3804
Sök

Brottsligt att skrika i bilen!

SSS -12
3 217 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Hej!

Jag försöker inte söka medhåll på något sätt genom denna tråden, men jag vill bara berätta om en sjuk händelse som drabbade mig...

Jag och en vän var påväg in till city, vi körde med nedvevade rutor och lirade hög musik... Vid ett rödljus så kör vi förbi polisen (som stod i filen bredvid) och ställer oss vid ljuset i väntan på att det ska slå om!

Först slår det om i hans fil som är en vänstersvängande och han passerar bilen, då skriker min polare till ganska högt med inte med ett ord, endast ett vanligt skrik... Därefter blir det grönt för oss och jag kör, mot min förvåning så gör polisen en u-sväng och flyger efter i våra hastiga 50 km/h, och jag hör honom tuta bakom och sätter på blåljuset!

Ett fåtal sekunder efter står han vid min nervevade ruta och min lagom höga musik (Kenta - Min bil) och ser allmänt förbannad ut, han pekar argt in i bilen och skriker: VEM FAN VAR DET SOM SKREK?

Där sitter man som två frågetecken och min passagerare tar skulden, polisen frågar hastigt om HAN har körkort, polaren svarar snällt... Ja det har jag, hur så?

Polisen svarar ännu argare, vill du behålla det?

Han berättar lite konsekvenser, delvis om det varit en nybliven motorcykelförare som vi lyckats skrämma när han rullat väldigt sakta med sin motorcykel som därför skulle trillat i hela 20 km/h och brutit vartenda ben i kroppen... Hur kul det hade varit för polismannen i fråga att åka hem till föräldrarna och berätta att deras son inte kommer hem, eller att pappan i familjen aldrig kommer återses i livet! (Bara jag som tycker att han överdriver)

Jag sitter och börjar bli lite förbannad, delvis för min nytvättade bil med en stor kladd på sidan (polis) och delvis för att han frågar min passagerare om körkort och hotar med att ta det för hans förseelse... När vi lugnat honom och hävdat att vi inte gjort något fel utan mest skrikit till varandra i bilen så svarar han lite lätt på min fråga om en person med sjukdom (Tourettes) inte får ha körkort... NEJ blir svaret! (stämmer detta)

Efter många om och men och slutligen en färdig skakad polisman så får vi köra därifrån, djupt skrattandes över vad det var för fel på gubben och mest frågande om... om det faktiskt är olagligt att skrika i sin egen bil?

Gjorde polisen rätt, är det förbjudet att skrika i sin egen bil, och om en passagerare gör detta... Kan han riskera att bli av med sitt körkort då?

Beteendet från polaren sida är väl inte direkt normalt, och kanske inte det mest mogna för den delen heller... Men trots allt! Bespara era "fan va omoget"-kommentarer och känn er välkomna i diskussionen!

(Scenariot bygger på en sann historia)

Edit: Polisen i fråga var utrustad med motorcykel!
Senast redigerat av Fuckface (4 juni 2007)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

* Voff voff *
10 670 Inlägg
4 juni 2007
Jag kan inte på något vis hur jag än klurar komma på en lagparagraf som skulle stödja den polismannens ilska...!?

Förvisso kanske kanske kanske han skulle kunna hävda att ni störde den allmänna ordningen på något vis men inte ens där är han ens i närheten av en körkortsindragning!

Och att dessutom motivera det hela med att en hojåkare skulle kunna trilla omkull(!) pga skriket är ju helt uppåt väggarna! Ett människoskrik är ju inte ens i närheten av dom decibel t.ex. polisens(!) sirener har (t.ex. när dom stoppade dig) eller t.ex. ljudet av en lastbilstuta och mig veterligen är det iaf ingen stor procent av olyckorna på vägarna som beror på att förare av tvåhjuliga fordon kör omkull pga starka ljud i deras närhet!

Kort sagt... Polismannen hade troligen en dålig dag och tyvärr tog han ut det på dig och din polare!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

237 Inlägg
5 juni 2007
Haha...låter jue helt skadat... tongue

Världens Häftigaste....De E Jag de...

BMW Power
2 362 Inlägg
5 juni 2007
Inte fasen har jag hört något om att nåt sådant är olagligt tongue

BMW, bogsering med wire :/

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 juni 2007
har inte svaret på din fråga men det låter ju helt sinnesjukt.

isåfall skulle ju inte fula människor fått ha körkort för man kan ju bli rädd och ramla?
Senast redigerat av dusty (5 juni 2007)

1 297 Inlägg
5 juni 2007
dusty skrev:

isåfall skulle ju inte fula människor fått ha körkort för man kan ju bli rädd och ramla?

eller snygga? smile))

har iaf hört att man endast får använda tutan i nödsituation. kan ha något åt de hållet att göra? smile

41 Inlägg
5 juni 2007
HaHa! va nog fan det roligaste jag har hört någonsin tror jag:D ja man förvånas aldrig över poliser och deras agernde! tycker poliser skämer ut sej för mkt för att vara sveriges ordnings makt!

