3646
Sök

Vilket bas-märke är bäst?

159 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Tja! jag ska bygga ljud i min bil och undrar vilket märke ni tycker är bäst på basar och slutsteg...? typ va du har och hur de spelar osv..?
Senast redigerat av audi_e_grejer_de_ (7 augusti 2007)

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juli 2007
Du kommer få lika många svar som det finns medlemmar här på sidan.

Kolla andra liknande trådar.

För att svara på din fråga: JBL gör billiga och bra lådor.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fibertekniker
74 Inlägg
14 juli 2007
Digital Designs gör bäst basar!

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
14 juli 2007
Kenwood

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

159 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
taylor skrev:
Digital Designs gör bäst basar!

har du nån länk till en sida me såna basar?smile

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juli 2007
Blaupunkt Velocity är grymt bra. Väldigt underskattat märke.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 Inlägg
14 juli 2007
själv skulle jag satsa på 2st rock ford fosgate 12" power basar med nåt sjyst slutsteg wink

ha' dä'

311 Inlägg
14 juli 2007
mtx, jackhammer ;D

Pv med preppad b20..

159 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
boxarhandsken skrev:
mtx, jackhammer ;D

hade man bara haft plats me det så!wink

159 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
eXaR skrev:
själv skulle jag satsa på 2st rock ford fosgate 12" power basar med nåt sjyst slutsteg wink

de har jag faktist kollat en del på=)

782 Inlägg
14 juli 2007
om du specifierar dej lite vad du ska ha basarna till (slå världsrekord i db drag eller utfyllnad i något finlir bygge) så blir det lättare för alla att rekomendera något.
Sen kanske inte dom bästa basarna passar i din bil pga inbyggnads djup, lådvolym, fel låd sort eller pga fel ohm tal så det inte lirar ihop med steget. Bara lite funderingar från mej då jag av egen erfarenhet vet att det inte brukar finnas så jätte mycket kvar att välja på när jag börjar skissa på låda.

159 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
patrik79 skrev:
om du specifierar dej lite vad du ska ha basarna till (slå världsrekord i db drag eller utfyllnad i något finlir bygge) så blir det lättare för alla att rekomendera något.
Sen kanske inte dom bästa basarna passar i din bil pga inbyggnads djup, lådvolym, fel låd sort eller pga fel ohm tal så det inte lirar ihop med steget. Bara lite funderingar från mej då jag av egen erfarenhet vet att det inte brukar finnas så jätte mycket kvar att välja på när jag börjar skissa på låda.

det ska inte slås några världsrekord me ljudet men det ska spela riktigt bra!smile det är i en audi 100 avant 1993a det ska sitta i!

381 Inlägg
14 juli 2007
Vill du att det ska låta bra och om du ska ha lite tryck i det så ska du ha DLS kör med DLS i min bil. Är helnöjd med det iaf! www.dls.se
och www.nardik.se

MvH Henrik

Avstängd
84 Inlägg
14 juli 2007
rockford power 12" och ett mono block rockford t1500 hade nog jag valt blr ju trycka på gött därbak men du ska ha 2 basar då väll annars hade de räckt med något mindre slutsteeg

782 Inlägg
14 juli 2007
kör med ett autostudio steg i bilen och är grymt nöjd men ska du ha dom bästa basarna så är det nog dd som gäller. Tror att du kommer bli nöjd med alla märken som har skrivits här uppe om du inte köper det billigaste dom har att erbjuda.

159 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
doffen_kicker skrev:
rockford power 12" och ett mono block rockford t1500 hade nog jag valt blr ju trycka på gött därbak men du ska ha 2 basar då väll annars hade de räckt med något mindre slutsteeg

okej! den:Rockford Fosgate PL2-212 Punch??  och det:Rockford Fosgate Power 1500W mono?? hittade det på www.brl.se

159 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
patrik79 skrev:
kör med ett autostudio steg i bilen och är grymt nöjd men ska du ha dom bästa basarna så är det nog dd som gäller. Tror att du kommer bli nöjd med alla märken som har skrivits här uppe om du inte köper det billigaste dom har att erbjuda.

nä, bästa ska jag inte ha men inte långt ifrån..

SQ
1 343 Inlägg
15 juli 2007
ja kör men jbl gti basar å kicker steg.. nöjd!

Ljudnörd!

46 Inlägg
15 juli 2007
Har två JL AUdio 12w2v2 med JBL Gti 601,1 steg...det poppar loss whenever I want it to...

Proljece?
1 464 Inlägg
15 juli 2007
Billigast och bäst enligt mej är dock cerwin vega tongue köp en stroker pro så lär du höras själv kör jag med med v-max 600rms 1200watt dunkar rätt bra de med. Kollade min på prisjakt och dom kostar 1200kr 1500kr med frakt. Dock blir det ju billigare att köpa 2st frakten blir densamma smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sök