Kidnappar din tråd lite då jag är på jakt efter nästan exakt samma svar...
Har en 745 GL - 90 i bra skick med endast 22.000 mil. Vill ha turbo, men har inte 20 - 30 K extra att lägga imellan upp till en turbo i hyggligt skick. Vill inte ha en rosthög med 60.000 mil för att komma billigt undan.
Vad kostar det att byta till en turbo-maskin i min bil? Motor naturligtvis!, men boxar? hur mkt eljobb är det? byta kabelkeblage eller går det ändå? Reg-besiktning krävs såklart, det är jag med på, men är det svårt att få igenom den?
Måste jag ha en turbo från en 740? Eller kan jag stoppa i t ex 940 ltt maskin? Vilket blir bäst (inte bara effekt utan hållbarhet, arbete osv)?
Kan man bygga om den maksin jag har till turbo-maskin? Eller är det inte värt jobbet?
Har hjälp med mek/el. Det är kostnaderna, svårighet att få igenom reg-bes och bästa chans att få bra resultat jag är ute efter...
Varför åka fort när man kan åka brett?