V o L v O

645 Inlägg
5 juni 2007
Farsan blev stannad på nåt liknande sätt (inte skrikandes utan nå annat puckat sätt). Polisen är helt störd och skriker och håller på varav farsan frågar om han inte ska ta en nån psykologtid istället för att stanna oskyldiga människor. Polisen får då rådamp och anmäler honom för "NÅT" mot tjänsteman (kommer inte ihåg va de hette). Farsan säger whatever och åker vidare typ.

Efter nån vecka ringer de upp en polisman och frågar en del frågor.

Polis: "Men vadå, du frågade väl honom inte helt seriöst?"
Farsan: "Jo det gjorde jag, han såg ut som han verkligen behövde de".
Polisen: "Va? Ehh okej... Aja, de blir inget iaf, du är friad från anklagelserna" säger han och garvar lite lätt.

Nu låter de inte sådär superkul men de va verkligen skitkul att lyssna på när han berättade de. :-)

perpelle
5 juni 2007
Förutom att det känns lite onödigt att sitta och skrika och lyssna på hög musik i city så borde man kanske inte få kortet indraget.

Kettunen
5 juni 2007
Äh snutarna tror att dom kan hitta på nya saker... ( En del )
Hade jag själv suttit i den sittsen så hade jag blivt rent utav förbannad o gnällt som fan tillbaka. Menar han kan ju inte göra så speciellt mycket åt saken när han kommer med sin påhittade sak som han läst i sin kalleanka tidning på dass!

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
5 juni 2007
Låter absurt.
Men visst fan måste man väl få sjunga med i låten som går på stereon?
De brukar då jag och mina kompisar göra när vi är ute nästintill varje gång, ser inget fel i det.

Borde la ses som samma sak.

SSS -12
3 217 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Hade jag själv suttit i den sittsen så hade jag blivt rent utav förbannad o gnällt som fan tillbaka.

Och det tror du inte att jag blev? Han slösade min tid på ett ärende som inte är direkt relevant!

Men han började tjata om att skriva rapporter till höger och vänster när jag drog mina resonemang om min polares sjukdom osv.

Lika bra att hålla truten och låta honom få sagt det han sa... Då blir man snabbast av med honom!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 201 Inlägg
5 juni 2007
haha *asg*   den polisen borde oxå uppsöka psykolog
har dom inget bättre att göra

671 Inlägg
5 juni 2007
dusty skrev:

haha helt sant lol ... finns ju 1000 saker som kan få en bilist/mc-förare att hoppa till

Second is the first loser

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
5 juni 2007
Alltså. om man åker runt o skriker då stör man ju allmänheten på samma sätt som om man står o dunkar med basen i ett bostadsområde. vilket är olagligt. vet inte vad lagen heter men nått om störande av allmänheten.

Bmw osv..

2 201 Inlägg
5 juni 2007
nu vet jag inte hur skriket var. men skriker man bara till, så kan det bero på mycket, tex en geting, spindel mm. o det är ändå inte olagligt att skrika till av rädsla, så därför kan inte polisen säga nåt om det

huh?
10 427 Inlägg
5 juni 2007
M1cha skrev:
Farsan blev stannad på nåt liknande sätt (inte skrikandes utan nå annat puckat sätt). Polisen är helt störd och skriker och håller på varav farsan frågar om han inte ska ta en nån psykologtid istället för att stanna oskyldiga människor. Polisen får då rådamp och anmäler honom för "NÅT" mot tjänsteman (kommer inte ihåg va de hette). Farsan säger whatever och åker vidare typ.

Efter nån vecka ringer de upp en polisman och frågar en del frågor.

Polis: "Men vadå, du frågade väl honom inte helt seriöst?"
Farsan: "Jo det gjorde jag, han såg ut som han verkligen behövde de".
Polisen: "Va? Ehh okej... Aja, de blir inget iaf, du är friad från anklagelserna" säger han och garvar lite lätt.

Nu låter de inte sådär superkul men de va verkligen skitkul att lyssna på när han berättade de. :-)

Hähä, helt rätt!

43 Inlägg
12 juni 2007
Som sagts flera gånger så KAN det ju vara strörande av friden. Men har man tourettes syndrom så borde det väl vara en fullgod ursäkt.

Sen, om man stoppas för smågrejjer så ska man ju aldrig käfta emot, i värsta fall kommer man ju aldrig därifrån.
Har ni tex provat "hittar du nått fel på den bilen är du fan inte dåligt" vid flygande inspektion så förstår ni vad jag menar! wink
Senast redigerat av Misdemeanor (12 juni 2007)

305 Inlägg
12 juni 2007
Kanske var frarbrorblå själv som var lite närvös på cykeln tongue

Tror det var mäst så att han blev lite irriterad på unga killar som hörs/syns lite och vill skräma er kanske.

SSS -12
3 217 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Dirq skrev:
Kanske var frarbrorblå själv som var lite närvös på cykeln tongue

Tror det var mäst så att han blev lite irriterad på unga killar som hörs/syns lite och vill skräma er kanske.

Tror det ligger något i det också faktiskt! tongue

Sök