2523
Sök

Har ett problem akut problem med mitt slutsteg!!!

70 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Tjena! Har ett akut problem!!!
Mitt slutsteg är knas. protect-lampan blinkar och basen hös när lampan lyser. Har 13.30v mellan + och - när bilen är igång och över 12v på remoten. Fattar inte varför det gör så här. Varför startar det inte?!!
Snälla nån som är bra på detta! hjälp...

Tack på förhand

//Patrik

1 813 Inlägg
30 juni 2007
låter basen något när steget startar??
kortslutning någon stanns??
låter det bump i basen när steget startar å sen säger det inget mer??

Åk före du så väntar jag på dig där..!

70 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
asså man kan typ jämföra det med ljudet från ett hjärta, så varje gång det slår så är projekt-lampan tänd och basen låter, har jordat vid bilbältet där bak. Bilen fungerar felfritt annars, har fått några stötar från bilen, vet inte om det kan ha med det och göra...

1 813 Inlägg
30 juni 2007
om det låter som ett hjärta typ boop lr hur man ska säga då e det bränt.. brände nydligen mitt steg och det lätt så så tändes den röda protect lampan.. lämnade ner steget på felsökning och då var Effekttransistorer lr vad dom hette brända lr utav dom.. så sa han till mig att man måste byta båda på den sidan som var sönder..
kostar mellan 30-150:- st  och kan man lödda sånt smått så går det å göra det själv. jag ska själv lämna in mitt när grejerna har kommit..
kan vara mer som e fel men det kunde han inte se förens efter han hade återställt det som han hade hittat sa han..!!  www.elfa.se fick jag en sida utav någon här på garaget och där hitta jag det jag letade efter;) men lämna iväg det på felsökning kostar inte så mkt jag fick ge 100:- för felsökningen

Åk före du så väntar jag på dig där..!

70 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Inget annat man kan test som sista utväg?!

Avstängd
84 Inlägg
1 juli 2007
det låter nog så när det är dålig jord med så det skulle jag testat först

70 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Tjena, tror inte det är lönt och reparera det slutsteget det är ett NXS 4600X2 på 600w, tänkte köpa ett annat på clas ohlsson för 895, här har ni länken
http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=14388779
ni kan väl kolla och säga vad ni tycker, ska bara ha det i sommar, så jag inte så mycket pengar och lägga på det nu, detta kanske duger...

Sök