3117
Sök

Vilka Sänkningsfjädrar är bäst??

35 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Jag tänkte trycka ner bilen ca 30-50mm mot marken, men jag undrar vilka fjädrar som är bäst och mest prisvärda?? Realcar har Cobra och så finns de ju H&R. Men vilka e bäst och var kan man köpa dom?

SSS -12
3 217 Inlägg
14 juli 2007
Jag tror att det är lite strunt samma faktiskt... Det är samma produkt fast från två olika tillverkare bara! Kvalitetsmässigt tror jag fjädrarna håller samma mått...

H&R är de enda fjädrar jag har "erfarenhet" av! De fungerade otroligt bra på min storebrors Honda Prelude! smile

Ta den billigaste av de två, är det "bara" fjädrar du ska ha och inget extra såsom coilovers och dylikt så tror jag faktiskt att det kan kvitta ganska ordentligt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Proljece?
1 464 Inlägg
14 juli 2007
Ta inte biltemas billiga och kvalitet därefter satsa på nått i 1500+ klassen

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

SSS -12
3 217 Inlägg
14 juli 2007
Men när det kommer till Biltemas så har de väl mest bara "förstärkta fjädrar"... Inga direkta sänkningssatser utöver de där man sätter mellan fjädrarna eller sånna som man skruvar ihop fjädrarna med?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

14 Inlägg
14 juli 2007
själv har jag DOKI

Nöjd som fan

35 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Okej! Tack för svaren.

75 Inlägg
14 juli 2007
Cobra i good shit! Det har jag och det funkar kanon... Lycka till! MVH Henrik

Sök