3775
Sök

generator Brus när bilen är av

79 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Nu har jag sökt men hittar inget som jag tror kan hjälpa, mitt problem är att när jag har stereon på utan att ha bilen igång så surrar de nå otroligt från högtalarna som är inkopplade i steget men inte i hu. Men när den är på så hörs de knappt. Har precis köpt ny hu så de kan inte vara problemet och jag har dragit alla kablar på olika sidor av bilen. Det var inget brus när jag bara hade ett steg som var till min baslåda men sen när jag kopplade in ett till steg så vart de knas. Sen när jag ändå är igång. När jag hade kopplat in min nya hu så märkte jag att de inte fanns någon remote utgång. Vad ska jag göra då? Ska man sätta en strömbrytare på ström kabeln eller har någon något annat bra tips?

Mvh André

3 182 Inlägg
16 juli 2007
andre_023 skrev:
Nu har jag sökt men hittar inget som jag tror kan hjälpa, mitt problem är att när jag har stereon på utan att ha bilen igång så surrar de nå otroligt från högtalarna som är inkopplade i steget men inte i hu. Men när den är på så hörs de knappt. Har precis köpt ny hu så de kan inte vara problemet och jag har dragit alla kablar på olika sidor av bilen. Det var inget brus när jag bara hade ett steg som var till min baslåda men sen när jag kopplade in ett till steg så vart de knas. Sen när jag ändå är igång. När jag hade kopplat in min nya hu så märkte jag att de inte fanns någon remote utgång. Vad ska jag göra då? Ska man sätta en strömbrytare på ström kabeln eller har någon något annat bra tips?

Mvh André

tästa att flytta jorden från steget mer inått i bilen.

9

79 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Men vad kan de ge för skillnad? Den sitter bak i skuffen..

4 554 Inlägg
16 juli 2007
hur högt har du satt gain?

79 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Jag har satt båda rakt upp. Alltså i mitten. Men nu kom jag att tänka på att när jag ändrade på steget till mina 4" högtalare för jag ville inte ha så mkt bas i dom så dog ljudet i dom.. men inte i basarna eller dom andra högtalarna som går in i hu. Men de kan ju vara någon sladd som åkt ur..

79 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Är det ingen som kan hjälpa mig?

Sök