcker ganska bra ändå.
Byta själva stereon ska väl inte vara några större problem, lättast är väl om ingen varit och fingrat innan, då det brukar vara klippt och skarvat en massa.
Finns kabelsatser som passar mot original,  fråga där du köper stereon så hjälper dom dig nog.

9 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
okej.. tack så mkt.. men är det mkt jobb med att byta dom i instrumentbrädan eller kommer man åt utan att "bröta" för mkt? något förslag på var man skall placera 6x9 utan att sabba för mkt.. för d finns ju inga andra orginal högtalare att byta elle?
tack

68 Inlägg
4 juni 2007
På min s2:a var det bara att bända upp gallret lite försiktigt så såg man skruvarna till högtalaren.

Sen skriver du inte vilken modell du har av audi 80, har du med hatthylla är det väl enklast att sätta 6x9:orna i den, brukar vara hål i plåten så man bara behöver göra hål i tyget.
Kryp in i skuffen så ser du hur det ser ut.

9 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
okej.. ja har en 92:a.. men tackar för hjälpen.. skall kolla lite på tipsen.. kanske återkommer.. förresten..måste man ha ett steg eller hur e d.. blir d mkt bättre ljud med ett steg elle?

68 Inlägg
4 juni 2007
mmm, mkt bättre ljud med steg, speciellt om du vill få ut lite dunka ur 6x9:orna, det som är att det medför lite mer kabeldragning, det finns väl paket på mds eller liknande med steg och 6x9:or och ibland till och med kablar.

Nu har du lite att klura på iaf. 

Lycka till!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
4 juni 2007
Håller inte riktigt med stoota vill du bara ha lite bättre ljud än orginal och inte hålla på för mkt med kabeldragning osv så skippa steget. Ja har haft 6*9 i hatthyllan utan steg på 2 av mina förra bilar och kunna ställa in det så pass bra att man får speglarna att vibrera iaf. Så köp ett par skapliga 6*9:or och satsa på en lite bättre stereo med bra inställningsmöjligheter tkr ja.

9 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
okej... har kollat lite på detta.. e d nått att ha elle?

http://mds.se/?artnr=pkt1405c

steg kan man la alltid köpa till sen eller e d lättast att göra direkt?

tack för hjälpen!

9 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
va ska man ha för steg till d paketet isf?

9 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
bara ja igen.. tänkte bara om nån av er vet nått prisvärt pkt.. jag vill bara ha typ 6x9, 4" och en ny stero me AUX-ut.. kanske ett steg.. så billigt som möjligt.. helst under 2000!

inga jättekrav på kvaliten.. allt är bättre än orginalet!

tack igen

Sök