3001
Sök

Något för en 18 åring?

Eliminator
1 441 Inlägg
23 juni 2007
960 ser fin ut!

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

133 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
http://www.blocket.se/vi/12376100.htm?ca=22_s

Leta upp en i Karlskrona åt dig tongue

skinnklädsel, 170hk, elhissar, elspeglar.. den hade typ allt förutom navi, elstolar och sollucka tror jag smile

Tackar!! Vad glad man blir över snälla människor:D då till dilemmat (stavning) vilken är snyggast?? 850 eller 960:in??

sms och internet på hemsida går snabbt och lätt, dock så får du det mest viktiga uppgifterna via om du beställer ett fax.
Kollade 9 ägare, inte importerad,,,,,

Tommy,

Tackar!! f*n va alla var hjälpsamma:D blir nästan rörd!! lollol
stod det något om den varit krockad o.s.v??

Från Landet...

med lem
1 925 Inlägg
23 juni 2007
960in är snyggast ! smile
Senast redigerat av _fillan_ (23 juni 2007)

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

133 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
kan säga direkt att den inte är särskillt bensinsnål,,,satsa på en billigare bil till att börja med så slipper du börja lipa NÄR du sätter den i ett träd eller något smile

Satte nyss en bil i en Citroen C8 (familjevan typ) lol så det gör jag inte om:D hoppas jag iaf... haha... cool

Från Landet...

Alpina Power
50 Inlägg
23 juni 2007
Jag skulle nog rekommendera en 850 jag köpte mig en precis som jag har och övningkör med kanon har GLT modellen. Den är ettrig. Dom är inte fasligt dyra heller, det kostar inte en hel förmögenhet om man vill göra lite skoj på både styling och motor sidan.

En Volvo 850 GLT är vad jag kan rekommendera drar ca 0,9-1,3 l/mil.
Försäkringen står på Far så jag vet inte vad det kostar men inte heller en förmögenhet.

133 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
Marvs skrev:
Jag skulle nog rekommendera en 850 jag köpte mig en precis som jag har och övningkör med kanon har GLT modellen. Den är ettrig. Dom är inte fasligt dyra heller, det kostar inte en hel förmögenhet om man vill göra lite skoj på både styling och motor sidan.

En Volvo 850 GLT är vad jag kan rekommendera drar ca 0,9-1,3 l/mil.
Försäkringen står på Far så jag vet inte vad det kostar men inte heller en förmögenhet.

Jag tror nog det lutar åt en 850 iaf... dem e ju faktiskt fina... men sorkdriften är ju ett STORT minus... men vafan... den duger ju sjukt bra som förstabil!!!

Från Landet...

3 627 Inlägg
23 juni 2007
960in har ju tusen fördelar, du får mkt utrustning, den är snyggare, den går bättre, den har inte sorkdrift.. Jaa.. jag vettefan vad som är till 850in fördel tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Alpina Power
50 Inlägg
23 juni 2007
ToXtreme skrev:
960in har ju tusen fördelar, du får mkt utrustning, den är snyggare, den går bättre, den har inte sorkdrift.. Jaa.. jag vettefan vad som är till 850in fördel tongue

Är inte 960iorna för det mesta med automat växel? Det är väl ovanligt med manuell låda?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 juni 2007
Varför måste ni ha bakhjulsdrift då? Går ju inte att drifta och burna med en volvo utan att nån skriker volvoraggare åt er wink

En sån här kanske:
http://www.blocket.se/vi/12107607.htm?ca=5_s
En massa utrustning och dessutom en liten turbomotor, så den är pigg och köra och defenetivt billig.

Annars gillade jag 850 du visade.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Eliminator
1 441 Inlägg
23 juni 2007
850 GLT är definitivt inte billig i försäkring,,,,,,,Har haft en och jag är över 40 och bor på landet,, 18 och kanske bor i en stad,,,ujujuj...

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

3 627 Inlägg
23 juni 2007
Marvs skrev:
ToXtreme skrev:

Är inte 960iorna för det mesta med automat växel? Det är väl ovanligt med manuell låda?

