3799
Sök

Spela skiten ur alla!

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 juni 2007
thesvensk skrev:
Valde istället en Kicker Comp VX 12" 750WRMS och ett MAC Audio Maximus 1750 på 725WRMS i 2Ohm. Hade tänkt köpa några nya 4 tummare till framdörrarna samt något i hatthyllan 6,9or eller 6,5or och det lutar mer åt 6,5or då basen lär räcka utan 6,9or.

Vilka 4" högtalare ska man ha om det inte ska vara skit och inte heller något värsting samt 6,5or? Ska man driva dem med fyrkanals steg eller spara pengar och köpa en värsting stereo istället? Basen och steget gick på ca. 6000kr så har nån tusing kvar till nya högtalare och stereo.
Kommer säkert köpa något värre senare när pengar finns, möjligt en till Kicker Comp VX 12" också. Men för att driva en, måste man ha kondensator eller större generator?

Vad har ni för synpunkter angående basen och monoblocket? Kommer det att fungera bra, är det värt pengarna?

skippa baksystemet och lägg det på fram systemet för det ju i fram du sitter ju eller hur dubbla 6.5 or skulle jag satsa på gärna ett kit för 1000 spänn kan du få bra högtalare för men  både stereo och  högtalare där är det knapert

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

312 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Vad är det för fel på Mac Audio steget? Tanken är ju att lådan ska vara anpassad för den bil jag tänkt köpa.

Här är en bild på alla grejjer jag tänkt mig först. Sen tänkte jag köpa till bättre stereo och värsting högtalare och 6,5or till hatthyllan. Har ingen aning om hur det skulle låt dock hmm

http://img513.imageshack.us/my.php?imag … ketdc4.jpg

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 juni 2007
_fillan_ skrev:
ironhead skrev:
asså den där mtx jackhammer som folk har anackat om är det nå drag i den eller

mjo de kan man väl säga...den väger ju 160 kilo smile 22" tror jag den var också smile

bara stegen och  kondningarna plus batterierna för att driva den kostar lika mycket som denna bas

med lem
1 925 Inlägg
4 juni 2007
ironhead skrev:
_fillan_ skrev:
ironhead skrev:
asså den där mtx jackhammer som folk har anackat om är det nå drag i den eller

mjo de kan man väl säga...den väger ju 160 kilo smile 22" tror jag den var också smile

bara stegen och  kondningarna plus batterierna för att driva den kostar lika mycket som denna bas

kostar nog ännu mer smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 juni 2007
thesvensk skrev:
Vad är det för fel på Mac Audio steget? Tanken är ju att lådan ska vara anpassad för den bil jag tänkt köpa.

Här är en bild på alla grejjer jag tänkt mig först. Sen tänkte jag köpa till bättre stereo och värsting högtalare och 6,5or till hatthyllan. Har ingen aning om hur det skulle låt dock hmm

http://img513.imageshack.us/my.php?imag … ketdc4.jpg

såg ju inte så jäkla dumt ut såg att du kan köra dubbla steg på din stereo för du hade två utgångar

1 661 Inlägg
4 juni 2007
du kommer aldrig spela värst på stan med dem grejjerna. Tillochmed EPA traktorerna har värre.

312 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
mutant 1500.1 spelar 600watt rms i 4 ohm....köp ett sinus live...decibel har till salu för en billig peng,,,och sen en stroker pro 15" eller kicker L715"  ! slutsteget lämnar 1500w rms i 1 ohm o spelar helt underbart ! smile har själv ett sånt o driver 2st kicker L7 15" med det

Okej det får bli Sinus Live steget, kostar 2400kr på Carbonize.se och eftersom du kör två 15" L7or på det så kan det ju inte vara dåligt eller hur? Och då vill man nästan köra en 15" Kicker Comp VX istället men handlar ju också om pengar.

Men i allafall ett Sinus Live SL-A1500 Mono Block (1Ohm - 1500WRMS, 2Ohm - 900WRMS)
och en Kicker Comp VX 12-15" är bestämt om inte någon kommer med något bättre förslag.
Hur gör jag med högtalarna då, vet inte alls vilka jag behöver för att få ett bra ljud och vad för huvudenhet borde jag ha. Kollade på det där Pioneer DEH-3900MP men kan man koppla så att den driver högtalare med 4-kanals steg även om det bara är 2st Lågnivå utgångar på det?

Hardjim skrev:
du kommer aldrig spela värst på stan med dem grejjerna. Tillochmed EPA traktorerna har värre.

