4771
Sök

nissan 200sx 14, alla tips uppskattas! tack.

25 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
#1
Glad midsommar gubbar!

Iaf skall köpa en nissan 200sx s14 95a, importerad för ett par månader sedan.
Hjälp mig, Vad skall ja kolla efter vid provkörningen? vilket pris är lämpligt vad e den värd? 14800mil har den gått. nybes o reggad. All information om s14 är bra information, kan ingenting om dessa bilarna, har haft volvo innan, så allt uppskattas, vad skall man oroa sig för och hur skall man veta det vid provkörning? det är de främska sakerna. Samt bilen är helt originial och ja skulle vilja ha mellan 250 och 300 pollar, vad behövs göras och hur mkt pengar måste ja lägga ner smile tack på förhand killar-
.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 juni 2007
#3
japp 200sx.nu är en redigt bra sida står precis allt om dom där

och ska du ha runt 300 pollar går det på ca 20k om det ska vara orentligt gort me


25 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
#4
har kikat rätt mkt på den sidan och har blivit lite klokare, men tycker inte de står så mkt om vad man skall kolla efter vid provkörning osv, vanliga fel på dessa och sånt. Eftersom den e såpass nyimporterad vill man ju gärna vara säker på att den inte säljs för att det är nått stort dyrt fel på den.

Detta kjolpaketet medföljer(erebuni), kan inte ni som kan ta en liten titt på det för ja tycker inte de ser ut som att det är till en s14, http://195.149.144.149/images/85/8553144887.jpg

tack på förhand killar.

67 Inlägg
23 juni 2007
#5
Team-Adolfsson skrev:
japp 200sx.nu är en redigt bra sida står precis allt om dom där

och ska du ha runt 300 pollar går det på ca 20k om det ska vara orentligt gort me

det kostar mer om man ska ha ordentliga delar och driftsäkra hästar.

Lyssna på motorn så där inte är några missljud. Sen är det bara att kolla över så allting verkar ok precis som på vilken bil som helst. Väldigt stryktåliga bilar som inte ger sig i första taget. Det enda som gått sönder på min är diffbromsen.
Senast redigerat av daim (23 juni 2007)

AT Däck
501 Inlägg
23 juni 2007
#6
daim skrev:
Team-Adolfsson skrev:
japp 200sx.nu är en redigt bra sida står precis allt om dom där

och ska du ha runt 300 pollar går det på ca 20k om det ska vara orentligt gort me

det kostar mer om man ska ha ordentliga delar och driftsäkra hästar.

Lyssna på motorn så där inte är några missljud. Sen är det bara att kolla över så allting verkar ok precis som på vilken bil som helst. Väldigt stryktåliga bilar som inte ger sig i första taget. Det enda som gått sönder på min är diffbromsen.

Sant ska du ha hästar som håller så måste du satsa mer pengar visst det kanske går o få upp hästarna för 20 k men då kan du räkna o byta kolvar varje månad men vill du ha hästar som håller så kan du räkna med 30-40 papp

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

1 741 Inlägg
23 juni 2007
#7
Aldin skrev:
daim skrev:
Team-Adolfsson skrev:
japp 200sx.nu är en redigt bra sida står precis allt om dom där

och ska du ha runt 300 pollar går det på ca 20k om det ska vara orentligt gort me

det kostar mer om man ska ha ordentliga delar och driftsäkra hästar.

Lyssna på motorn så där inte är några missljud. Sen är det bara att kolla över så allting verkar ok precis som på vilken bil som helst. Väldigt stryktåliga bilar som inte ger sig i första taget. Det enda som gått sönder på min är diffbromsen.

Sant ska du ha hästar som håller så måste du satsa mer pengar visst det kanske går o få upp hästarna för 20 k men då kan du räkna o byta kolvar varje månad men vill du ha hästar som håller så kan du räkna med 30-40 papp

men hmm.. står ju att du har 310 hk men du har inte bytt stakar och kolvar än... byter du kolvar varje månad? låter dumt. för blocket bör bli ganska fult då åxå.

har s14 sämre kolvar och stakar än s13? låter ju riktigt udda... och dumt!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Leg. Spådam
816 Inlägg
23 juni 2007
#8
tecman skrev:
Aldin skrev:
daim skrev:

det kostar mer om man ska ha ordentliga delar och driftsäkra hästar.

Lyssna på motorn så där inte är några missljud. Sen är det bara att kolla över så allting verkar ok precis som på vilken bil som helst. Väldigt stryktåliga bilar som inte ger sig i första taget. Det enda som gått sönder på min är diffbromsen.

Sant ska du ha hästar som håller så måste du satsa mer pengar visst det kanske går o få upp hästarna för 20 k men då kan du räkna o byta kolvar varje månad men vill du ha hästar som håller så kan du räkna med 30-40 papp

men hmm.. står ju att du har 310 hk men du har inte bytt stakar och kolvar än... byter du kolvar varje månad? låter dumt. för blocket bör bli ganska fult då åxå.

har s14 sämre kolvar och stakar än s13? låter ju riktigt udda... och dumt!

Jag tror han menade på att om man inte skaffar ordentliga delar så ger kolvarna upp en gång i månaden...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

67 Inlägg
23 juni 2007
#9
original kolvar o stakar klarar iaf 430hk med bra mappning, det är bevisat.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 juni 2007
#10
daim skrev:
original kolvar o stakar klarar iaf 430hk med bra mappning, det är bevisat.

kolla min blogg så ser du lite av det och det är bara kvalitegrejer som jag letat på från en jävla massa olika företag både i usa och i sverige något kom från japan me


25 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
#11
okej men låt oss säga att ja vill ha 250hk, finns ju på japtuning eller va dom heter steg1 för 12000:-, om man köper alla delar själv och monterar sen chippar den, vad går det på då på ett ungefär?

För övrigt vad är en 95a värd som har gått 14500mil med full servicebok och precis importerad.

67 Inlägg
23 juni 2007
#12
grip skrev:
okej men låt oss säga att ja vill ha 250hk, finns ju på japtuning eller va dom heter steg1 för 12000:-, om man köper alla delar själv och monterar sen chippar den, vad går det på då på ett ungefär?

För övrigt vad är en 95a värd som har gått 14500mil med full servicebok och precis importerad.

omkring 60k är den värd.

25 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
#13
hur är det med reservdelar och sånt? dyrt o svårt o få tag i? tänkte på att det finns så få svensksålda.

Drifttekniker
224 Inlägg
24 juni 2007
#14
Inga problem med delar. Finns hos nissan och hos andra reservdelsfirmor. Och en hel del delar på skroten.. som tex växellådor.


Sök