Idag kör man upp då. Kl 15.40. Börjar fan bli lite nervös nu haha:)
Har även en liten fråga då jag hört olika svar från olika körlärare. När man kär över en järnvägsövergång, då skall man ju givetvis sakta ner lite och kika noga efter tog och även växlar ner lite. Dock påstår mina polare att man skall växla ner till just 2:an. Själv tycker jag det låter helt stört att växla ner till 2:an på en 70 väg och min körlärare sa bara att jag kunde växlat ner till typ 3:an när jag gjorde min "låtsasuppkörning".
Vad har ni att säga om detta?
Jag har med hört 2an, du ska ju kunna axxa ifrån spåret, IFALL tåget kommer när du är på spåret.
precis ! man ska inta rulla eller bromsa över spåret, man ska sakta ner i tid o ge gas över spåret !
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Okej grabbar! Då är det nog 2:an som gäller. Dock tycker jag lanreds svar verkar vara rätt vettigt ändå. Bara några timmar kvar nu! Börjar bli lite nervös;D
Har även en liten fråga då jag hört olika svar från olika körlärare. När man kär över en järnvägsövergång, då skall man ju givetvis sakta ner lite och kika noga efter tog och även växlar ner lite. Dock påstår mina polare att man skall växla ner till just 2:an. Själv tycker jag det låter helt stört att växla ner till 2:an på en 70 väg och min körlärare sa bara att jag kunde växlat ner till typ 3:an när jag gjorde min "låtsasuppkörning".
Du ska växla ner till 2:an för att hinna se om där kommer ett tåg, och du ska ha så pass låg hastighet att du ska kunna stanna. Så att 2:an är helt korrekt.
Du ska växla ner till 2:an för att hinna se om där kommer ett tåg, och du ska ha så pass låg hastighet att du ska kunna stanna. Så att 2:an är helt korrekt.
Ja då har man körkort då:D Tur att man har en snäll pappa som låter en låna bil också nu när man är för fattig för att skaffa egen! 95 firebird (med 6:a ) som det snart åker 20" fälgar på! Till salu för 59lax om någon är intresserad!
Själva körningen gick hur fint som hellst! Inga anmärkningar.
nu börjar det bli riktigt nära för mig med imorgon 10.45 bär det av är inte så nervös mer intresserad av att få veta vart jag ska åka så hoppas det går bra för mig
kör som du brukar bara så går det vägen! det gjorde jag och det blev inga klagomål men hastighets anpassning kollar de noga på och även om man verkar säker när man sitter och kör. lycka till!
Mohahah körde upp samma dag som denna tråden skapades..och tips för er som ska köra upp är bara att ta det lugnt så fixar det sig! bara du inte får blackout så går det nog prima!
Fyyyy fan sitter och skakar nu alltså, bokstavligt talat... Ska köra om 50 minuter, ska tänka på att chilla och känna mig säker bara kolla speglar och döda vinkeln, backa EXTREMT långsamt så tycker jag att det borde gå fint... Hör av mig senare tror jag=/
Nu är det så att jag klarade det! Hjärtat slog lite extra när man slog av tändningen, men han sa bara "det är inget att prata om, kortet är ditt" Riktigt skönt faktiskt... Skakade fortfarande ungefär en halvtimme - en timme efter