Hej!
Jag försöker inte söka medhåll på något sätt genom denna tråden, men jag vill bara berätta om en sjuk händelse som drabbade mig...
Jag och en vän var påväg in till city, vi körde med nedvevade rutor och lirade hög musik... Vid ett rödljus så kör vi förbi polisen (som stod i filen bredvid) och ställer oss vid ljuset i väntan på att det ska slå om!
Först slår det om i hans fil som är en vänstersvängande och han passerar bilen, då skriker min polare till ganska högt med inte med ett ord, endast ett vanligt skrik... Därefter blir det grönt för oss och jag kör, mot min förvåning så gör polisen en u-sväng och flyger efter i våra hastiga 50 km/h, och jag hör honom tuta bakom och sätter på blåljuset!
Ett fåtal sekunder efter står han vid min nervevade ruta och min lagom höga musik (Kenta - Min bil) och ser allmänt förbannad ut, han pekar argt in i bilen och skriker: VEM FAN VAR DET SOM SKREK?
Där sitter man som två frågetecken och min passagerare tar skulden, polisen frågar hastigt om HAN har körkort, polaren svarar snällt... Ja det har jag, hur så?
Polisen svarar ännu argare, vill du behålla det?
Han berättar lite konsekvenser, delvis om det varit en nybliven motorcykelförare som vi lyckats skrämma när han rullat väldigt sakta med sin motorcykel som därför skulle trillat i hela 20 km/h och brutit vartenda ben i kroppen... Hur kul det hade varit för polismannen i fråga att åka hem till föräldrarna och berätta att deras son inte kommer hem, eller att pappan i familjen aldrig kommer återses i livet! (Bara jag som tycker att han överdriver)
Jag sitter och börjar bli lite förbannad, delvis för min nytvättade bil med en stor kladd på sidan (polis) och delvis för att han frågar min passagerare om körkort och hotar med att ta det för hans förseelse... När vi lugnat honom och hävdat att vi inte gjort något fel utan mest skrikit till varandra i bilen så svarar han lite lätt på min fråga om en person med sjukdom (Tourettes) inte får ha körkort... NEJ blir svaret! (stämmer detta)
Efter många om och men och slutligen en färdig skakad polisman så får vi köra därifrån, djupt skrattandes över vad det var för fel på gubben och mest frågande om... om det faktiskt är olagligt att skrika i sin egen bil?
Gjorde polisen rätt, är det förbjudet att skrika i sin egen bil, och om en passagerare gör detta... Kan han riskera att bli av med sitt körkort då?
Beteendet från polaren sida är väl inte direkt normalt, och kanske inte det mest mogna för den delen heller... Men trots allt! Bespara era "fan va omoget"-kommentarer och känn er välkomna i diskussionen!
(Scenariot bygger på en sann historia)
Edit: Polisen i fråga var utrustad med motorcykel!
Senast redigerat av Fuckface (4 juni 2007)
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu