2755
Sök

Min lampa lyser "Fel på motorelektroniken" Volvo 850 GLT

184 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
#1
Ngn som har koll på vad de vanligaste felet är?

Står i instruktionsboken; Om lampan fortsätter att lysa efter det att motorn har startats så har ngt av diagnossystemen i motorns Bränsle- eller tändsystem upptäckt ett fel. Felet gör att motorn förmodligen inte uppfyller gällande avgasreningsbestämmelser. Kör till Volvo-verkstad för kontroll"

Tacksam för hjälp innan jag åker till Volvo om ni har haft samma problem?

Bilen har gått 30500mil snart

MvH: Johan

derfla_
24 juli 2007
#2
den lyser i min 850 oxå!!! får du reda på felet så berätta för mej!!!! min har lyst sen i påskas!

761 Inlägg
24 juli 2007
#3
derfla_ skrev:
den lyser i min 850 oxå!!! får du reda på felet så berätta för mej!!!! min har lyst sen i påskas!
Och vad säger att ni har samma fel??

Kan inte kosta många slantar att åka till volvo och be dom läsa ut felkoderna.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

9 Inlägg
29 juli 2007
#4
Min lös också ett tag, tills jag nollställde "felloggen" genom diagnostikboxen.
Då slocknade den direkt och har inte lysigt något mer. Diagnostikboxen visar inga fel på bilen heller. Antagligen något som glappat och loggat fel i felloggen som utlöser lampan (på min bil iallafall).
Senast redigerat av 850_TH (29 juli 2007)

kung
52 Inlägg
30 juli 2007
#5
vet inte vad men på något äldre bilar så brukar det vara lambdasonden,, med stor säkerhet iaf....kolla felkoder


8 Inlägg
19 augusti 2007
#6
Den lampan lös på min bil oxå, det va lambdasonden det var fel på...den får fel bränsleblandning å avgasvärdena brukar inte stämma. Det tycker icke besiktningsgubbarna om...ibland räcker det med att ta isär och smörja kontakten, men oftast är det sonden det är fel på.

Om man byter sonden själv så får man inte ta på den skyddade delen av sonden, många gör det felet.



Sök