3113
Sök

DirtBike från www.sweimport.se Vilken ska jag välja?

4 Inlägg
13 september 2005
Trådstartare
#1
Finns det någon motor kunnig kille\tjej som kan hälpa mig..Vad menas med 3ventil?

Och vad tror ni om Dirt Edition DE-27 ska jag välja 110cc 3Ventil eller 125cc två ventil? Någon som har lust att förklara för mig?

Mvh. Micke

257 Inlägg
4 augusti 2007
#2
nja du enkelt smile bara att välja 125cc smile mest cc enkelt ju!

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

Opelfreak
431 Inlägg
4 augusti 2007
#3
3ventilstopp- 2 små insugsventiler och 1 stor avgasventil.
det blir bättre flöde än med två ventiler och där med bättre effekt så 110cc kan va piggare än 125cc men det behöver den inte va, men jag skulle ändå valt 125cc

hjälpte det något?? skit kass på att förklara saker! tongue

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

9 108 Inlägg
5 augusti 2007
#4
125cc utan att tveka.


178 Inlägg
5 augusti 2007
#5
Ska du inte köpa en riktig cross som går nåt istället och är rolig o köra? tongue

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Galen
849 Inlägg
6 augusti 2007
#6
Har en fin Dirtbike till salu om du är intresserad:rolleyes:

110cc top hastighet 80km/h  skicka ett pm om du är intresserad....

har också  kompisar som har beställt saker från sweimport och det har tagit 7 månader för dom att få grejerna, kan ju vara värt att tänka på;)

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Redlinefoto
259 Inlägg
6 augusti 2007
#7
En 125cc går bättre men dom bättre motorerna  med 110cc går bra dom med.
så ska man inte tro på hastigheten som står på hemsidor dom går inte så fort.
det kanske känns så eftersom dom e små och låter mycket. testade att köra med en gps en 125cc loncin den gick runt 65km/h jag har en vidareutvecklad lifan med rotorkit och lättad oljekastare den går Kanske i 80km/h

Men sattsa på en 125cc dom går bäst.

Edit:min lifan har 16/37 drevning och den loncin vi testade hade 14/37
Senast redigerat av Fredrik wilhelmsson (6 augusti 2007)

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

Senator
323 Inlägg
6 augusti 2007
#8
snälla köp något bättre! du kommer få skruva mer än att köra med en sån! man får vad man betalar för! va inte dumsnål när det gäller fiddys!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

1 Inlägg
1 februari 2009
#9
hej på er alla non som vet var ventilen sitter på en 110cc dirtbike av märke rockbike ??  snälla hjälp mig non

OEM <3
6 957 Inlägg
1 februari 2009
#10
Köp en PitPro och du blir nöjd ! wink

OEM <3

624 Inlägg
1 februari 2009
#11
när ja köpte min för många många år sen så hämtade jag den i gävle.
loncin 110cc enklast tänkbara, 7300:- kostade den då. nu får du en för runt 3000:- med tom bättre kvalitet.

då iaf..  när jag åkte hem och skulle fylla på olja så visade det sig att det var en fet spricka i blocket.
ringde till levarantören och fick åka tbx och hämta ut en ny utan diskussion,
har den kvar och pendlade i ca 3mån till jobbet 2,5mil varje dag! gick perfekt.
toppar 80 mätt med olika bilar, den är endast drevad..

nu så har fuggen pajat,ny är på gång..men jag kollade ändå runt efter en ny roligare snabbare hoj(använder den som moppe-till affärn etc..)

mailade dem(sweimport) med ngra frågor angående kvalitet osv, iom att det endast är såkallad funktionsgaranti vid leverans då det är ett lekfordon.

frågan var bla hur de kunde garantera att den funkar då man själv får montera ihop den?!
samt hur de ställer sig till ev reklamation vid produktionsfel( kommer ju trots allt från kina)

fick inget svar överhuvudtaget..

så ngn affär vart det inte!
Senast redigerat av guwib (1 februari 2009)

who´s the man?

BMW ///M3
404 Inlägg
1 februari 2009
#12
har haft 3 fiddys, en 125cc som var lite vässad med annat rör,förgasare mm
en 125(120cc) som är som vilken skitfiddy som hällst i 6-7k prisklassen
och en 110cc som hade 3 ventilstopp

kan bara säga att dom andra 2 inte hade en chans mot 110cc:n med 3 ventilstopp tänk då på att 125cc var vässad, den accade sjuukt mycket bättre och var grymt mycket starkare och härligare att köra



Sök