2901
Sök

Momo Sverige i Konkurs

Kalaskillen
246 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
pratade med Janne Sellholm idag, (Sellholm tuning) (när jag beställde nya bilstein dämpare till bilen) att hela Momo Sverige har gått i konkurs, lite taskigt kan man säga sad

Dom tycks ha problem i Italien med något så där av konkursen i sverige, affärerna kanske inte går som dem ska. En jäkligt tråkig nyhet, hoppas allt ordnar sig bara!

Skriv vad ni tycker!

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

2 123 Inlägg
3 juli 2007
Tråkigt, tyvärr säljer dom ju inte så bra längre som dom gjort, dom har ju egentligen alltid varit storkonkurrenter mot Sparco men nu tycks Sparco tagit över marknaden helt.
Finns självklart andra mindre märken som hänger med men inga lika stora, OMP, Isotta, cobra, corbeu.

Kalaskillen
246 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Jo, Momo var betydligt större än Sparco för några år sedan, men de tycks ha gått upp för sparco och tvärtom. Isotto däremot verkar väldigt lovande i framtiden! vi får väll se vad som händer, hoppas bara inte momo försvinner, har ju nästan alltid vart de man jämfört emot.

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

2 123 Inlägg
3 juli 2007
Streammen skrev:
Jo, Momo var betydligt större än Sparco för några år sedan, men de tycks ha gått upp för sparco och tvärtom. Isotto däremot verkar väldigt lovande i framtiden! vi får väll se vad som händer, hoppas bara inte momo försvinner, har ju nästan alltid vart de man jämfört emot.

Precis, dock tror jag nog att det kommer lösa sig på ett eller annat sätt.
Även om det går i konkurs i sverige så betyder det ju inte att återförsäljarna slutar sälja, dom får helt enkelt ta in från Italien men då ökar nog priset lite för oss konsumenter.
Men jag hade faktiskt inte hört att dom är på väg i konkurs, vart har du läst det ?

1 417 Inlägg
4 juli 2007
Han hade pratat med Janne Sellholm.

4 571 Inlägg
4 juli 2007
Tycker det är riktigt synd, har nästan all min inredning i MOMO gillar deras design

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
4 juli 2007
Det är riktigt synd. Inte alla märken som har sådan kvalité som momo har på sina saker, finlir in i det minsta. Smakar det så kostar det helt enkelt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

9 108 Inlägg
5 juli 2007
Samma här, har allt i Momo... Gillar designen och kvalitén, men inte priset wink

5 juli 2007
fan va surt. gillar verkligen momos design. o från uk så skickar dom ingenting till sverige iallafall inte från europerformance.co.uk som säljer en del momo delar som jag vill ha. det blir väl att åka till england för att köpa delarna då=(

MitsuNörd
880 Inlägg
5 juli 2007
Kan fan inte låta bli med lite OT här...
När man kika å tråd listan så står det så hära "Momo Sverige i Konkurs av Streammen"
Så där är boven i det hela roll

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Kalaskillen
246 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Evolution_6SiC6 skrev:
Kan fan inte låta bli med lite OT här...
När man kika å tråd listan så står det så hära "Momo Sverige i Konkurs av Streammen"
Så där är boven i det hela roll

Hahaha, lovar de är inte jag wink men om jag fick en jäkla massa pengar så skulle jag handla upp kanske 1/4 av deras lager? roll

Dom gör fin fina saker, kollade på momo stolar för ett tag sedan, grymt snygga men GRYMT dyra hmm men men..vi lär ju få höra om de här i framtiden!

6 Inlägg
10 oktober 2007
Nu finns det en ny importör av Momo. Se deras hemsida under katalog för Momos sortiment,
www.stigkristianssonbilab.se
Senast redigerat av jockeus (10 oktober 2007)

Kalaskillen
246 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Fasiken vad bra! slipper man handla från danmark eller tyskland när man ska ha momo saker!
tackar för tipset!

Sök