2291
Sök

Lägga turbo i en b230f???

5 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Hej... undrar om de går att lägga en turbo i en f motor utan nå större problem? har allting ja behöver turbo, intercooler, oljekylar,dump,downpipe och sånt tänkte höra om de är nå större problem med elsystem o.s.v.

8 248 Inlägg
10 juni 2007
1: du kan inte ladda så hårt om du inte byter till turbokolvar (sen kommer kopplingen ge upp i förtid om inte den byts heller)

2: Härvan ger en del bekymmer, som t.ex att lmm:en sitter på olika sidor på en sugmotor och på en turbomotor, och så skiljer boxarna.

Ska man göra det riktigt så är det ett jäkla jobb.

429 Inlägg
10 juni 2007
Vad har du för årsmodell på bilen?
Är det en -90 och över så har du samma stakar som det sitter i en turbo motor från -90 och uppåt.
Då är det bara att lyfta bort toppen och slipa upp förbränningsrummet i toppen så man sänker kompresionsförhållandet (stava).
Har du LH2.4 så är det inga större problem med elen då räcker det att förlänga sladdarna till LMM och det är ju inget svårt, värre om du har LH2.2 då behöver du byta ut hela motorhärvan så du kan köra med LH2.4.
Oljan till turbon kan man ta ifrån där oljetryckskontakten sen måste du borra hål i blocket eller oljesumpen men då kommer det massa spån i motorn och de måste du få bort.

5 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
HEj.. jag har en -88 och va ja ahr hört så är de inge problem med oljan för i insprutnings motorerna finns de oljekanal. har hört att man bara max kan ladda 0.4-0.5 bar. ja tänkte jag fick med ett turbo insprutning som bara hade en spridare och den ja har nu har 4:a. så ja tänkte om man inte byter de bara kopplar in turbon oljekylning och intercooler för då är de ju inge kablar man behöver bry sig om, om ja har förståt rätt.

1 004 Inlägg
11 juni 2007
visst går det men om det är"värt det elle bara" vet jag inte om jag kan hålla med om..... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

5 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Okej ska höre med far min vad han säger. han är fordons lärare så han vet en hel jävla del men han ligger just nu i synderby sjukhus han har diskbrok så han lär ligga där ett bra tag till och ja är så sugen på testa.

5 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Farsan sa att de inte är så lätta att lägga turbo eftersom ja har katalysator och sen måste man byta styrenhet och sånt. ja fattar sj inget eftersom alla säger olika men va fan finns de ingen som har laggt turbo i en f motor som kan säga vad som måste göras?

Sök