Nu blir jag ju ledsen, det flesta jag sett har haft dubbla Mac Audio 12or eller billiga MDSare så nog tror jag en Comp VX spelar ifrån det mesta här i allafall. Kanske inte i stockholm där alla brats och rikemans ungar med 100 000 i bakfickan dunkar på men här i norrland så ;D

Kettunen
4 juni 2007
Vill du vara värst så kör på Cerwin Vega Stroker PRO och ett redigt slutsteg. Bara basen utan låda ligger på 9.000kr ca

med lem
1 925 Inlägg
4 juni 2007
thesvensk skrev:
_fillan_ skrev:
mutant 1500.1 spelar 600watt rms i 4 ohm....köp ett sinus live...decibel har till salu för en billig peng,,,och sen en stroker pro 15" eller kicker L715"  ! slutsteget lämnar 1500w rms i 1 ohm o spelar helt underbart ! smile har själv ett sånt o driver 2st kicker L7 15" med det

Okej det får bli Sinus Live steget, kostar 2400kr på Carbonize.se och eftersom du kör två 15" L7or på det så kan det ju inte vara dåligt eller hur? Och då vill man nästan köra en 15" Kicker Comp VX istället men handlar ju också om pengar.

Men i allafall ett Sinus Live SL-A1500 Mono Block (1Ohm - 1500WRMS, 2Ohm - 900WRMS)
och en Kicker Comp VX 12-15" är bestämt om inte någon kommer med något bättre förslag.
Hur gör jag med högtalarna då, vet inte alls vilka jag behöver för att få ett bra ljud och vad för huvudenhet borde jag ha. Kollade på det där Pioneer DEH-3900MP men kan man koppla så att den driver högtalare med 4-kanals steg även om det bara är 2st Lågnivå utgångar på det?

Hardjim skrev:

Nu blir jag ju ledsen, det flesta jag sett har haft dubbla Mac Audio 12or eller billiga MDSare så nog tror jag en Comp VX spelar ifrån det mesta här i allafall. Kanske inte i stockholm där alla brats och rikemans ungar med 100 000 i bakfickan dunkar på men här i norrland så ;D

köp 15" utan tvekan,,,med dubbla 2 ohm talspolar så du kan köra steget i 1 ohm smile

312 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Värst vill jag inte vara, hade jag haft pengar till det så hade det inte varit några problem. Topic kanske inte stämmer riktigt överens med mitt mål men jag vill kunna dunka på bra. Har inte ens köpt en bil ännu men blir någon 240, 740 eller 760 beroende på vad jag hittar som är i bra skick från början. Kommer inte ens ha råd med fälgar, då ljudet kostar så mycket men men, ser ju inte fälgarna när man sitter bakom ratten eller hur? ; )
När jag fått fast jobb är det möjligt att man klämmer in en T5a, fina fälgar och ny lackering. Men börjar med ljudet.

Kommer det några tips på dugligt fram- och baksystem samt 4-kanals steg om det är nödvändigt?

_fillan_ skrev:
köp 15" utan tvekan,,,med dubbla 2 ohm talspolar så du kan köra steget i 1 ohm smile

alltså en Kicker Comp VX 15" 2x2Ohm, funkar det att köra i 1Ohm - 1500WRMS på steget då?
Senast redigerat av thesvensk (4 juni 2007)

med lem
1 925 Inlägg
4 juni 2007
thesvensk skrev:
Värst vill jag inte vara, hade jag haft pengar till det så hade det inte varit några problem. Topic kanske inte stämmer riktigt överens med mitt mål men jag vill kunna dunka på bra. Har inte ens köpt en bil ännu men blir någon 240, 740 eller 760 beroende på vad jag hittar som är i bra skick från början. Kommer inte ens ha råd med fälgar, då ljudet kostar så mycket men men, ser ju inte fälgarna när man sitter bakom ratten eller hur? ; )
När jag fått fast jobb är det möjligt att man klämmer in en T5a, fina fälgar och ny lackering. Men börjar med ljudet.

Kommer det några tips på dugligt fram- och baksystem samt 4-kanals steg om det är nödvändigt?

_fillan_ skrev:

alltså en Kicker Comp VX 15" 2x2Ohm, funkar det att köra i 1Ohm - 1500WRMS på steget då?

funkar utan problem,,jag kör 1 ohm smile

satsa på kombi bil ! smile

nu ska jag sova godnatt

312 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
thesvensk skrev:

_fillan_ skrev:

funkar utan problem,,jag kör 1 ohm smile

satsa på kombi bil ! smile

nu ska jag sova godnatt

Så de spelar ingen roll om man kör en eller två basar, går ändå att köra i en ohm?

