4446
Sök

Är det viktigare att köra ifrån någon än att behålla kortet?

Supraman
2 300 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Igår på väg till varberg från ett kalas i ovanför borås blir jag passerad av en saab 9-3 aero cab innan horred på rv41.
Killen kör som en idiot genom byn trots att det är 50 där.
Efter man kommer ut från byn så drar jag själv på och kommer i kapp denna tjomme som håller c:a 140.
ligger bakom och han gör väl lite försök att dra ifrån men det fungerar dåligt.

Då kommer vi fram till avsnittet på rv41 där det finns fartkameror.
2 i vardera riktning.
Jag saktar ner till laglig fart igen c:a 1 km innan första kameran.
Då ser jag hur detta nöt fortsätter att dra på och sen ser man denna blixt från skåpet.
Där rök nog kortet med största säkerhet.
Men denna kille reagerar inte som vanligt folk gör när man upptäcken fartkamera när man kör för fort och ställer sig på bromsen.
Nej han fortsätter i samma takt in i nästa kamera som är inställd på 70 km/h.

Drog om honom sen på e6 och killen såg inte normal ut.
Vem t,ex flinar efter man i princip har blivit av med kortet?
Normalt folk blir inte direkt glada att bli tagna.

Denna killen förtjänade det för man drar inte full speta genom ett samhälle.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

52 Inlägg
24 juni 2007
Han kanske gömde sig så pass att dom inte kan identifiera honom?

302 Inlägg
24 juni 2007
han kanske inte hade körkort, bilen kan ju vart stulen me eller så va de bara ytterligare ett pucko som inte borde köra bil roll

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

Troligen galen...
567 Inlägg
24 juni 2007
Stulen/lånad bil så kan man köra hur fort man vill förbi kamerorna... Polisen kolla bara närmaste släkten och de som bor på samma adress som bilens ägare när en kamera fotat nån som kört för fort...

Supraman
2 300 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Om den är stulen håll koll på en limefärgad saab 9-3 aero cab söder om varberg och neråt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Eliminator
1 441 Inlägg
24 juni 2007
De måste ju kunna identifiera föraren, har man solskyddet nerfällt, kan de inte identifiera föraren och utredningen läggs ner.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Smålänning
7 883 Inlägg
24 juni 2007
En del borde inte köra bil...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bobo
24 juni 2007
Antagligen har denna kille lånat bilen eller dylikt. Nej svarar jag på frågan

SSS -12
3 217 Inlägg
24 juni 2007
Fungerar det inte på följande vis med fartkameror, att det är fullkomligt onödigt att gömma sig med tanke på att boten skickas till ägarens adress...? Sen vem som betalar in det står mellan personerna i bostaden?

Eller har jag tolkat de nya reglerna fel?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Mr
40 Inlägg
24 juni 2007
Per jag fattar det på samma sätt som dig men man kan ju inte bara ta ägarens körkort utan identifikation får ngn endå högst böter hur fort man än körde ellerhur ?

"Från höger till vänster kan röra sig framåt även det"

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2007
Stulen bil kanske.
Precis fått löneförhöjning?
Så ful så att han tänkte: "När de ser bilden så åker den i papperskorgen"?
Eller så brydde han sig helt enkelt inte tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

SSS -12
3 217 Inlägg
24 juni 2007
Keup_85 skrev:
Per jag fattar det på samma sätt som dig men man kan ju inte bara ta ägarens körkort utan identifikation får ngn endå högst böter hur fort man än körde ellerhur ?

Nej, men är det så pass allvarligt att det inte bara rör sig om böter, då blir det kanske inblandning av myndigheter på en helt annan nivå!

Och är inte föraren synlig, då åker ägaren på det?

Jag vet inte hur Polismyndigheten i Kiruna bär sig åt... Men de verkar lyckas ganska bra faktiskt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

274 Inlägg
24 juni 2007
kanske inte hade ngn nummerskylt fram?

fyllo

315 Inlägg
24 juni 2007
Sokrates skrev:
De måste ju kunna identifiera föraren, har man solskyddet nerfällt, kan de inte identifiera föraren och utredningen läggs ner.

Tommy.

sant dom får allt in tillräkligt me kort ändå så dom bryr sig helt enkelt inte

Allt eller inget!!!

Leg. Spådam
816 Inlägg
24 juni 2007
Fuckface skrev:
Keup_85 skrev:

Nej, men är det så pass allvarligt att det inte bara rör sig om böter, då blir det kanske inblandning av myndigheter på en helt annan nivå!

Och är inte föraren synlig, då åker ägaren på det?

Jag vet inte hur Polismyndigheten i Kiruna bär sig åt... Men de verkar lyckas ganska bra faktiskt!

Nej, de skickar inte bara till bilens ägare. De kollar upp boende i samma hushåll, och ibland även familj (barn, syskon osv). Man kan (ska) nämligen inte i kunna bli fälld för ett brott man inte begått.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
24 juni 2007
brelasten skrev:
kanske inte hade ngn nummerskylt fram?

Zlizco

Kettunen
24 juni 2007
Tror inte han hade körkort. Samma som min farsa inte haft kort på 6 år nu. Han åkt dit 1 enda gång o det var på en kontroll. Han fick endast böta. Han kör än idag!

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2007
Kettunen skrev:
Tror inte han hade körkort. Samma som min farsa inte haft kort på 6 år nu. Han åkt dit 1 enda gång o det var på en kontroll. Han fick endast böta. Han kör än idag!

En kompis till migs pappa gjorde också så i över 20 år.
Han blev av med kortet och sket i att ta det igen.
Åkte fast 2 eller 3 ggr under den tiden, tills det att han dog vid 55 års ålder förra månaden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
24 juni 2007
FireTraXX skrev:
Kettunen skrev:

Åkte fast 2 eller 3 ggr under den tiden, tills det att han dog vid 55 års ålder förra månaden.

Smart den dan man orsakar en olycka och inte får ut ett smäck på försäkringen? tongue

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2007
ludde__mannen skrev:
FireTraXX skrev:
Kettunen skrev:

Smart den dan man orsakar en olycka och inte får ut ett smäck på försäkringen? tongue

Hans gamla Opel Kadett var inte så mycket att spara på ändå tongue

Russel Crowe, Gladiator.

Sök