3364
Sök

Sista desperata försöket.. Knackningar Golf Cl -87

3 235 Inlägg
17 april 2008
Hur mycket har bilen gått?

Kan myckt väl vara vev/ramlager som knackar, för det uppkommer som regel under belastning.

Inte så klokt att dra till en verkstad och säga : byt ventillyftarna, för då gör de det, och skiter i att felsöka...sad
Om man lämnar in bilen för felsökning tar de reda på problemet och säger vad det ev kommer kosta.

4 554 Inlägg
17 april 2008
är den mycke sotig på insidan vet på min mk2a jag hade så va den väldigt sotig då den hade gått korta sträckor och misskötta oljebyten av förra ägaren knackade bra mycke men gjorde en bossebildoktorngrej och hällde i avfettning i den gamla opljan innan jag bytte olja lät den gå på tomgång i en 10min eller nått sen byta olja och de va inte lite sot å skit som rann ut sen lät de knappt nått längre

Lite överallt..
612 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
engolf skrev:
Hur mycket har bilen gått?

Kan myckt väl vara vev/ramlager som knackar, för det uppkommer som regel under belastning.

Inte så klokt att dra till en verkstad och säga : byt ventillyftarna, för då gör de det, och skiter i att felsöka...sad
Om man lämnar in bilen för felsökning tar de reda på problemet och säger vad det ev kommer kosta.

ja, men har ju gjort de två gånger?

Tog med killen ut första gången och frågade vad det var, och han sa att han var ganska säker på att det var lyftarna som var dålig.. Så han bytte den som har hörde var dålig och det blev BÄTTRE, men inte perfekt..
Andra gången så antog han väll att det var en annan lyftare som också var dålig och då sa jag att han skulle byta alla på en gång..

Ska köpa nytt filter imorgon och sedan tippa i lite diesel i motorn och varmköra, och se om det blir bättre.. annars så vet jag inte vad jag gör..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Lite överallt..
612 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
loudness skrev:
är den mycke sotig på insidan vet på min mk2a jag hade så va den väldigt sotig då den hade gått korta sträckor och misskötta oljebyten av förra ägaren knackade bra mycke men gjorde en bossebildoktorngrej och hällde i avfettning i den gamla opljan innan jag bytte olja lät den gå på tomgång i en 10min eller nått sen byta olja och de va inte lite sot å skit som rann ut sen lät de knappt nått längre

Okej, låter fint de..

ska prova med lite diesel imorgon, har hört att det ska vara bra.. annars så får man vill tömma i olja igen och hälla i avfettning också då.. smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

4 554 Inlägg
17 april 2008
tror diesel är effektivare än avfettning men kör lite av varje annars lika löser lika fenomenet funkar nog endå

99 Inlägg
17 april 2008
Avfettning låter som en extremt jättedålig idé!!

Häller du i avfettning i oljan så får du nog långt större problem än du har idag. Loudness menar nog "CRC invändig motortvätt"...

Lite överallt..
612 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Val skrev:

Häller du i avfettning i oljan så får du nog långt större problem än du har idag. Loudness menar nog "CRC invändig motortvätt"...

Hehe, joo antog också att han menade det..

Tror inte heller att motorn blir så kry av "vanlig" avfettning.. tongue

8 156 Inlägg
17 april 2008
Val skrev:

Man ska ju byta olja direkt efteråt. Kanske en extra gång också, så att inget avfettningsmedel finns kvar? Det är ju som att använda diskmedel på en gammal gjutjärnsstekpanna, man måste fetta in den efteråt isåfall.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 554 Inlägg
17 april 2008
nä ja hade vanlig avfettning och den gick många tusen mil efter de utan några som helst problem

Lite överallt..
612 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Val skrev:

Man ska ju byta olja direkt efteråt. Kanske en extra gång också, så att inget avfettningsmedel finns kvar? Det är ju som att använda diskmedel på en gammal gjutjärnsstekpanna, man måste fetta in den efteråt isåfall.

Så sant så sant..

Men tror att diesel tar bättre än medlet man kan köpa, så blir att prova det först..

Lite överallt..
612 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
loudness skrev:
nä ja hade vanlig avfettning och den gick många tusen mil efter de utan några som helst problem

Okej, men blir till att prova med vanlig diesel först..

99 Inlägg
17 april 2008
Varför köper du inte bara en "ny" motor istället för att hålla på?

Länk:

Kod:
http://www.bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=item&branch_id[]=1&branch_id[]=3&branch_id[]=8&searchmode=1&listmode=3&fvehiclemodelyear=1986&tvehiclemodelyear=1987&vc[]=202115100&vc1=202&vc2=115&pc[]=120101100&pc1=120&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=7514558

Senast redigerat av Val (17 april 2008)

blacken
17 april 2008
A_Lindahl skrev:
loudness skrev:

Okej, men blir till att prova med vanlig diesel först..

Undvik avfettning, använd diesel. Skulle även misstänka ram/vev/ kolvbultbussning/ar är slitna, dom ger sig tillkänna när man belastar spisen typ vid segdragning/kraftigt pådrag..

Lite överallt..
612 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Har nu provat både diesel och avfettning och det blir ingen skillnad..

knackar fortfarande.. hmm

Inte så jävla kul det heller..

Sök