1 661 Inlägg
5 juni 2007
thesvensk skrev:
_fillan_ skrev:

Hardjim skrev:

Du får med kraft för pengarna om du köper mitt ljud, basarna klarar hur mkt som helst men steget maxar 140 db. Eftersom alla är så watt kåta så skriver jag.
Steg: 2.2KW RMS vid 2 ohm
Basar: 1.9KW RMS dubbla spolar och dubblahögtalarmotorer i varje bas. Ca 25kg styck.
Kör man full volym så dör bilen efter ca 4min.
Komplett i snygg låda med plexi och speglar och neon.

312 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Hardjim skrev:
thesvensk skrev:
_fillan_ skrev:

Hardjim skrev:

Du får med kraft för pengarna om du köper mitt ljud, basarna klarar hur mkt som helst men steget maxar 140 db. Eftersom alla är så watt kåta så skriver jag.
Steg: 2.2KW RMS vid 2 ohm
Basar: 1.9KW RMS dubbla spolar och dubblahögtalarmotorer i varje bas. Ca 25kg styck.
Kör man full volym så dör bilen efter ca 4min.
Komplett i snygg låda med plexi och speglar och neon.

Vore mest intresserad i bara en av dem och steget, har du bilder på dem?

2 201 Inlägg
5 juni 2007
att audiobahn är mer show än go, kan jag inte hålla med om.
en kompis har det o han spelade skiten ur alla andra på perkeringen, som hade rockford, kicker, mds mm

men mycket hänger som sagt på installationen

1 631 Inlägg
6 juni 2007
peter_1976 skrev:
en kompis har det o han spelade skiten ur alla andra på perkeringen, som hade rockford, kicker, mds mm

Det där känns ju inte riktigt som en seriös jämförelse... hmm

Förutom kvalitétsproblemen de dragits med så har jag ännu inte hört något från dem som imponerar. Men jag lyssnar gärna om du har nån bil med Audiobahn i närheten!

Jag demar gärna min bil samtidigt också.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 juni 2007
Köp ett par sånna dära jbl 1600wattshögtalare 2 tillochmed du kan köpa min xD

2 201 Inlägg
6 juni 2007
gurenius skrev:
peter_1976 skrev:

Det där känns ju inte riktigt som en seriös jämförelse... hmm

Förutom kvalitétsproblemen de dragits med så har jag ännu inte hört något från dem som imponerar. Men jag lyssnar gärna om du har nån bil med Audiobahn i närheten!

Jag demar gärna min bil samtidigt också.

jag menade att audiobahn spelade bättre än de andra nämnda märkena. om man nu jämför i samma prisklasser.

jag lysnar gärna på ditt, kom till brl street meet 6/7
jag vet inte om ditt är inställt för så mycket bas som möjligt, det är i alla fall inte hans, det är inställt efter fint ljud

o nu handlade detta om att spela skiten ur det mesta, för rimliga pengar
Senast redigerat av peter_1976 (6 juni 2007)

1 631 Inlägg
6 juni 2007
peter_1976 skrev:
jag menade att audiobahn spelade bättre än de andra nämnda märkena. om man nu jämför i samma prisklasser.

jag lysnar gärna på ditt, kom till brl street meet 6/7
jag vet inte om ditt är inställt för så mycket bas som möjligt, det är i alla fall inte hans, det är inställt efter fint ljud

o nu handlade detta om att spela skiten ur det mesta, för rimliga pengar

Precis och just därför kan jag inte rekommendera Audiobahn.

StreetMeet får jag väl åka och kika på. Kommer det några välljudsbilar dit? Ni har inga möjligheter att dema tidigare, jag blev ju nyfiken! ;-)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

2 201 Inlägg
6 juni 2007
nu hänger jag inte med, varför du inte kan rekomedera det
alltså det spelar mer än många av dom andra som rekomderades
det är ju inga biliga basar
jag kan fråga han om han vill. kom ut till lödde en torsdag kväll.

jag gillar själv pheonix gold (har själv det fram o bak), men att det spelar högre, är jag tveksam till

men jag är inte den som är den, men bara för att man är mästare i nåt så är man inte bäst
Senast redigerat av peter_1976 (6 juni 2007)

Sök