Jo de flesta är automat, men det finns en hel del som är manuella oxå, men i princip alla med 3.0 liters motorn på 204hk har automat smile

Och du Mäki, 960 är ingen Volvo raggarbil tongue Du tänker på bilar som min xD Eller ännu värre 240is med raggartonade rutor a la Biltema tongue

Kan ju tillägga att 960in med nya karossen är betydligt mkt rundare i formen än vad 850 är, framförallt interiört!
Senast redigerat av ToXtreme (23 juni 2007)

Maizer
23 juni 2007
Jag har inte fyllt 18 än, men min bil är generös med hk, drar mycket soppa, kostar mycket i försäkring, ej pålitlig och det är kanon! big_smile

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
23 juni 2007
Tau skrev:
-Claesson- skrev:
Tjenare!!

Undrar bara om denna http://www.blocket.se/vi/11931746.htm?ca=22_s är en bra bil för mig som 18 åring att ha som första bil??
big_smilelol

Det är en volvo.. Vaffan ska du med en volvo till? Dessutom en 850?
Dyr att köra, dyr att försäkra.

Vad är det för fel på volvo, och volvo 850? Och vad kör du själv för bil?
Jag ligger nästan alltid under litern med min och är inte så dyr i försäkring.

Låt han köpa vilken bil han vill, smaken är som baken vet du.
Han frågade om det va en bra bil för en 18åring och inte vad det är för fel med en sån

Vilket jävla drag :)

205 Inlägg
23 juni 2007
P-G skrev:
Tau skrev:
-Claesson- skrev:
Tjenare!!

Undrar bara om denna http://www.blocket.se/vi/11931746.htm?ca=22_s är en bra bil för mig som 18 åring att ha som första bil??
big_smilelol

Han frågade om det va en bra bil för en 18åring och inte vad det är för fel med en sån

Håller med där! Jag kör själv en 850 och är 18år, jag tycker inte alls den är speciellt dyr att äga (när den står på farsan). Jag tycker 850 är en jäkligt bra första bil, mycket bil för pengarna!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
23 juni 2007
_stuntman_ skrev:
P-G skrev:
Tau skrev:

Håller med där! Jag kör själv en 850 och är 18år, jag tycker inte alls den är speciellt dyr att äga (när den står på farsan). Jag tycker 850 är en jäkligt bra första bil, mycket bil för pengarna!

Jag har min på morsan och jag betalar kanske en tusenlapp i kvartalet på den, kollar inte så noga utan betalar bara räkningarna. JAg sjäv känner att den är lite säkrare än kanske en 745a eller något.  Jag vill gärna ha en säker bil eftersom min 2,5åriga dotter åker i bilen också.

Vilket jävla drag :)

455 Inlägg
23 juni 2007
Har du barn rédan? yikes

Rent A Retard !
674 Inlägg
23 juni 2007
Car_Babe skrev:
Har du barn rédan? yikes

det e väl inte så konstigt.. j har oxå en dotter på 2,5 år, óch jag e bara 19.. big_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

326 Inlägg
23 juni 2007
jag tycker den såg bra ut:D är alltid bra att ha en fin och krocksäker första bil. man kör försiktigare i en fin dyrare bil.

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

3 627 Inlägg
23 juni 2007
Daaze skrev:
Car_Babe skrev:
Har du barn rédan? yikes

det e väl inte så konstigt.. j har oxå en dotter på 2,5 år, óch jag e bara 19.. big_smile

Men det är la inget kul med det iofs? Jag menar inte nåt illa, men visst kändes det som om vuxenlivet började lite väl tidigt? 17bast och redan barn? Det är väl ingen jättehit? Men visst fan är det kul med barn, det kan jag tänka mig smile

Hojmek
748 Inlägg
23 juni 2007
Tycker det är lustigt med allt snack om bakhjulsdrift, massa snack om säkerhet osv men sen låter det som att han ska ut å sladda skiten ur en 740 hur säker är det på an skala? :S ( ja jag har kört 740 ) Å att 850 är rat kan jag då inte hålla med om, sen hur kan dte komma sig att 850 var bland dom trafiksäkraste sedan bilarna på 90 talet? Är du mogen så fatatr du att "framkrafs" inte alls är speciellt mycket tråkigare då du antagligen inte sladdar i varje kurva även om du har en bil med bakjulsdrift ( om du är mogen vill säga) så satsa på en 850 tycker jag lätt att styla å går bra smile // Bodegan

Sök